Primary tabs

Give and Take ဆိုတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္က “စ ေပးပါ”

“Give and Take မွာ Give ေပးၿပီးေတာ့မွ Take လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ ကိုယ္ေပးၿပီးမွ ယူရမယ္။ အခုလူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အရင္ယူဖို႔ပဲ စဥ္းစားေနတယ္၊ ေပးတာက ေနာက္မွ ျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာစကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေပး၊ အယူလို႔ေျပာရင္ အရင္ စေပးရမယ္။ Give အရင္မလုပ္ဘူး၊ မေပးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ဆီက ေစတနာဆိုတာ ျပန္မပါလာေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ စေပးပါလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဖြင့္လွင့္ထားၿပီး Customer ေတြၾကားမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ဂုဏ္သတင္းတဲ့ ရပ္တည္လ်က္ရွိတဲ့ Feel Group (Feel Myanmar Restaurant) ပိုင္ရွင္ ဦးစိုးညီညီနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အစားအေသာက္လုပ္ငန္း စတင္ျဖစ္ပံု
အစားအေသာက္လုပ္ငန္းကို ဝင္မယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ ပထမဆံုးေတာ့ အစ္ကိုအႀကီးဆံုးက ႏိုင္ငံျခားကျပန္လာေတာ့ အိမ္မွာ ဟမ္ဘာဂါတို႔၊ မေလးရွားဆာေတးတို႔ လုပ္ေကၽြးတယ္။ သူလုပ္ေကၽြးတာအရမ္းေကာင္းေတာ့ အဲဒါေလးကို မွတ္ ထားၿပီး အဲဒီႏွစ္ခုကို စေရာင္းတယ္။ ပထမဆံုးအေျခခံတာက အဲဒီႏွစ္မ်ဳိး။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဟမ္ဘာဂါလိုမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ တ႐ုတ္စာေတြခ်က္မယ္ဆို နာမည္ႀကီးတဲ့ တ႐ုတ္ဆိုင္ေတြသြားစား၊ ပါဆယ္ယူလာ၊ ခ်က္နည္း၊ ျပဳတ္နည္းစာအုပ္ေတြဖတ္၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အင္တာနက္မေပၚေသးေတာ့ တက္ၾကည့္လို႔လည္းမရ၊ နည္းပညာရဖို႔က သိပ္ခက္တယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ႀကိဳးစားၿပီး အိမ္မွာခ်က္၊ ေအာင္ျမင္တဲ့ဟာက ေအာင္ျမင္၊ က်႐ံႈးတဲ့ဟာက က်႐ံႈး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အခု လို ၂၅ ႏွစ္ ၾကာသြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေတြသြားၿပီး Certificate ေတြယူ၊ အခုက်ေတာ့ Youtube ေတြကေန ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ခ်က္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းကေလးေတြက်ေတာ့ ကိုယ္ကဖုန္းနဲ႔ လွမ္းေျပာရင္ေတာင္မွ အခ်ဳိးအစား ေျပာစရာမလိုေအာင္ ခ်က္ႏိုင္တဲ့အဆင့္ေတြအထိ ျဖစ္လာတယ္ဆိုေတာ့ အခုေခတ္မွာ စမယ္ဆိုရင္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလာက္ အခ်ိန္ေတြမၾကာႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းကလို ၂၅ႏွစ္ၾကာမွ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးေရာက္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၄၊ ၅၊ ၁ဝ ႏွစ္နဲ႔ ရဖို႔ဆိုရင္ လူငယ္ေတြက အေတြ႔အၾကံဳရွိတဲ့လူေတြနဲ႔ ေမးျမန္းစကားေျပာတာမ်ဳိးေတြ လုပ္လို႔ရတယ္။ အခုဆိုရင္လည္း တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြ  လာေမးျမန္းရင္းနဲ႔ ကိုယ့္သားေတြ၊ သမီးေတြလိုကေန ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ဖြင့္ႏိုင္တာေတြ ရွိလာတယ္။ အခုဆိုရင္ နာမည္တစ္လံုးနဲ႔ရပ္တည္ေနတဲ့ ျမန္မာအစားအေသာက္ဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း ျမန္မာျပည္ေနရာအႏွံ႔မွာ သန္႔ျပန္႔တဲ့ဆိုင္ေတြ၊ မသန္႔မွာ စိတ္ပူဖို႔မလိုေအာင္ ျဖစ္ရတဲ့ဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတဲ့အတြက္ Feel က လိုေနတဲ့ေနရာေတြမွာ လိုက္ဖြင့္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္မဖြင့္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ဖြင့္ႏိုင္တဲ့သူေတြကို Franchise လုပ္ၿပီး ဖြင့္ဖို႔အထိ၊ ေနာက္ၿပီး အစားအေသာက္ အခ်က္အျပဳတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လာသင္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြအတြက္လည္း သင္ေပးၿပီး Feel က Certificate ထုတ္ေပးတာမ်ဳိး၊ ဒီ Certificate နဲ႔ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို လုပ္ႏိုင္တာမ်ဳိး အဲဒီလိုမ်ဳိး ပညာဒါနေတြလည္း လုပ္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။

Feel လုပ္ငန္းရဲ႕ အဓိကထားတဲ့ ခံယူခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္
အဓိကက ဘယ္အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာတရားနဲ႔ ကင္းလို႔မရဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ေကာင္းတဲ့စိတ္ထား၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္လုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ဟာကို အေျခခံၿပီး ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔လည္း စားသံုးသူအေပၚမွာ ေစတနာထားဖို႔၊ ကိုယ္လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္ေပၚမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔၊ မကုန္က်သင့္တဲ့ေနရာမွာ မကုန္က်ေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းအားျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္နည္းရင္ လုပ္ငန္းအ ျမတ္ရရင္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိတရား
ရွိေအာင္ ရွင္းျပတယ္။ တစ္ခါတုန္းက ဂ်ပန္က သူေဌးတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို အင္တာဗ်ဴးတဲ့အခါ သူေျပာသြားတာတစ္ခုက သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ ဂ်ပန္ေတြက Fine နဲ႔ အျပစ္ေပးတယ္။ မနက္ဘယ္ႏွနာရီေရာက္ရမယ္ မေရာက္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္ႏွမိနစ္ဆိုရင္ ဘယ္လို၊ ဘယ္ႏွခါဆိုအလုပ္ထုတ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြနဲ႔ သြားတယ္။ Feel မွာက အဲဒီလိုမရွိဘူးဆိုတာက ဂ်ပန္မွာ မနက္ ၉ နာရီအေရာက္ အလုပ္ဆင္းရမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအခ်ိန္
မွာ ေျမေအာက္ရထား၊ ကားေတြ၊ Taxi ေတြကအစ ေသခ်ာလုပ္ေပးထားတယ္။ ေနာက္က်တဲ့သူဆိုတာ အိပ္ရာထေနာက္က်မွပဲ အလုပ္ေနာက္က်ၿပီး ေရာက္တာမ်ဳိး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး၊ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က ေစာေစာထၿပီးထြက္ေပမဲ့လည္း လိုင္းကားၾကပ္လို႔၊ တြယ္စီးလို႔မရလို႔ စတာေတြျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီလိုအျပစ္ေပးတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ ကေလးေတြကိုေတာင္ အလုပ္မထုတ္ဘဲ သူတို႔နားလည္လာေအာင္ စည္း႐ံုးတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီကေလးက ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္အားကိုးရတဲ့ ဝန္ထမ္းျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ ျပစ္ဒဏ္ေပးမယ္၊ ဆူမယ္၊ ႀကိမ္းမယ္၊ အာဏာျပမယ္ဆို႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ မရဘူး၊ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ကို စည္းနဲ႔ ကမ္းနဲ႔သြားတယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ ေနတယ္ဆိုတာနဲ႔သြားေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဆိုင္တစ္ခုဖြင့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုးက “Employee First, Customer Second (EFCS)” ဆိုတာက အေမရိကမွာ ဆူရွီဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီးဖြင့္ထားတဲ့ ကို Philip Maung ရဲ႕ နည္းကို ႀကိဳက္ေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိးသြားတယ္။ လုပ္ငန္းမွာ ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေပ်ာ္ရမယ္၊ မန္ေနဂ်ာေတြ အကုန္လံုးကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာဆိုတာေတြ တိုက္တြန္းထားတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေရွ႕ကေနဦးေဆာင္ၿပီး ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာဆိုဆက္ဆံတယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အျပစ္ေပးမယ္၊ လစာေလွ်ာ့မယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြ မလုပ္ဘဲနဲ႔ အဲဒီမူနဲ႔ သြားေနပါတယ္။

Feel ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔အတြက္
အဲဒီအတြက္ကို The Sun Institute မွာ Sustainable Business ဆိုတဲ့ Training ကို ဆိုင္ကဝန္ထမ္း ၂ဝဝ၊ ၃ဝဝ ေလာက္ သြားတက္ၾကတယ္။ Strategy ေတြ၊ Management ေတြ၊ Motivation ဘယ္လိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ သင္တန္းေတြ၊ Team Work ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ သင္တန္းေတြတက္ၾကတာမ်ဳိး၊ အဲဒီလိုမ်ဳိးေပးႏိုင္တဲ့ သင္တန္းေတြကိုလည္း ေခၚသင္ေပးတာမ်ဳိးေတြ လုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ပူတဲ့ အပိုင္းကလည္း ကိုယ္မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီလုပ္ငန္းကက်သြားမွာ၊ ဝန္ထမ္းေတြ စည္းလံုးမႈမရွိေတာ့ဘဲနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းမသင့္ျမတ္တာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ေတာ့ အဲဒီအတြက္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေရွ႕ကိုတက္လာၿပီးေတာ့ စည္း႐ံုးမယ္၊ ျပန္ထိန္းမယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက ကိုယ့္ဆိုင္မွာလာလုပ္တဲ့ ကေလးေတြ သူတို႔ဆိုင္မွာ လုပ္ေနရာကေန သူတို႔ဘဝ၊ သူတို႔မိဘကိုျပန္ၿပီး ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္သက္မ်ားတဲ့ ဝန္ထမ္း ၆၅ ေယာက္စလံုးကို ေမတၱာျဖင့္ေပးကမ္းျခင္းစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုေပးၿပီး သူတို႔အတြက္ လုပ္ေပးျဖစ္တယ္။ Feel Group မွာ ဝန္ထမ္းေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိသြားၿပီ။ အဲဒါက ဝန္ထမ္းေတြထဲက လုပ္သက္ ၅ ႏွစ္ျပည့္တဲ့သူေတြကို သိန္းႏွစ္ဆယ္ ရွယ္ယာထည့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းမွာ သူတို႔က သိန္းႏွစ္ဆယ္ရွယ္ယာပါသြားတယ္။တစ္ႏွစ္ျပည့္တိုင္း ငါးသိန္းတိုးေပးတဲ့အတြက္ လုပ္သက္မ်ားတဲ့သူေတြက သိန္းရာေက်ာ္ရသြားတယ္။ ဝန္ထမ္းကေလးေတြရဲ႕ အသက္ႀကီးတဲ့မိဘစာရင္းေတြေကာက္၊ ရြာအေရာက္ တစ္ေယာက္ကို ပိုက္ဆံ တစ္သိန္းစီ လွဴမယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ၊ ဝန္ထမ္းေတြေနတာ၊ ထိုင္တာကအစ အဆင္ေျပေျပျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးတယ္။ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ပညာရွင္ေတြက Feel မိသားစုေတြကို သင္ၾကားေပးတာေတြနဲ႔အတူ ဘက္ေပါင္းစံုကေတာ့ Sustainable Business ျဖစ္ဖို႔အတြက္ Food ရဲ႕ 
Taste ကအစ Constance ျဖစ္ေနဖို႔အတြက္ ဘန္ေကာက္နဲ႔ စကၤာပူေတြမွာ သြားသင္တာမ်ဳိးေတြ လုပ္တယ္။ ဥပမာ- သေဘၤာသီးေထာင္းလုပ္ဖို႔ အတြက္ ငံျပာရည္ထည့္၊ သံပုရာရည္ထည့္ အဲဒီလို မ်ဳိးလုပ္စရာမလိုေတာ့ဘဲ စပ္ထားတဲ့အရည္ကိုပဲ ဘယ္ႏွဇြန္းထည့္၊ သံပုရာသီးညႇစ္လိုက္ဆိုတဲ့ System ေတြနဲ႔ လုပ္တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးေတြကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္လူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔ ျပန္ေလ်ာ့သြားတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ သိကၽြမ္းနားလည္တဲ့ သူေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ International မွာ ဘယ္လိုစနစ္ေတြနဲ႔ သြားလဲဆိုတာမ်ဳိးေတြ ထပ္လုပ္ရဦးမွာပါ။

Feel လုပ္ငန္းရဲ႕ ေရွ႕ဆက္လုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားႏွင့္ လူမႈေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ား
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုယ္မယူေတာ့ဘူး၊ ကိုယ့္ဟာမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ အမ်ားအတြက္ဆိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔ နာထားတဲ့ အရွင္ေဆကိႏၵရဲ႕ တရားေတာ္ေတြအတိုင္း အခ်ိန္ရွိတိုင္းမွာ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ သူမ်ားကို ဘယ္လိုကူညီရမလဲ၊ လူေတြကို
ဘယ္လိုအက်ဳိးျပဳရမလဲဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ေရွ႕ဆက္ခဲ့တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ၂ဝဝ၉ခုႏွစ္ ေမြးေန႔မွာ မ်ဳိးႀကီးရဲ႕ အ႐ိုးရွင္းဆံုးဘဝဆိုတဲ့ သီခ်င္းကိုဆိုရင္း မိုက္ကိုင္ၿပီး အခုလိုမ်ဳိး ဝန္ထမ္းေတြကို ေပးမယ္ဆိုၿပီး ေၾကျငာလိုက္တယ္။ အခုက်ေတာ့မွ ေရွ႕ေန 
နဲ႔ တရားဝင္လႊဲေပးျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေသသြားၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ေတြအားလံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္၊ ညီညီညြတ္ညြတ္၊ စည္းစည္းလံုးလံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ဆိုင္ဖြင့္ရင္ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ရတယ္ အဲဒါ Win တစ္ခု၊ ျပည္သူေတြ အလုပ္ရမယ္ Win တစ္ခု၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြလည္း အဲဒီအထဲက သံုးစြဲစားေသာက္ရမယ္ အဲဒါ Win တစ္ခု၊ Customer ေတြစားတဲ့အခါ အစားအေသာက္ထဲမွာ Chemical ပါတာေတြ၊ မိႈတက္တာေတြ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔မသင့္ေတာ္တာေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ဆီေတြ မသံုးတဲ့အတြက္ ဆိုင္သက္တမ္း၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္မွာ အစဥ္တစိုက္ စားသံုးတဲ့သူေတြက တခ်ဳိ႕က်န္းမာေရးနဲ႔မညီညြတ္တဲ့အျပင္ ဆိုင္မွာ စားတဲ့သူေတြထက္ က်န္းမာေရးက မဆိုးရြားသြားဘူး အဲဒါက Win တစ္ခုဆိုေတာ့ Win Win Situation အရလုပ္ေနတာဆိုေတာ့ အခုဝန္ထမ္းေတြကိုလည္း ထိုက္သင့္တဲ့ အခ်ဳိးေပးၿပီးတဲ့အခါ  ပိုေအာင္ျမင္ၿပီး ပိုလွ်ံလာရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြကိုလည္း ျပန္ၿပီးလွဴႏိုင္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့လပိုင္းက ေဆး႐ံုႀကီးရဲ႕ ကင္ဆာေဆာင္ေတြမွာ သိန္းႏွစ္ရာေက်ာ္ကိုကမကထလုပ္ၿပီး ျပင္ပအလွဴရွင္ေတြနဲ႔အတူ လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ လွဴခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတာ္ဝင္ဂံုးတံတား၊ ဆြံ႕အနားမၾကား ဂံုးတံတား စတဲ့ ဂံုးတံတားေတြမွာ ေဆးအေကာင္းစား လိုက္သုတ္ေပးတာ၊ ဓာတ္တိုင္ေတြမွာ ညဘက္ကားမီးထိုးတဲ့အခါ ေတြ႔ရတဲ့ ေရာင္ျပန္ျပားေတြတပ္ တာမ်ဳိး၊ ကြမ္းတံေတြးေထြးထားတာေတြကို ေဆးတဲ့ အဖြဲ႔ေတြခန္႔တာမ်ဳိးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔စလုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူအင္အားကို အမ်ားႀကီးသံုးထားတဲ့အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ျမင့္တာေၾကာင့္ေရာ၊ တျခားစရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာတာေၾကာင့္ Feel က ေစ်းႀကီးတယ္ဆိုၿပီးျဖစ္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးနဲ႔ ၾကံဳေနရတယ္။

တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္နဲ႔အညီ လူငယ္ေတြရဲ႕ အခြင့္အလမ္းေတြအေပၚ ျမင္တဲ့အျမင္
အခုေနာက္ပိုင္း အင္တာနက္ေတြေပၚလာတဲ့အခါ ဥပမာ- Youtube ေပၚမွာတက္ၿပီး ေလ့လာတာမ်ဳိးေတြလုပ္တဲ့အခါ သိရမယ့္အသိတစ္ခုက သူတို႔လုပ္ျပေနတာကို ၾကည့္ရင္ေတာ့ လြယ္သေယာင္ရွိေပမဲ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္လုပ္တဲ့အခါ လြယ္ခ်င္မွလြယ္မယ္။ အဲဒါကို Smart ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ၂ မ်ဳိးခြဲထားတယ္။ Book Smart နဲ႔ Experience Smart ဆိုၿပီးေတာ့။ Book Smart ကေတာ့ စာအုပ္ေတြဖတ္ၿပီး သိတဲ့အသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းကေတာ့ Experience Smart ေပါ့။ ေတြ႔ၾကံဳလာတဲ့ဟာေတြ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားေပမဲ့ တကယ္လုပ္တဲ့အခါ လက္ေတြ႔မွာ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဒီလိုေျပာင္းလိုက္ရတယ္၊ ျပင္လိုက္ရတယ္ဆိုတာနဲ႔ Smart ျဖစ္လာတာ။ ဝန္ထမ္းအုပ္ခ်ဳပ္တာဆိုလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ဝန္ထမ္းအုပ္ ခ်ဳပ္နည္း၊ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္နည္းစာအုပ္ေတြထြက္တယ္။ စာအုပ္ဖတ္ၿပီးပဲ လုပ္လို႔မရဘူး၊ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက စာအုပ္ထဲကအတိုင္းမဟုတ္ဘူး၊ လက္ေတြ႔မွာဒီလိုရွိတယ္ဆိုတဲ့ လွည့္စားမႈေတြ၊ ပညာေတြပါလာတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ့္ Talent ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ အခုေခတ္ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ အင္တာနက္တက္ၾကည့္႐ံု၊ စာအုပ္ဖတ္ၿပီး ေလ့လာ႐ံုနဲ႔မရႏိုင္ဘူး၊ လက္ေတြ႔မွာ လူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့အခါမွာ ျဖစ္လာမယ့္ျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ လူျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ Experience ရေအာင္၊ ဒီလို Experience ရွိၿပီး လုပ္ႏိုင္တဲ့သူဆီမွာ ေလ့လာတာမ်ဳိးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္။

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးကို ဦးတည္ၿပီး လုပ္ခ်င္တဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အၾကံေပးစကား
ခ်မ္းသာတဲ့သူနဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့သူမွာ မိဘက ေငြေၾကးအရ မေတာင့္တင္းဘူး၊ ကိုယ့္အေျခအေနက ျခစ္ျခစ္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ လုပ္ရမယ့္သူက မ်ားမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး မရွိတဲ့သူအေနနဲ႔ဆိုရင္ အၾကံေပးခ်င္တာကေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ ပညာသင္အေနနဲ႔၊ ဝန္ထမ္းအေနနဲ႔ အရင္ဆံုး ဝင္လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဥပမာ- အစားအေသာက္ လုပ္ငန္းလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုပါစို႔ Feel မွာ အလုပ္လာလုပ္၊ အလုပ္ဆင္း၊ ေန႔တိုင္းပင္ပန္းတဲ့ဟာဆိုတာက အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံတဲ့အခါ ရန္ျဖစ္တာ၊ စကားမ်ားတာ၊ ေျပာတိုင္းမပါတာ၊ ေနာက္ၿပီး အစားအေသာက္အတြက္ ေစ်းဝယ္တဲ့ေနရာမွာ လိုခ်င္တဲ့ quality အျမဲရဖို႔မျဖစ္ႏိုင္တာ၊ ေစ်းဝယ္တတ္တဲ့ပညာ စတဲ့ အခက္အခဲေတြက လက္ေတြ႔လုပ္မွ အေတြ႔အၾကံဳေတြရတယ္။ အဲဒီလိုမလြယ္တဲ့အရာေတြကို လက္ေတြ႔သိဖို႔ဆိုတာ ပညာသင္အေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ဝန္ထမ္းအေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိေတာ့ လုပ္သင့္တယ္။ အဲဒီကေနမွတဆင့္ အေသးဆံုး Investment အေနနဲ႔ Small Business စသင့္တယ္လို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။

Customer Feedback
Customer ဆီက Feedback ေကာင္းေတြ ျပန္ၾကားရလို႔လည္း မီဒီယာေတြကေနတဆင့္ အခုလိုမ်ဳိးခ်ျပရတဲ့အတြက္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲနဲ႔ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုတာက ေကာ္ဖီေတာင္ သၾကားနဲ႔ မေသာက္ႏိုင္လို႔ ထန္းလ်က္နဲ႔ေသာက္ခဲ့ရတဲ့ဘဝကေန ဒီဘဝေရာက္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ရတာေတြကို ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြ၊ ႀကိဳးစားေနတဲ့လူငယ္ေတြကို အခုလိုမ်ဳိး ျပန္ေျပာျပရတာ၊ ဒီလိုႀကိဳးစားရင္ ဒီလိုျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပန္ေျပာျပရတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က Chef ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဟင္းေတြခ်က္ တယ္၊ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရးမွာ သူတို႔ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကိုခ်စ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းမွာလည္း ဝန္ထမ္းက သူတို႔ပိုင္ရွင္ (သို႔) လူႀကီးကို ေလးစားဖို႔လိုတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခ်စ္တာ
မပါဘူး၊ အလုပ္သေဘာအရ သြားၾကတာဆိုေတာ့ မေအာင္ျမင္တာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ရခက္တာ၊ ဝန္ထမ္းေတြကလည္း ကိုယ့္အလုပ္လို သေဘာမထားဘူးဆို တာမ်ဳိးေတြရွိေပမဲ့ Feel မွာက အဲလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ Synergy လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ပူးေပါင္း၊ ညႇိႏိႈင္း၊ စည္းလံုး၊ လက္တြဲေခၚဆိုတဲ့ အားကိုးရသြားေတာ့ တစ္အေပါင္း တစ္က ႏွစ္ျဖစ္ေပမဲ့ Feel က သံုးလည္းျဖစ္တယ္၊ ေလးလည္းျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ Feel ရဲ႕ လူႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္အားႀကီးရလာတဲ့အခါမွာ ဝန္ထမ္းအဆင့္အတိုင္းက သူ႔တာဝန္သူေက်ေအာင္လုပ္ၾကတယ္။ အားလံုး Perfect ေတာ့ မဟုတ္ေပမဲ့ တခ်ဳိ႕လုပ္ငန္းေတြန႔ဲ ယွဥ္လိုက္ရင္ေတာ့ Motivation ရတယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မိသားစုစိတ္ေလးနဲ႔ သြားျဖစ္ၾကတယ္။ ဆိုင္ခြဲေပါင္း ၃ဝ ဝန္းက်င္ ဖြင့္ထားႏိုင္ခဲ့ၿပီး တခ်ဳိ႕ Customer Feedback အေနနဲ႔လည္း မေကာင္းတဲ့ Feedback ၾကားရတာက တခ်ဳိ႕ဆိုင္က ဝန္ထမ္းကေလးေတြက ဆက္ဆံေရးမေကာင္းဘူး၊ ေခၚရင္မလာဘူး၊ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္၊ မ်က္ႏွာတည္တယ္ဆိုတာမ်ဳိး အနည္းငယ္ၾကားရတဲ့အတြက္လည္း Customer ေတြကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာက ဝန္ထမ္းကေလးေတြထဲမွာ ေတာကလာတဲ့ ကေလးေတြ၊ တိုင္းရင္းသား ကေလးေတြရွိတဲ့အတြက္ သူတို႔ဟာသူတို႔ လူကိုေၾကာက္ေနတာ၊ ျမန္မာစကားကို လိမ့္ပတ္လည္ေအာင္ မေျပာတတ္တာ၊ အဲဒီၾကားထဲကမွ English လုိ ညႇပ္ေျပာရင္ ပိုဆိုးတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ရန္ကုန္ကိုမေရာက္ဖူးဘဲနဲ႔ Feel မွာ အလုပ္လုပ္  မွ ရန္ကုန္ကိုေရာက္လာတာဆိုေတာ့ အဲဒီအခါမွ ဟမ္ဘာဂါဆိုတာဘာလဲ၊ ေၾကးအိုးဆိုတာဘာလဲသိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးအေျခအေန၊ အဲဒီလိုလူေတြနဲ႔ ဆိုင္ ၃ဝ ကိုဖြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ Customer ေတြက အရမ္းကို Feel ကို လာစားရင္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ Customer ေတြ လိုခ်င္တဲ့အေနအထားကို ေရာက္ေနတဲ့ေနရာ အေနအထားကေန အရမ္းႀကိဳးစားရတယ္။ Feedback ေကာင္းတာက ပိုမ်ားတဲ့အတြက္လည္း ဝမ္းသာရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပီတိကိုစားေနရတာ၊ လူေတြအဆင္ေျပပါေစဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ေနာက္ပိုင္းကလုပ္ေနရတာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာဖို႔ ႀကီးပြားဖို႔ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ႀကီးေတြအျပင္ ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာလမ္းေဘးမွာလည္း ကိုယ္တိုင္အေၾကာ္ေၾကာ္ၿပီး ေရာင္းတယ္။ ဘာလို႔အဲဒီလိုလုပ္တာလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုးမွာ အေၾကာ္၊ မုန္႔ဟင္းခါး ဒီလိုအစားအစာေလးေတြကို ေနၾကာဆီေလးနဲ႔ေၾကာ္ၿပီးေတာ့ အႏၲရာယ္မရွိေအာင္ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ေၾကာ္ဖို႔ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ မရွိႏိုင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ကစၿပီးလုပ္မွ ေနာက္လူေတြက လိုက္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ သြားတယ္။ ဥပမာ- အရင္တုန္းက ၁၁၅ မိုင္မွာ စားသံုးသူေတြဆီကၾကားလိမ့္မယ္ အိမ္သာေတြ ညစ္ပတ္တယ္တို႔၊ စားပြဲေတြေအာက္မွာ ပစ္ခ်ထားတဲ့အမိႈက္ေတြ မေကာက္ဘူးတို႔၊ ကြမ္းတံေတြးေတြနဲ႔ ညစ္ပတ္တယ္တို႔။ အဲဒါေတြကို Feel ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Feel က နမူနာအေနနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပတယ္။ အိမ္သာတစ္ခါတက္တယ္၊ ေရွ႕ကသူက လုပ္သြားတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ၊ မသန္႔ဘဲ ညစ္ပတ္ေအာင္လုပ္ထားခဲ့တာေတြကို သန္႔ရွင္းေရးမဝင္ခင္အခ်ိန္မွာ  ေနာက္လူတစ္ေယာက္က ဝင္မိတဲ့အခါ ညစ္ပတ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ဒီလိုအခက္အခဲေတြၾကားကေန လုပ္ရတာ မလြယ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း တခ်ဳိ႕ေဝဖန္ေနတဲ့ လူတန္းစားတစ္ရပ္ကိုလည္း သိေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျဖဴးမွာရတဲ့ ေရက အဝီစိတြင္း ေရမဟုတ္ဘူး ေတာင္က်ေခ်ာင္းေရ၊ မိုးတြင္းမွာ ေရတအားေနာက္တဲ့အခါ အိမ္သာေရဆြဲတဲ့ေရက အညိဳေရျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါကို ေရက ညစ္ေနတယ္မထင္ဘဲနဲ႔၊ ရႊံ႕ေရလို႔ မထင္ဘဲနဲ႔ အိမ္သာညစ္ပတ္တယ္ထင္ၿပီး Facebook မွာ တက္ေရးတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီလိုအခက္အခဲေတြၾကားထဲကေန အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားပါ့မယ္။ ေနာက္ၿပီး Cost ေတြ အရမ္းမ်ားတဲ့အတြက္ ေစ်းေလွ်ာ့ၿပီးေရာင္းဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လမ္းေဘးမွာ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ေရာင္းလို႔ရမယ့္ဟာေလးကို လုပ္ၾကည့္ေနပါတယ္။ အရမ္းႀကီး Expect မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ အစားအေသာက္ေတြအေပၚ လူေတြရဲ႕ Feedback
ဒီဘက္မွာ Feel ေတြ အမ်ားႀကီး ဖြင့္ထားတယ္၊ တကယ္တမ္း ဟိုဘက္ကားလမ္းေဘးမွာ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ေကာင္းတာစားေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဆိုင္ေလးဖြင့္ထားေပမဲ့ တကယ္လာတာက ပိုက္ဆံရွိတဲ့ လူတန္း
စားေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတာင္ ရပ္ကြက္ေတြထဲမွာရွိတဲ့ မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ အေၾကာ္ေတြထက္စာရင္ ေစ်းႀကီးေနေသးတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သံုးတဲ့ပစၥည္းက ပစၥည္းေကာင္းျဖစ္တာရယ္၊ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ စရိတ္ရယ္ဆိုတဲ့ စရိတ္ေတြ ရွိေနေသး တာေၾကာင့္ပါ။

ကိုယ့္ရဲ႕ Brand Name တစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔ အဓိက လိုအပ္ခ်က္
Brand Name တစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔၊ တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အေတြ႔အၾကံဳအရဆို ရင္ ၄၊ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ျဖစ္မလာဘူး။ အစားအေသာက္အေနနဲ႔ Customer က ပိုက္ဆံေပးၿပီးေတာ့ ဝယ္တာကိုေရာင္းတဲ့ Service ေပးတဲ့အလုပ္အေနန႔ဲဆိုရင္ Brand Name တစ္ခုျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ နံပါတ္တစ္ အရသာေကာင္းရမယ္။ နံပါတ္ႏွစ္ ဆက္ဆံေရး၊ နံပါတ္သံုး ေစ်းႏႈန္း။ အဲဒီသံုးမ်ဳိးစလံုးေကာင္းတယ္ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ကေန ဆယ္ေယာက္ပြားလာတာပဲ။ အဲဒီဆိုင္မွာ သြားစားၾကည့္ ေကာင္းတယ္၊ အရမ္းတန္တယ္ ဒီလိုမ်ဳိးနဲ႔ Feel က စခဲ့တယ္။ အစပိုင္းတုန္းကေတာ့ ေစ်းသက္သာတယ္၊ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Cost ေတြ အကုန္လံုးက တက္လာတယ္၊ လုပ္ငန္းႀကီးထြားလာဖို႔လိုတယ္။ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ေသသြားလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒုတိယတစ္ဆိုင္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ကို ပထမတစ္ဆိုင္ရဲ႕ အျမတ္က ရွိေနရမယ္။ ရွိေနဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က ေစ်းအရမ္းေပါေပါနဲ႔ လူအမ်ားႀကီး စားႏိုင္တဲ့ဆိုင္မ်ဳိး လုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာက္တစ္ဆိုင္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ ေစ်းအရမ္းသက္သာတဲ့ Feel လိုဆိုင္မ်ဳိးလား၊ အဆင္ေျပတဲ့ Feel လို ဆိုင္မ်ဳိးလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလိုဆိုင္မ်ဳိးေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔မွာ ေပၚလာ ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေအာက္ေျခကေန တက္လာတာဆိုေတာ့ ပထမဆိုင္က အျမတ္ကိုယူၿပီး ဒုတိယဆိုင္ကိုဖြင့္၊ ဒုတိယဆိုင္ကေနတဆင့္ ဆိုင္ေတြအမ်ားႀကီးပြားလာေအာင္ လုပ္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အကုန္လံုးေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ က်န္းမာေရးအရ သင့္ေတာ္တဲ့၊ Service လည္းေကာင္းတဲ့၊ ေစ်းလည္းသက္သာတဲ့ ဆိုင္မ်ဳိးေတာ့ မဖြင့္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ တကယ္လို႔သာ အစိုးရက တစ္ေနရာမွာ ျပည္သူလူထုစားဖို႔အတြက္ ဖြင့္ေပးပါလို႔ ခိုင္းလာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္က်ိဳးလံုးဝမယူဘဲ ဖြင့္ေပးပါမယ္။ Bank က ေငြထုတ္ေပးရင္ ပိုႀကိဳက္တယ္။ တစ္လအတြက္ ဘယ္ေလာက္ျမတ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိး စာရင္းဇယားနဲ႔ လာေကာက္ေပးတာမ်ဳိး၊ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ လခေကာင္းေကာင္းေပးတယ္၊ Customer ေတြကိုလည္း ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ေရာင္းေပးတယ္၊ အဲဒီက ပိုလွ်ံတာကို ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း အခြန္ရတယ္ဆိုတာမ်ဳိး၊ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အျမတ္အစြန္း လံုးဝမယူဘူးဆိုတာမ်ဳိးကို မေသခင္မွာ လုပ္သြားေပးခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူလည္းေကာင္းေကာင္းစားရမယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခြန္လည္းရေစရမယ္၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီျဖစ္ေစရမယ္ဆိုတာမ်ဳိး လုပ္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္လက္ကိုင္ထားၿပီး က်င့္သံုးေနတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္
Give and Take မွာ Give ေပးၿပီးေတာ့မွ Take လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ ကိုယ္ေပးၿပီးမွ ယူရမယ္။ အခုလူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အရင္ယူဖို႔ပဲ စဥ္းစားေနတယ္၊ ေပးတာက ေနာက္ မွ ျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာစကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေပး၊ အယူလို႔ေျပာရင္ အရင္ စေပးရမယ္။ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္၊ ႀကီးပြားဖို႔အတြက္၊ နာမည္ႀကီးဖို႔အတြက္၊ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ဖို႔အတြက္ Customer ကို အရင္ေပးရတယ္။ Give အရင္ မလုပ္ဘူး၊ မေပးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ဆီက ေစတနာဆိုတာ ျပန္မပါလာေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ စေပးပါလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။