Primary tabs

အလုပ္တစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ အလုပ္ကိုလုပ္ပါတယ္...

“အခြင့္အေရးေပၚလာလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္တစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ အလုပ္ကိုလုပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိထားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာက ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ေပၚမွာ ကပ္ၿပီးပါလာတဲ့အရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီးသန္႔ လုပ္ယူရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္လုပ္ကိုင္သမွ်ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းက ကိုယ့္ကို ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေၾကာင္း ေပၚေရာက္ေစပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုေပၚေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ကိုယ္နဲ႔သင္ေတာ္တဲ့အလုပ္က သူ႔အလိုလိုေပၚလာတတ္ပါတယ္” လို႔ ဆိုသူကေတာ့ Doaru Cosmetics ကို ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ိေနတဲ့ Shangrila-Leap Int’l Co.,Ltd. မွ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးသန္႔ေဇာ္ကိုပါ။ သူေျပာျပတဲ့သူ႔ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကေတာ့...
 
ငယ္ဘဝျဖတ္သန္းမႈမ်ား
ဇာတိကေတာ့ ရန္ကုန္ပါ။ ေမြးခ်င္း (၅) ေယာက္မွာ အႀကီးဆံုးပါ။ မိဘေတြက ၀န္ထမ္းေတြပါ။ အဲဒီေတာ့ `ရုန္းကန္ရတဲ့ သာမန္မိသားစုမွာပဲ ႀကီးျပင္းခဲ့ပါတယ္။ ဆယ္တန္းကို ရန္ကုန္မွာပဲ ေအာင္ပါတယ္။ ဘြဲ႕မရခင္ စင္ကာပူကို ထြက္သြားၿပီး အဲဒီ့မွာပဲ IT နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဘြဲ႕ကို ယူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ဘြဲ႕ကိုလည္း စင္ကာပူကပဲ ယူခဲ့ပါတယ္။
 
ငယ္ငယ္တုန္းက ျဖစ္ခ်င္တာေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာ။ အင္ဂ်င္နီယာဘ၀ကိုလည္း အခ်ိန္အၾကာ ႀကီးျဖတ္သန္းခဲ့တယ္။ Professional ဆိုတာ Specialist ။ Management ကေတာ့ Generalist ။ အင္ဂ်င္နီယာကေန Management ဘယ္ကိုေရာက္လာတယ္ဆိုေတာ့ Specialist ကေန Generalist ျဖစ္လာတယ္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။
 
အလွကုန္နယ္ပဲထဲ ေရာက္တဲ့အခါ
၂၀၁၂ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့အလုပ္ခြင္က Hotel Industry ပါ။ Doaru Cosmetics ကို စၿပီးတာ၀န္ယူခဲ့တာ ၂၀၁၅ ဇူလိုင္မွာပါ။ Trading ကိုလုပ္ေနရင္းနဲ႔ Beauty Industry ထဲကိုေရာက္လာခဲ့တယ္။ Shangrila- Leap ရဲ႕ ပိုင္ရွင္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြေတြပါ။ သူတို႔က လက္တြဲလုပ္ဖို႔ေခၚတဲ့အတြက္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
 
ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္က အလွကုန္လုပ္ငန္းကိုလုပ္တဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လုပ္ငန္းတိုင္းမွာ တူညီတဲ့အခ်က္က Management ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကၽြမ္းက်င္တာလည္း Management ပဲျဖစ္တဲ့အတြက္ အလွကုန္လုပ္ငန္းရယ္လို႔ စိတ္ထဲမထားဘဲ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို Management လုပ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ သြားပါတယ္။ အလွကုန္ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀န္ထမ္းက အမ်ဳိးသားထက္ အမ်ဳိးသမီးပိုမ်ားပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားစြာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲရတာကိုက အခက္အခဲတစ္ခုပါ။
 
မွတ္မွတ္ရရ အေတြ႕အၾကံဳ
ကၽြန္ေတာ္က အမ်ဳိးသားဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ပစၥည္းေကာင္းလား မေကာင္းလားကို ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္ၾကည့္လို႔မရဘူး။ တျခားသူတစ္ေယာက္မွာ လိမ္းၾကည့္စမ္းၾကည့္ရတယ္။ ဒါကကိုယ့္ထုတ္ကုန္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရ အရွိဆံုးအခက္အခဲပါ။
 
Doaru's Products 
ကၽြန္ေတာ္ Doaru ကို စၿပီးတာ၀န္ယူတဲ့ အခ်ိန္မွာ ထုတ္ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားေပါင္း (၁၂၄) မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ထုတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးအစားေတြက ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္တာ၀န္စယူတဲ့အခ်ိန္မွာ Deep Down Method ကိုသံုးၿပီး ေအာက္ထိျပန္ဆင္းရတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အေပၚကို ျပန္တက္ရတယ္။ ရွိသမွ် ပစၥည္းေတြ အကုန္ကို ဖ်က္ပစ္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အစအဆံုး ကိုယ့္ထုတ္ကုန္ေတြကို အုပ္စုျပန္ခြဲရတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ Doaru ကေန ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကို အဓိကအားျဖင့္ အုပ္စု(၃) ခုခြဲႏိုင္ပါတယ္။ ပထမ အုပ္စုက Colour Cosmetics ပါ။ ဒုတိယအုပ္စုကေတာ့ Skin Care ျဖစ္ၿပီး တတိယအုပ္စုကေတာ့ Hair Care ပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ Doaru ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားေပါင္း (၁၄၆) မ်ဳိးရွိပါတယ္။
 
Doaru ကို ဘယ္လိုထုတ္လုပ္ထားလဲ
Doaru ရဲ႕ Origin က ဂ်ပန္မွာစခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိခင္ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Cosmecreate က ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အိုဆာကာမွာ ရွိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀) ေလာက္ကစၿပီး Doaru ဖန္ပုလင္းေလးေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံကို တင္သြင္းခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုမၸဏီရဲ႕ BOD မွာပါတဲ့ အန္ကယ္လ္ေတြက အဲဒီ့ ဖန္ပုလင္းေလးေတြကို စိန္႔ဂၽြန္းေစ်းမွာ လကၠား စျဖန္႔ခဲ့တယ္။ အဲလိုနဲ႔ ပစၥည္းက ေကာင္းေတာ့ ငါတို႔ႏိုင္ငံလုပ္ပါရေစလို႔ ဂ်ပန္ကိုသြားေျပာတယ္။ ဒါဆို ကုမၸဏီေထာင္ရမယ္ဆိုလို႔ ကုမၸဏီကိုစေထာင္ခဲ့တယ္။ လာမယ့္ႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီက တည္ေထာင္တာ (၂၅) ႏွစ္ျပည့္ပါၿပီ။ ကုမၸဏီေထာင္ၿပီး ပစၥည္းတင္သြင္းရင္းနဲ႔ ပစၥည္းကို ဒီမွာပဲ ထုတ္ၾကည့္ပါလားလို႔ အၾကံေပးလာၾကတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ Doaru ထုတ္ဖို႔ စက္႐ံုေဆာက္ၿပီး လည္ပတ္လိုက္တာ ဒီႏွစ္ထဲမွာ (၁၇) ႏွစ္ျပည့္ပါၿပီ။ Doaru ထုတ္တဲ့ နည္းပညာက ဂ်ပန္ကပါ။ ကုန္ၾကမ္းကေတာ့ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားနဲ႔ ထိုင္းက ယူပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေရေမႊးေတြရဲ႕ ကုန္ၾကမ္းက ဥေရာပကပါ။ ဒီမွာ Mixing နဲ႔ Bottling လုပ္ၿပီး ေစ်းကြက္ကို ျဖန္႔တာပါ။
 
အခက္ခဲဆံုးေန႔ရက္မ်ား
လုပ္ငန္းတိုင္းက ခက္ခဲပါတယ္။ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္က ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုေတာ့ သေဘၤာႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ captain လိုပဲ။ ကိုယ္ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့သေဘၤာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေအာင္ သြားႏိုင္ဖို႔က သူ႔မွာ တာ၀န္အရွိဆံုးပါ။ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ဘယ္လိုတိုင္းတာမလဲ။ ဒီႏွစ္မွာ ဘာကိုေတာ့ လုပ္မယ္လို႔ ကတိေပးထားၿပီး အဲဒီကတိကို ဘယ္ေလာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္လဲဆိုတာနဲ႔ တုိင္းတာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ့မွာ CEO တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘာအခက္အခဲရွိလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက Family Business ဆို ၿပီးလုပ္ၾကတာေတြရွိတယ္။ မိသားစု၀င္ေတြက ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ၾကတယ္ေပါ့။ လုပ္ငန္းေသးစဥ္မွာ စီမံမႈဟာ ျပႆနာမဟုတ္ေပမဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ျပႆနာမ်ားလာပါတယ္။ မိသားစုေတြရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈကအစေပါ့။ အဲလို Family Business ပံုစံကေန လူအမ်ားပါ၀င္တဲ့ ကုမၸဏီလုိပံုစံအျဖစ္ေျပာင္းလဲအခါ အခက္အခဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက CEO တစ္ေယာက္အတြက္ အႀကီးမားဆံုး အခက္အခဲပါ။ က်န္တာက Operation Level ျဖစ္တာေၾကာင့္ သာမန္လို႔ပဲဆိုႏိုင္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပႆနာေတြနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ ေတြပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
စီမံခန္႔ခြဲမႈပံုစံ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ Shangrila- Leap Int’l Co., Ltd. ေအာက္မွာ ၀န္ထမ္းေပါင္း (၂၈၅) ေယာက္ ရွိပါတယ္။ စက္႐ံု၀န္ထမ္း (၇၀) နီးပါးရွိၿပီး က်န္တာကေတာ့ Sales & Marketing နဲ႔ ႐ံုးပိုင္းဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းေတြပါ။
 
ကၽြန္ေတာ္သံုးတဲ့ အဓိကနည္းလမ္းကေတာ့ working together ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းပါ။ Family Business မွာ Family ရဲ႕ ၾသဇာအာဏာအရွိဆံုး တစ္ေယာက္က အရာအားလံုးကို ဆံုးျဖတ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ အမ်ားပိုင္တဲ့ ကုမၸဏီမွာေတာ့ ဒီလို သြားလို႔မရဘူး။ လူတိုင္းမွာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိရတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိရတယ္လို႔ခံယူထားပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ Limited Authority ကို သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိလူေတြကို ေပးထားပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာသူေတြက သက္ဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိဆံုးျဖတ္ေပးလို႔ရတယ္။ တာ၀န္ယူမႈနဲ႔ တာ၀န္ခံမႈကို လုပ္တတ္ေအာင္သင္ေပးပါတယ္။ ဘာရာထူးမွာ ဘာလုပ္ရမယ္၊ ဘာတာ၀န္ေတြေတာ့ယူထားရမယ္။ ဘယ္အထိလုပ္လို႔ရတယ္ဆိုတာေတြ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ပထမကေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြပါပဲ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ကို ဂ႐ုစိုက္ရင္ သူတို႔က သူတို႔ရဲ႕ customer ေတြကို take care လုပ္ပါလိမ့္မယ္။
 
ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာရွိတဲ့ Beauty Advisor ေတြကို ကၽြန္ေတာ္အျမဲေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ရဲ႕ ပစၥည္းကို ေရာင္းခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Advice ပဲ လုပ္ခိုင္းတာပါ။ ၀ယ္သူတစ္ေယာက္ေရာက္လာတယ္ဆိုပါစို႔။ သူ႔အသားအေရကို ၾကည့္
ၿပီး ဘာနဲ႔ေတာ့ သင့္ေတာ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ Advice ကိုသာေပးပါ။ ဒါကို ၀ယ္ပါလို႔ အတင္းကာေရာ ထုိးထည့္တာမ်ဳိးမလုပ္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။
 
ဘာေတြဆက္လုပ္ဖို႔ ရွိသလဲ
အရင္တုန္းက Doaru ကေန Colour Cosmetics တစ္မ်ဳိးပဲ ထုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တာ၀န္ယူၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ခုန ကေျပာသလို အုပ္စု (၃) ခုခြဲၿပီး ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Shangrila- Leap ေအာက္ကေန Doaru အျပင္ အျခားတံဆိပ္ ေတြထုတ္လုပ္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။ အျခားႏိုင္ငံေတြကို ေရာင္းခ်ဖို႔လည္းျပင္ဆင္ေနပါတယ္။
 
အျခားတာ၀န္မ်ား
Doaru ရဲ႕ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္အျပင္ Myanmar Cosmetics Association မွာ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးအေနတဲ့ တာ၀န္ယူထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အသင္းက Beauty Industry မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ ဖြဲ႕ထားတဲ့ အဖြဲ႕တစ္ခုပါ။ 
အသင္းကေန Beauty Industry တိုးတက္ေအာင္၊ ေနာက္ၿပီး Made In Myanmar အလွကုန္ပစၥည္းေတြကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ႏွစ္သက္စြာသံုးႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ Beauty Industry က တကယ့္ကို သက္တမ္းႏုေသးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔တိုးတက္မႈကေတာ့ double digit ရွိေနပါတယ္။ တိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ႏိုင္ငံတကာက အလွကုန္တံဆိပ္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၀င္လာေနပါ တယ္။ အဲဒီ့အတြက္ေၾကာင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈက အရင္ကထက္ ျပင္းထန္လာပါတယ္။ ၀ယ္လိုအားကလည္း ျမင့္တက္ေနပါတယ္။ ကိုယ္က ျပည္တြင္းတံဆိပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒါကို ဘယ္လိုရင္ဆိုင္မလဲဆိုတာက အေရးႀကီးလာပါတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ရလာရင္ ကိုယ့္ဘ၀ တိုးတက္လာသလို ပါပဲ။ ဒီနယ္ပယ္မွာလည္း ဒီသေဘာကို ယူလို႔ ရပါတယ္။
 
Doaru သြားေနတဲ့လမ္း
အခုလို ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျမင့္မားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ Doaru သြားေနတဲ့လမ္းကေတာ့ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္တစ္ခုကို ဆုပ္ကိုင္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ကိုယ္ပိုင္ခ်မွတ္ထားတဲ့ လမ္းစဥ္ရွိပါတယ္။ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ unique product ကိုထုတ္တယ္။ 
ေစ်းႏႈန္းလည္းသက္သာၿပီး အရည္အေသြးလည္းေကာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြကို စားသံုးသူလက္ထဲ ေရာက္ေအာင္ပို႔ပါတယ္။ အဲဒီ့လမ္းစဥ္ကို ယံုၾကည္စြာနဲ႔စြဲကိုင္ၿပီးေတာ့ အေျခအေနကို ေကာင္း မြန္စြာရင္ဆိုင္ေနပါတယ္။
 
အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ
ေရာက္ေနတဲ့ေနရာ၊ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္အေပၚမွာ ေက်နပ္ပါတယ္။ ႏွစ္သက္တယ္။ ဒါကိုလည္း ျမတ္ႏိုးပါတယ္။ အဲဒီ့အတြက္ေၾကာင့္ ငါမျဖစ္ရေလျခင္း ငါမရရေလျခင္းလို႔ မေတြးဘဲ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အျမဲႀကိဳးစားေနပါတယ္။
Professional တစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္ တည္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Specialist ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္။ Business Owner အျဖစ္ရပ္တည္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Generalist ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္။ Business Owner တစ္ေယာက္ဟာ Specialist ျဖစ္ေနသ၍ သူ႔အ
တြက္အဆင္ေျပမွာမဟုတ္သလို သူနဲ႔လက္တြဲလုပ္ရမယ့္သူေတြလည္း အဆင္ေျပမွာမဟုတ္ဘူး။ Specialist က သူပိုင္တဲ့နယ္ပယ္ဆို သူသိသေလာက္သူမ်ားသိမယ္လို႔ မယူဆတဲ့အတြက္ သူသာလွ်င္သိတယ္ဆိုၿပီး က်န္တဲ့သူေတြနဲ႔ ညႇိမွာ
မဟုတ္ဘူး။ Generalist ကေတာ့ သူနဲ႔ လူအမ်ားအတူတကြ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ဦးစားေပးစဥ္းစားတယ္။
 
Adaptation
ကၽြန္ေတာ့္၀ါသနာက စာဖတ္ျခင္း။ Specialist ျဖစ္တုန္းကေတာ့ ဘာသာရပ္စာအုပ္ေတြကို ဖတ္တာမ်ားတယ္။ Generalist ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ စာမ်ဳိးစံုကို မွ်ၿပီးဖတ္ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို adaptation လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာမွမသိ
ဘူးလို႔ စိတ္ထားလိုက္တယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ အရာအားလံုးေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပသြားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒါကိုျဖစ္ရမွ လုပ္ရမွဆိုတာထက္ ပံုမွန္ေလးအတိုင္းပဲ ျဖတ္သန္းလိုက္တဲ့အခါ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းလည္းအိပ္ရတယ္။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းလည္း ေနရတယ္။ အလုပ္လည္းေအာင္ျမင္လာတယ္။
 
အရာရာတိုင္းကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လုပ္ခ်င္တာေတြ၊ ကိုယ္လုပ္မွျဖစ္မယ္ဆိုတာေတြဟာ အလုပ္လုပ္ျခင္းကိုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။  မိမိရဲ႕ "အတၱ" သက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြနဲ႔ အတူတကြ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ တျခားသူ
ေတြကိုလည္း အလည့္ေပးနားေထာင္ေပးျခင္း စ တာေတြဟာ "ပရ" ပါ။ အတၱ နဲ႔ ပရ ကို မွ်တစြာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ သက္သက္အေပၚမွာ အားမျပဳဘဲ ခံစားနားလည္တက္တဲ့ ႏွလံုးသားကိုပါ အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ်ပါမွ ျပည့္စံုေအာင္ျမင္တဲ့ စီမံခန္႔ ခြဲမႈတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္...။
 
အၾကံျပဳခ်က္
အလုပ္ကိုမရွာပါနဲ႔။ အလုပ္က ရွာတာကိုပဲ လက္ခံပါ။ ငါကေတာ့ဘာကိုကၽြမ္းက်င္တယ္၊ ဘာကိုပဲလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုၿပီး အလုပ္ကိုလိုက္ရွာေနေသးသ၍ အျမဲတမ္းေမာေနပါလိမ့္မယ္။ အလုပ္က ကိုယ့္ကို necessary ျဖစ္လို႔ကိုယ့္ကို လိုက္ရွာတဲ့အခါ မေမာေတာ့ပါဘူး။ အဲ့လိုလုိက္ရွာဖို႔ အရည္အခ်င္းျပည့္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျဖည့္ပါ။ စာဖတ္ပါ။ ႀကိဳးစားပါ။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ေနပါ။ ေအာင္ျမင္တဲ့သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ (၆၀)ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေက်ာ္က ဆက္ဆံေရးေကာင္းၾကတယ္။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့လမ္းေတာ့ မမွားပါေစနဲ႔။ သူမ်ားေၾကာင့္လည္းမမွားပါေစနဲ႔။ ကိုယ္ကိုယ့္ကိုလည္း ယံုၾကည္မႈမလြဲပါေစနဲ႔။
 
ေအာင္ျမင္မႈေသာ့ခ်က္
ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား “ပယင္းေရာင္” ထဲမွာပါတဲ့စကားလိုပါပဲ "တကယ္ျဖစ္ခ်င္ တကယ္လုပ္၊ အဟုတ္ျဖစ္ရမည္" တဲ့။ လူေတြမွာ ဧကန္ နဲ႔ မုခ် တကယ္ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မရွိၾကတဲ့အတြက္ ျဖစ္မလာၾကပါဘူး။ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ တကယ္ရွိတဲ့သူ မွန္သမွ်ကေတာ့ တကယ္ျဖစ္ပါတယ္။