Primary tabs

ခ်မ္းခ်မ္း ပိုလွလာတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္

ခ်မ္းခ်မ္းခံယူထားတဲ့ က်န္းမာေရးဆိုတာ...
က်န္းမာတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ခႏၶာမွာ အရမ္း ႀကီးကို အခ်ဳိးအစားလွပေနမွမဟုတ္ဘူး။ အဓိက က မနက္တိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ေပးမယ္။ ေျပးစရာရွိ ေျပးမယ္။ ေအ႐ိုးဗစ္တို႔ ေယာဂတို႔ ေလ့က်င့္ရင္လည္းေလ့က်င့္မယ္။ 
ကိုယ့္ပံုမွန္ ထသြားထလာမွာ ေခါင္းမူးေနတာေတြ ေသြးတိုးေနတာေတြ တစ္ေန႔လံုးမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ေညာင္းညာကိုက္ခဲတာေတြ... ဒါေတြမရွိဘူး ဆိုရင္ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာက်န္းမာတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေပါ့ေနာ္။ 


Fitness
အိမ္မွာ မိဘေတြကစၿပီး မိသားစုလိုက္က အားကစားနဲ႔မကင္းဘူး ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ခ်မ္းခ်မ္းအေမက အရင္တုန္းက သံလံုးပစ္အားကစားမယ္ေပါ့ေနာ္။ အေဖဆိုရင္လည္း အားကစားအရမ္း ဝါသနာပါတယ္။ ဗလေမာင္ မျဖစ္႐ံုတမယ္ပဲ။ ေန႔တိုင္းေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တယ္ဆိုေတာ့ အိမ္မွာငယ္ငယ္ကတည္းက Fitness Centre ေတြနဲ႔က မကင္းကြာဘူး။ 

ခ်မ္းခ်မ္းေလး၊ ငါးတန္းအရြယ္ကတည္းက အေမနဲ႔ အေလးမေလ့က်င့္ခန္းလိုက္လုပ္တယ္။ တစ္ေန႔ကို တစ္နာရီ၊ တစ္နာရီခြဲ အျမဲတမ္း ေဆာ့ျဖစ္တယ္။ ဆယ္တန္းအရြယ္ေရာက္ေတာ့ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္း စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုသမီးေလးေမြးေတာ့ ဗိုက္ခြဲၿပီးကတည္းက အေလးအပင္ တအား မ မႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ေျခာက္လတစ္ႏွစ္ေလာက္ကို ေယာဂက်င့္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ Train တယ္။ ေအ႐ိုးဗစ္က်င့္တယ္။ အခုက ေလးႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီဆိုေတာ့ အိမ္မွာပဲ Gym စက္ေတြဝယ္ ၿပီး ေဆာ့ျဖစ္တယ္။ 

အရမ္းႀကီး က်စ္လ်စ္သန္မာေနတဲ့အထိ မေဆာ့ႏိုင္ေပမဲ့ အဝတ္အစားဝတ္ရင္ ခ်ပ္ခ်ပ္ေလးျဖစ္ခ်င္တယ္။ အသားအေရ ဆံပင္ေတြ က်န္းမာလာေအာင္၊ မ်က္ႏွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ သက္သာလာေအာင္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အစားအေသာက္က ဆင္ျခင္ေပးရတယ္။ ပ်ဳိပ်ဳိအိုအို ဘယ္သူမဆိုေပါ့ေနာ္ အဲလုိေန႔တိုင္းထိန္းသိမ္းေပးျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္လည္း ေနလို႔ထိုင္လို႔ေကာင္းတယ္။ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း ကိုယ့္ကိုျမင္ရင္ စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ့ေနာ္။ အဲလိုသဟဇာတေလး ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။

Target
ခ်မ္းခ်မ္းတို႔မိန္းကေလးေတြ အသက္သံုးဆယ္ေလာက္ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ အဓိက အဆီစစုတာ ခါးေပါ့ေနာ္။ မိန္းကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွားေနၾကတာက ဒီခါးေလးပဲသြယ္ၿပီး တင္ေလးကားခ်င္တယ္။ ရင္ေလးခ်ီခ်င္တယ္။ အဲဒီခါးတစ္ခုရဖို႔ကိုပဲ အရင္ေဆာ့ၾကည့္ဦး တအားပင္ပန္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခါးေသး႐ံုတင္မကဘူး ေဘးတိုက္လွည့္လိုက္တဲ့အခါက်ရင္ ခႏၶာကိုယ္ေကာက္ေၾကာင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ေက်ာေလးက ေကာ့ေကာ့ေလးျဖစ္ေနမွ တင္ပါးထြက္တဲ့ေနရာလွမယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခႏၶာကိုယ္လွလွ လက္ျပင္ကုန္းေနမယ္ဆိုရင္လည္း ၾကည့္ရဆိုးတယ္။ ဘယ္လိုမွ မလွဘူး။ ဘရာလိုင္းမွာ အထစ္ထစ္ေတြ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္လည္း ဘယ္လိုမွၾကည့္လို႔မလွဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေက်ာကိုမေဆာ့ၾကဘူး။ 

အဲဒါေၾကာင့္ ခါးခ်ည္းပဲသီးသန္႔ မဟုတ္ဘဲ အနည္းဆံုးေတာ့ အေပၚေလးမ်ဳိး ေအာက္ေလးမ်ဳိး ခါးေလးမ်ဳိး အားလုံး ၁၂ မ်ဳိးေတာ့ ေသခ်ာေဆာ့ ေစခ်င္ပါတယ္။

လက္ရွိမွာ ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕ Target က ခါး ၂၆ ရွိရမယ္။ အခု ၂၆ ခြဲဆိုေတာ့ လက္မဝက္ေလာက္ လိုေသးတယ္။ အဲဒီ Target ျပည့္သြားၿပီဆို ေက်နပ္သြားၿပီ။ အဲဒါကိုပဲဆက္ၿပီး ထိန္းသြားမယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲလိုမ်ဳိးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို Target ေလးေတာ့ထားထားပါတယ္။

အစားအေသာက္
အဆီအဆိမ့္သိပ္မစားဘူး။ အသံအတြက္လည္းပါတယ္။ ေရခဲေရသိပ္မေသာက္ဘူး။ ေအးတာေတြေရွာင္တယ္။ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီ မေသာက္ဘူး။ အခ်ဳိရည္ေရွာင္တယ္။ အကယ္၍ ခရီးသြားလို႔ မတတ္သာဘူးဆိုမွ တစ္ခါတေလေသာက္တယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ သံပုရာရည္လိုမ်ဳိး အိမ္မွာကိုယ့္ဘာသာေဖ်ာ္ေသာက္တယ္။ ဂလူးကို႔စ္ေဖ်ာ္ေသာက္တယ္။ ေႏြရာသီဆို ေခြ်းတအားထြက္ရင္ ဓာတ္ဆားအားျဖည့္တာေလးေတြ လုပ္ပါတယ္။

အသီးအရြက္ဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရေႏြးေလးေဖ်ာၿပီးစားတယ္။ တစ္ခါတေလ ေသခ်ာ ေရစင္ေအာင္ေဆးၿပီး အစိမ္းစားတယ္။ အရြက္သုပ္ဆိုရင္ ဆီ၊ ပဲမႈန္႔၊ ေျမပဲဆံ မထည့္ဘူး။ ဆား၊ ဟင္းခပ္မႈန္႔၊ င႐ုတ္သီး၊ ၾကက္သြန္၊ သံပုရာသီး ညႇစ္ထည့္ၿပီး အ႐ိုင္းသုပ္ေလး သုပ္စားတယ္။ ေနာက္ၿပီး အာလူးျပဳတ္၊ ကန္စြန္းဥျပဳတ္ စားတယ္။ မုန္လာဥတို႔ ကညြတ္တို႔လို အမွ်င္ဓာတ္ပါတာေတြ  ေရြးစားတယ္။ 

ညစာကို ၆ နာရီေနာက္ပိုင္းဆို မစားဘူး။ Dinner ပြဲတက္တဲ့အခါမ်ဳိးက်ေတာ့လည္း အဆင္ေျပေအာင္ အသီးပြဲေလးစားတယ္။ အဆီမပါတဲ့ဟင္းရည္ေသာက္တယ္။ အရြက္သုပ္ေလး ရွိရင္စားတယ္ေပါ့။

အသားအေရနဲ႔ဆံပင္ထိန္းသိမ္းမႈ
ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီး ေရခ်ဳိးခါနီးက်ရင္ အုန္းဆီအစစ္ (သံလြင္ဆီလည္းရတယ္)ကို လိမ္းၿပီး ႏွိပ္နယ္ေပးတယ္။ ၿပီးရင္ ဆားၾကမ္းနဲ႔ ပြတ္ေပးတယ္။ အဲဒါက ေညာင္းညာမႈေတြနဲ႔ အပူေတြ ထြက္သြားေစတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ကို ႏူးညံ့ေႏြးေထြးၿပီး သားအေရကို ေကာင္းမြန္ေစတယ္။ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ဆံပင္ဆိုရင္လည္း ညဘက္ကို အုန္းဆီ သို႔ သံလြင္ဆီေလးနဲ႔ေပါင္းေပးၿပီး နံနက္က်ရင္ ေရေႏြးေႏြးေလးနဲ႔ ျပန္ေလွ်ာ္ေပးတယ္။ 

အက်ဳိးေက်းဇူး
လူေတြက တစ္ေနကုန္ Stress ရွိတယ္ေလ။ နံနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ စေတြးၿပီ။ စားမယ္ ေသာက္မယ္ အလုပ္သြားၾကမယ္။ အဲလိုတစ္ေနကုန္ အလုပ္မလုပ္ခင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေနလို႔ေကာင္းေအာင္လို႔ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္း လႈပ္ရွားေပးသင့္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာတစ္ေနကုန္ ထိုင္ေနရတဲ့အခါ လႈပ္ရွားမႈမရွိေတာ့ အဆီစုတာေတြ ေခါင္းမူးေခါင္းကိုက္ေတြ အဲဒါေတြျဖစ္မွာကို ေၾကာက္တယ္။

အဲဒါေၾကာင့္မို႔ တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး နာရီဝက္ျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္စက္ေပၚမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စက္ဘီးစက္ေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ခန္းယူ၊ ဗိုက္ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ေန႔စဥ္ အျပင္ထြက္ေလ့ရွိပါတယ္။ နယ္ခရီးေရာက္ေနခ်ိန္ဆိုလည္း အိပ္ထမတင္ အျမဲလုပ္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေသြးလည္ပတ္မႈ ေကာင္းေလေလ ကိုယ္လုပ္ငန္းမွာလည္း ပိုေပ်ာ္ရႊင္တယ္။ Active ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရလာတယ္။ က်န္းမာတဲ့ခႏၶာကိုယ္ကေတာ့ အျမဲတစ္ပန္းသာေန တာပါပဲ။

ခံယူခ်က္
ခ်မ္းခ်မ္းေၾကာင့္ သူမ်ားအက်ဳိးမယုတ္ရဘူး။ ကိုယ့္ကို တဒဂၤျမင္လိုက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကစိတ္ခ်မ္းသာရမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္က Always Smile ပဲ။ အျပံဳးက ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ညစ္ေနတဲ့သူကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကူးစက္တယ္။ ကိုယ္ျပံဳးျပလို႔ ကိုယ့္ကိုျပန္မျပံဳးျပႏိုင္ရင္ ေတာင္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ကိုယ့္အေပၚ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးဆက္ဆံႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူ႔ကို မဆို ျပံဳးျပတယ္။ အျပံဳးက ကိုယ့္ကို ႏုေစတယ္။ စိတ္ကိုလည္း အျမဲတမ္း Motivate ျပန္လုပ္သလိုပဲ။ 

ၿပီးေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း အျမဲတမ္းသူမ်ားေတြကို ဖိတ္ေခၚတယ္။ တစ္ခုခုလုပ္တဲ့အခါ Sharing လုပ္တာ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္သိတာလည္း တျခားတစ္ေယာက္က ရတယ္။ ကိုယ္မသိေသးတာလည္း တျခားတစ္ေယာက္ဆီက ရတယ္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ၿပီး မေနဘူး။ ခ်မ္းခ်မ္းက သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြျဖစ္လြယ္တယ္။ မိသားစုလိုပဲ ခ်စ္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ဆက္ဆံတယ္။ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကလည္း ကိုယ့္အတြက္ အားပါပဲ။

ခ်မ္းခ်မ္းက ဘာသာတရားကိုယံုတယ္။ ဘယ္ဘာသာဝင္မဆို ကိုယ့္ဘာသာတရားကို ယံုၾကည္ကိုင္းရိႈင္းမႈနဲ႔ ဘာသာတရားကို စိတ္ထဲမွာ အေျခခံထားလို႔ရွိရင္ အဲဒီလူက တအားေအးခ်မ္းပါတယ္။ စိတ္ထားေအးခ်မ္းသြားရင္လည္း ခႏၶာကိုယ္က ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။

စကားလက္ေဆာင္
ပရိသတ္ေတြကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခုက အရမ္းလတ္ဆတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ဆိုတာကလည္း သိပ္မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ေလ ဘာပဲစားစား သတိေလးနဲ႔စား၊ သတိေလးနဲ႔သြား၊ သတိေလးနဲ႔လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သတိရွိေနတာ အက်ဳိးမယုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္အတြက္ ေကာင္းမယ့္ အစားေသာက္ေလးေတြ၊ ျဖစ္စဥ္ေလးေတြပဲ လက္ခံမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အသက္လည္းရွည္မယ္။ အနာလည္း မဲ့မယ္။ ေရာဂါမျဖစ္ခင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းက ေကာင္းပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း မ်ားမ်ားထားပါ။ အထီးက်န္ဆန္စြာေနၿပီး စိတ္ဓာတ္မက်ပါနဲ႔။ ဘဝဆိုတာတိုတိုေလးပါ။ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ၿပီးသြားရင္ အသစ္က အျမဲရွိေနတာပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျမဲတမ္းအားေပးပါ။ Motivate လုပ္ပါ။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ပါ။

Makeup & Hair - Hello (Ma Khaing,Ma Cho)
Dress - Shayi
Bag - J Handmade
Venue - Real Fitness (Sedona Hotel)
Photo - Aung Ye Lin (Shane Photography)