Primary tabs

ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြကို မိသားစုလိုပဲ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္

“ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြကို မိသားစုလိုပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ သူတို႔အခက္အခဲရွိရင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျဖရွင္းေပးတယ္။ ကိုယ့္ဆိုင္မွာ အလုပ္လုပ္တယ္ ဆိုရင္ သူတို႔စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မွ ကိုယ့္ဆီမွာလုပ္ႏိုင္မယ္၊ အလုပ္ထဲမွာ စိတ္ဝင္စားႏိုင္မယ္” ဆိုတဲ့ Yes I Do Wedding Studio ရဲ႕ ပိုင္ရွင္ မဥမၼာၾကဴနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။

ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
ကၽြန္မနာမည္က မဥမၼာၾကဴပါ။ အထက္တန္းေက်ာင္းက အ.ထ.က (၂) လသာမွာ တက္ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၁ခုႏွစ္မွာ B.Sc (Physics) နဲ႔ ဘြဲ႕ယူခဲ့ပါတယ္။

ပထမဆံုးလုပ္ငန္းစတင္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပံု
ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္က်တာဆိုေတာ့ ပထမဆံုးကိုယ္ပိုင္ အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုၿပီး အမ်ဳိးသားနဲ႔ တိုင္ပင္ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့အလုပ္လည္းျဖစ္၊ စိတ္လည္းဝင္စားတဲ့ အလုပ္လည္းျဖစ္၊ ေနာက္ၿပီး အမ်ဳိးသားဘက္က မိ႐ိုးဖလာအလုပ္လည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းပိုင္းကိုလည္း၊ နားလည္ေနတဲ့အတြက္ ဒီအလုပ္ကိုပဲ ေရြးၿပီးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္မွာ Yes I Do နာမည္နဲ႔ မဂၤလာဝတ္စံုဆိုင္ကို စတင္ၿပီးဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ အစပိုင္းကေတာ့ ဂါဝန္ပဲငွားတဲ့ ဆိုင္စလုပ္ခဲ့တယ္။ ဆိုင္ဖြင့္ၿပီး ၂ ႏွစ္ေလာက္မွာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရ Photo Studio ကိုပါ တိုးခ်ဲ႕ၿပီး လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အစ္မတို႔ မဂၤလာေဆာင္တုန္းက ထိုင္ေပဆိုတဲ့ ဆိုင္ေလးရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေဝေဝဆိုၿပီး နာမည္ေျပာင္းသြားတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ေပါ့။ One Stop Service ကေတာ့ သူပဲေပါ့။ ေနာက္ၿပီး စိုင္းဘုန္းထူးတို႔ ရွိတယ္။ 

လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့လုပ္ငန္း
Yes I Do Wedding Studio ဆိုင္ကို ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ကတည္းက ဖြင့္ခဲ့တာ ခုဆိုရင္ ၁၈ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ 

လုပ္ငန္းအစ
ဝတ္စံုေတြကို အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ့ ထိုင္ဝမ္မွာသြားဝယ္တာမ်ားတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေခတ္ကတိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတဲ့အခါ ထိုင္ဝမ္စက္႐ံုေတြက တ႐ုတ္ျပည္ဘက္တို႔၊ ေဟာင္ ေကာင္ဘက္တို႔မွာ စက္႐ံုသြားေထာင္ထားၾကတာ ရွိတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ အထည္မ်ားမ်ား ယူခ်င္တယ္၊ စက္႐ံုေစ်းနဲ႔လည္း ရခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ထိုင္ဝမ္ကေန ေဟာင္ေကာင္တို႔၊ တ႐ုတ္ျပည္တို႔ အထိကို ေလ့လာၿပီးသြားဝယ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ဘယ္လိုမ်ဳိးေလးေတြ ေခတ္စားေနတယ္၊ ဘယ္လိုေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ေလ့လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံက ကိုယ့္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ေလ့လာဖို႔ ဝယ္လာတယ္။ လုပ္ငန္းကိုစတင္မလုပ္ကိုင္ခင္မွာ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့စာအုပ္ေတြကို ဝယ္ဖတ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က Internet ေတြ ခုခ်ိန္ေလာက္ မတြင္က်ယ္ေသးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားထြက္ရင္ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ဝယ္ၿပီးေလ့လာတယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ဘာေတြေခတ္စားေနၿပီ၊ သူတို႔ရဲ႕ Culture ေတြ ဘယ္လိုဆိုတာ ေလ့လာၿပီး ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ Culture နဲ႔ လိုက္တာေတြကို ျပန္ဆြဲယူသံုးၿပီး Upgrade လုပ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔ပိုင္းကေတာ့ အလုပ္လုပ္ရင္းနဲ႔ အလုပ္ကပဲ တျဖည္းျဖည္း သင္ေပးသြားပါတယ္။ ဝတ္စံုေတြဝယ္တဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ဝတ္စံုေတြက ဆိုင္ေတြအမ်ားႀကီးကေန ေရြးတာရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ Supplier ျဖစ္သြားတဲ့အခါ စက္႐ံုက Direct ထုတ္ၿပီး ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ဒီဇိုင္းေတြေပးၿပီး သူတို႔ကို ခ်ဳပ္ခိုင္းတာေတြရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဆီမွာရွိတဲ့ဒီဇိုင္းေတြထဲက လွတာေတြကို ျပန္ဝယ္တာေတြ ရွိတယ္။

ကိုယ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းအေပၚထားတဲ့ ခံယူခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္
ကိုယ္လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းက တစ္သက္မွာ တစ္ခါေဆာင္တဲ့ မဂၤလာလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ တာဝန္ႀကီးတယ္။ အဲ့အတြက္ မဂၤလာေမာင္ႏွံေတြရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးဝန္ေဆာင္မႈေတြ ေပးဖို႔လိုအပ္တယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ အျမဲခံယူထားပါတယ္။

ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲမ်ား
အလုပ္တစ္ခုစရင္ေတာ့ အခက္အခဲေတြ ရွိတာေပါ့။ အတိုက္အခံေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို အစ္မအမ်ဳိးသားနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တိုင္ပင္တယ္၊ ေဆြးေႏြးတယ္၊ စိတ္ရွည္၊ လက္ရွည္နဲ႔ ေျဖရွင္းၿပီးေတာ့ လုပ္သြားတယ္။ အခက္အခဲကေတာ့ တစ္ႏွစ္နဲ႔ တစ္ႏွစ္မတူဘူး။ ဝန္ထမ္းပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ တခ်ဳိ႕ဝန္ထမ္းေတြက Experience မရိွဘူး။ အဲဒါကိုသင္ေပးတယ္။ သင္လို႔တတ္သြားရင္ ခုန္သြားတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ Competitor ေတြ သိပ္မရွိဘူး၊ အခုေနာက္
ပိုင္းက်ေတာ့ မ်ားလာတယ္၊ ေစ်းကြက္ေတြ ေျပာင္းလဲလာေတာ့ အဲဒီအပိုင္းေတြမွာ အခက္အခဲေလးေတြ ရွိလာတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ တျခား  Competitor နဲ႔ ယွဥ္ရင္ ကိုယ့္ဆိုင္ကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ Customer ေတြအတြက္ သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူတဲ့ Service အပိုင္းေတြ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေပးပါတယ္။

ဝန္ထမ္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈအပိုင္း
ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြကို မိသားစုလိုပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ သူတို႔အခက္အခဲရွိရင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေျဖရွင္းေပးတယ္။ ကိုယ့္ဆိုင္မွာ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မွ ကိုယ့္ဆီမွာ လုပ္ႏိုင္မယ္၊ အလုပ္ထဲမွာ စိတ္ဝင္စားႏိုင္မယ္။ အဲဒီအခါက်မွ Customer ေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပမယ္။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းက Service ေပးတဲ့အပိုင္းဆိုေတာ့ Customer Service အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စိတ္ထားတဲ့အပိုင္း၊ ဆက္ဆံေရးအပိုင္းေတြ Manage လုပ္တယ္။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းရမယ္။ Customer ေပၚမွာလည္း Response ေပးတာ ျမန္ေအာင္ သင္ေပးပါတယ္။

Yes I Do ေအာင္ျမင္ဖို႔ 
လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ အခက္အခဲ၊ အတိုက္အခံေတြကို အမ်ားႀကီး ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခက္အခဲေတြကို ၾကံ့ၾကံ့ခံၿပီး တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေျဖရွင္းလိုက္၊ ျဖတ္ေက်ာ္လိုက္နဲ႔ အခု Yes I Do Wedding Studio ႀကီးဟာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုထိလည္း လုပ္ငန္းႀကီး ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲဖို႔နဲ႔ ဒီထက္တိုးတက္ေအာင္ျမင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားထြက္တဲ့အခါ လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္တ့ဲ စာအုပ္ေတြ၊ Catalogue ေတြ ဝယ္လာတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အင္တာနက္ေခတ္စားလာေတာ့ အင္တာနက္ေပၚမွာ တက္ၾကည့္တယ္။ အဝတ္အစားေတြ၊ ဖက္ရွင္ေတြ တက္ေလ့လာတယ္။ ေနာက္ပိုင္း Social Media ေခတ္စားလာေတာ့ Social Media ေပၚမွာ ဆိုင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေၾကာ္ျငာတာတို႔၊ အဲဒီကေန Customer ေတြ စုတာမ်ဳိးတို႔၊ ႏိုင္ငံျခားထြက္ၿပီး ဖက္ရွင္ပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္တာ၊ ဓာတ္ပံုပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္တာေတြ ဘယ္လိုမ်ဳိးေခတ္စားေနၿပီလဲဆိုတာ ေလ့လာတာတို႔ လုပ္ပါတယ္။

ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္း
ကိုယ္တိုင္ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးတာရွိသလို ကိုယ္တိုင္မရွိတဲ့အခါမွာလည္း ဆိုင္ကဝန္ထမ္းေတြကို အျမဲတမ္းေျပာထားတာတစ္ခုက ဒီအလုပ္က  တျခားအလုပ္ေတြနဲ႔မတူဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕Customer ေတြက မဂၤလာကိစၥဆိုတာ တျခားကိစၥေတြထက္ပိုၿပီး Serious ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ဧည့္သည္ကို စိတ္တိုင္းက်ေအာင္၊ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္၊ သူတို႔လိုခ်င္တာကို ညႊန္ျပေပးႏိုင္ေအာင္ အျမဲေျပာျပပါတယ္။

လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တာဝန္ယူမႈ၊ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားမႈ၊ ျပင္ဆင္မႈအပိုင္းမ်ား
အရင္ဆံုး အလုပ္သေဘာတရားကို နားလည္ေအာင္ ေလ့လာတယ္။ သင္ယူတယ္။ အလုပ္အေၾကာင္းသိသြားၿပီဆိုရင္ ဒီအလုပ္ကို ဘယ္လို Stable ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မလဲ၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ကို ဘယ္လို Improve ျဖစ္ေအာင္လုပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားပါတယ္။ Problem ေတြ ရွိရင္လည္း သူ႔ရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကိုရွာၿပီး ေျဖရွင္းပါတယ္။

Yes I Do ရဲ႕ ေျခလွမ္းသစ္
အခုေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ Wedding Service ေတြလုပ္တယ္။ ဝတ္စုံေတြငွားတယ္၊ Pre Wedding Photo ေတြ႐ိုက္တယ္၊ Documentary Photo ေတြ၊ Video ေတြ ႐ိုက္တယ္။ Indoor ႐ိုက္ခ်င္တဲ့သူေတြဆို Indoor၊ Outdoor ႐ိုက္ခ်င္တဲ့သူဆို Outdoor၊ အခုေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ အခ်ိန္မရတဲ့သူေတြအတြက္ One Stop Service အေနနဲ႔ မိတ္ကပ္ေတြ၊ Decoration ေတြအေနနဲ႔ အကုန္လံုးစီစဥ္ၿပီး ႐ိုက္ကူးေပးေနပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္လက္ကိုင္ထားၿပီး က်င့္သံုးေနတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္
Trust Me “You can make it”။ အဲဒါေလးက ေဆာင္ပုဒ္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ထိုင္ဝမ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုမၸဏီတစ္ခုက ေၾကာ္ျငာတဲ့ တစ္ခု။ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ Diet လုပ္တဲ့ မိန္း ကေလးေတြအတြက္ အားေပးတဲ့ စကားေလး။ အဲဒါေလးက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝႏွစ္ေလာက္က ေတြ႔ခဲ့ တာ။ အဲဒါေလးက အခုထိ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စြဲေနတာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စိတ္အားငယ္တဲ့အခါ၊ အခက္အခဲရွိတဲ့အခါေတြမွာ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ေလးကို ျပန္ျပန္သတိရတယ္။ ငါလုပ္ႏိုင္တယ္၊ ႀကိဳး စားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေလးေပါ့။

ကိုယ္တိုင္ခံယူထားတဲ့ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္မွာ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္၊ စံထားရတဲ့ အခ်က္
ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္အေပၚမွာ တာဝန္ယူစိတ္ရွိရမယ္၊ စိတ္ဝင္စားမႈရွိရမယ္၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈရွိရမယ္၊ အလုပ္အေပၚ ေစတနာထားရမယ္၊ ကိုယ့္အလုပ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြပါ။ အဲဒီလိုမ်ဳိး စိတ္ထားၿပီးလုပ္ရင္ အလုပ္ထဲမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းစိတ္ေပ်ာ္လာၿပီး အလုပ္ေပၚမွာ ခ်စ္တဲ့စိတ္ေပၚလာမယ္လို႔ ခံယူ ထားပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေလးေတြကိုလည္း အဲဒီလိုမ်ဳိးပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္း စတင္လုပ္ကုိင္မယ့္ လူငယ္ေတြအတြက္ အၾကံေပးစကား
အလုပ္တစ္ခုကိုစလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာဆံုးျဖတ္ပါ။ ဒီအလုပ္တစ္ခုက သူမ်ားလုပ္ေနလို႔၊ ေခတ္စားေနလို႔ လုပ္ခ်င္တာလား၊ ကိုယ္တကယ္ဝါသနာပါလို႔လုပ္ခ်င္တာလား၊ စိတ္ဝင္စားလား အဲဒါကို ေသခ်ာစဥ္းစားဆံုးျဖတ္ပါ။ ကိုယ္ တကယ္
ဝါသနာပါတဲ့အလုပ္ဆိုရင္ အလုပ္ထဲေသခ်ာစိတ္ဝင္ၿပီး ႏွစ္ၿပီးလုပ္တဲ့အခါ ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္တဲ့အပိုင္းေတြရွိရင္လည္း ပိုၿပီးဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္တယ္။ ကိုယ္တကယ္ ဝါသနာပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခုခုအခက္အခဲၾကံဳရမယ္ဆို ကိုယ္ေျဖရွင္းရဲတယ္။ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ အလုပ္ရယ္လို႔မသတ္မွတ္ဘဲ အလုပ္အေပၚမွာ တာဝန္ ယူတဲ့စိတ္နဲ႔ လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။