Primary tabs

အခ်စ္နဲ႔တြဲသံုးသင့္တဲ့ ဘ၀အစာမ်ား

လူေတြ ေန႔စဥ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္ဖို႔အတြက္  ၁၅၀၀-၅၂၈ အခ်စ္ေတြသည္ မရွိမျဖစ္တဲ့ အရာလို႔ဆိုေပမဲ့ သူတို႔နဲ႔အတူ က်န္းမာအသက္ရွည္ဖို႔ကလည္း ဘ၀ရဲ႕ ေနထိုင္ျပဳမူပံု၊ လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အစားအေသာက္နဲ႔ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ျခင္းေတြက အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြပါပဲ။  အရြယ္သံုးပါးမွာ ကိုယ္ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ေန႔စဥ္မွ်တ တဲ့အစီအစဥ္ေတြ ရွိမွာသာ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ တကယ့္ေပ်ာ္ရႊင္မႈစစ္စစ္ကို ရရွိႏိုင္မယ္။

ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ေပ်ာ္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးတာမို႔ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိး၊ သူငယ္ခ်င္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ကိုလည္း ေ၀မွ်ေပးပါ။ လူေတြဟာ ဒီအခ်က္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကတယ္။ အရာရာမွာ တက္ႂကြလန္းဆန္းေနဖို႔ဆိုတာ ဟန္ေဆာင္လုပ္ ယူလို႔ မရပါဘူး။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ မြန္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားပိုင္ရွင္ေတြဟာ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြရဲ႕ အျပံဳးကိုႏွလံုးသားထဲထိ သယ္ေဆာင္ၿပီး သက္ရွည္ေဆး ေဖာ္ေနၾကတာပါ။ တကယ္လို႔ ဘ၀မွာ ရွိရင္းစြဲအသက္ထက္ ပိုအိုဇာေနသလို ခံစားေနရၿပီလား၊ အသက္နဲ႔မလိုက္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ မ်ားေနၿပီလား၊ ဘယ္သူနဲ႔မွ စိတ္သေဘာထားျခင္း မတိုက္ဆိုင္လို႔ စိတ္ပ်က္ေနၿပီလား ဒီအခ်က္ ေတြကို ထိုင္ၿငီးေန႐ံုနဲ႔ သင့္အတြက္ ဘာမွျဖစ္မလာႏိုင္ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္လည္းကိုယ္တိုင္ ေဆးေဖာ္ၾကည့္ႏိုင္သလို ပတ္၀န္း က်င္ကိုလည္း လက္တို႔ႏိုင္ဖို႔ အခ်စ္ရွိေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးတဲ့ ဘ၀အစာေလးေတြကို တင္ဆက္လိုုက္ပါတယ္။

အခ်စ္

အခ်စ္သည္ လူကို ေသေစႏိုင္သလို။ အသက္ဆက္ႏိုင္ေအာင္လည္း ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းတဲ့ အေရာင္မရွိ၊ အေငြ႕ျပန္ျခင္းမရွိ၊ ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ေပမဲ့ ႏွလံုးသားေတြ ခုန္ေအာင္ စြမ္းႏိုင္သူ၊ စိတ္အာ႐ံုေတြကို လႊမ္းမိုးသိမ္းပိုက္ႏိုင္သူ၊ အမွန္ေတြကုိ လမ္းျပသူ၊ အမွား ေတြကို က်ဴးလြန္ေစသူ နတ္ဆိုးပါ။ ေလာကႀကီးမွာ အခ်စ္မရွိရင္ ဘယ္သူမွ အသက္မရွင္ႏိုင္ၾကဘူး။ အနည္းဆံုးေတာ့ မိဘ၊ မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္းစတဲ့ အေျခခံအခ်စ္ေတြနဲ႔ေတာ့ ရစ္ပတ္ေႏွာင္တြယ္ၾကရစျမဲပဲ။ ဒီ့ထက္ ပိုသာတာက ရဲေဆးတင္ေပးတဲ့သေဘာ အားလံုးကို ခြန္အားအျပည့္နဲ႔ ခုခံႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ က်ား၊ မ ခ်စ္စိတ္ေတြပဲ။ ဒီအခ်စ္ကို ေကာင္းေကာင္းထိန္းသိမ္းထားႏိုင္မွ သင့္အတြက္ ဘ၀အေထာက္အကူျပဳေလွခါးျဖစ္ႏိုင္မယ္။ အခ်စ္ကို မထိန္းသိမ္းတတ္ဘဲ ျပႆနာေတြ ပတ္ရွာမိေနတဲ့ သူအဖို႔ကေတာ့ တစ္ေန႔ ထက္တစ္ေန႔ အပူမိၿပီး အိုစာသြားလိမ့္မယ္။ ေန႔ရက္ေတြလွဖို႔ ခ်စ္တတ္ဖို႔လိုသလို လက္ေတြ႕အခ်စ္ကို အေကာင္းဆံုး တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းၿပီး ေရွ႕ဆက္တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္တယ္။

ေန႔စဥ္ေခၽြးထုတ္ပါ

႐ံုးနဲ႔အိမ္၊ အလုပ္ၿပီးအလုပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီး ေခၽြးထုတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္ ခႏၶာက်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္လုပ္ဖို႔ ဘယ္သူနဲ႔မွ အေဖာ္ညႇိမေနပါနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ေခၚလိုက္ပါ။ မနက္ ေစာေစာထ ေလေကာင္းေလသန္႔ရမယ့္ ေနရာကိုသြားမယ္။ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္လုပ္ေပးၿပီး ေခၽြးေစးေတြကို ဖြင့္ထုတ္ ပစ္ပါ။ သင့္အႏၶာကိုယ္ အေနအထားကို ပံုမွန္ထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔စိတ္နဲ႔ ခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးလံုး သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ႏိုင္ မယ့္ ေနရာမ်ဳိးမွာလုပ္ပါ။ ၾကာလာရင္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရတာကို ႏွစ္သက္လာမယ္။ ေန႔စဥ္ ေခၽြးထုတ္ေလ့က်င့္ခန္းေလးမွ မလုပ္ရ ရင္ မေနႏိုင္ျဖစ္လာေလေလ သင့္ Stress (စိတ္ဖိစီးမႈ)ေတြ ေျပေလ်ာ့လာေလေလပါပဲ။ ပံုမွန္ထက္ပိုၿပီးအလုပ္ခြင္မွာ အားသစ္ေတြ လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၀ိတ္ခ်ပါ၊ လမ္းျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေလွ်ာက္ေပးပါ။

ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္သြားပါ

ငယ္ဘ၀ ကစားခဲ့တဲ့ အမွတ္တရေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီမတူႏိုင္သလို ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္းႏုပ်ဳိတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို အလွ်င္အျမန္ရေစတဲ့ အခ်က္ပါ။ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔စုၿပီး ေဘာလံုးကန္ခဲ့တာေတြ၊ ႀကိဳးခုန္ခဲ့တာေတြ၊ အေျပး ၿပိဳင္ခဲ့တာေတြ၊ စက္ဘီးအတူစီးခဲ့တာေတြ စတဲ့ ကေဘးဘ၀ ေဆာ့ကစားနည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔အတူ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ျပန္ေတြ႕ခဲ့ရင္ ၀မ္းပမ္း တသာ ဖိတ္ေခၚပါ။ သူတို႔ဆီကေန ကိုယ့္ရဲ႕ႏုပ်ဳိမႈကို ရွာေဖြႏိုင္တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသာ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတာ ေတြကို ျပန္ေတြးမိမယ္ဆိုရင္လည္း အခုလက္ရွိအသက္နဲ႔မတူတဲ့ ခြန္အားသစ္ေတြကို ရရွိလာလိမ့္မယ္။ သင့္ကြန္ပ်ဴတာ စားပြဲမွာ တစ္ခ်ိန္လံုးထိုင္ေနမယ့္အစား အေတြးေတြကို ဟိုဟိုဒီဒီ လႈပ္ရွားၾကည့္ပါ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ လူစုလူေ၀းရွိရာ Fitness Class ၊ ေရကူး အသင္းနဲ႔ အျခား ကိုယ္၀ါသနာပါရာ အုပ္စုလိုက္ အသင္းအဖြဲ႕ေတြ နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ႏုပ်ဳိမႈကို ရယူပါ။

မိတ္ေဆြ

ေလာကမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုိယ္ဘာလိုခ်င္လဲဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပား မသိဘဲ လက္ခံလိုက္မိတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ေပၚမွာ စိတ္ပ်က္စရာေတြႀကံဳေနၾကရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ကိုယ္လုိခ်င္တာ၊ ျဖစ္ခ်င္တာကိုပဲ မရမကရယူၾကတာေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ အဆင္မေျပ ျဖစ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို အျမဲတမ္းေနာက္ခ်န္ထားၿပီး သူမ်ားအလိုကိုပဲ လိုက္ေနတဲ့ သူေတြၾကေတာ့လည္း ၾကာရင္ ရင္ေမာလာရမယ္။ ေနာက္ထပ္လူတစ္မ်ဳိး ရွိပါေသးတယ္။ သူကတာ့ ကိုယ္လည္းဘာမွမလိုခ်င္၊ သူမ်ားကိုလည္း ဘာမွမေပးခ်င္တဲ့  လူ႔ဗလာမ်ဳိးပါ။ ၾကာလာရင္ ေပါင္းသင္ဆက္ဆံေရးမွာ ဟိုးေအာက္ဆံုးအဆင့္ေရာက္ၿပီး Lonely ျဖစ္လာမယ္။ ဒီလို လူအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာေၾကာင့္ သင့္နဲ႕ေတြ႕ဆံုမယ့္လူဟာ ဒီအမ်ဳိးအစားေတြထဲက ဘယ္သူျဖစ္မယ္ဆိုတာ ႀကိဳမသိ ႏိုင္ဘူး။ အစကတည္းက လိုတိုးပိုေလ်ာ့ပံုစံနဲ႔ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္သင့္တယ္။ တစ္ဖက္လူရဲ႕ စိတ္အေျခအေန၊ အေနအထိုင္၊ အျပဳအမူေတြဟာ ေရရွည္မွာ သင္လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္မွသာ သင့္စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ဖြင့္ဟတိုင္ပင္သင့္တယ္။ လက္တြဲသင့္တယ္။

သန္႔ရွင္းစြာစားပါ

အသက္ရွည္က်န္းမာဖို႔ သန္႔ရွင္းတဲ့ အစား အစာေတြကို ေရြးခ်ယ္စားသံုးတတ္ရမယ္။ သၾကားမ်ားတဲ့ အစာ၊ အဆီမ်ားတဲ့ အစာနဲ႔ လူကို ၀ေစႏိုင္တဲ့ အစားအစာေတြကို တျဖည္းျဖည္း ေရွာင္တတ္ေအာင္ က်င့္ယူပါ။ အသီးအရြက္နဲ႔ အသားကို မွ်တေအာင္ စားၿပီး သဘာ၀နည္းအရ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္တတ္ဖို႔ ကိုယ္တိုင္သင္ ယူေလ့လာပါ။ သင့္ရဲ႕ တစ္ပတ္စာ သား၊ ငါး၊ အသီး အရြက္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္မႈေတြကို ႀကိဳတင္စနစ္နဲ႔ စီစဥ္ထားပါ။

အလုပ္လုပ္သေလာက္ အနားယူပါ

အလုပ္ေတြနဲ႔ပိၿပီး ဦးေႏွာက္ကိုအနားမေပးဘူးဆိုရင္ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် သင့္ဆီက အၾကံအဉာဏ္ေကာင္းေတြ ဆုတ္ယုတ္ လာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ပတ္တာ အလုပ္လုပ္သမွ်အတြက္ ပိတ္ရက္မွာ အပန္းေျဖပါ။ သူငယ္ခ်င္း၊ မိသားစု၊ ခ်စ္သူ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔အတူ ခရီးထြက္ျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ျခင္း၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ျခင္း၊ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ျခင္းစတဲ့ အုပ္စုလုိက္လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမွာ ပါ၀င္ ပါ။ အိမ္မွာပဲ တစ္ခ်ိန္လံုးေနၿပီး အလုပ္ၿပီးရင္းအလုပ္ ေတြးမေနပါနဲ႔။ စိတ္ကို ထြက္ေပါက္ေပးၿပီး အၾကံဉာဏ္ေကာင္းေတြကို ေမြးဖြား ပါ။ လူကသာ အျပင္ေလာကို ေရာက္ေနေပမဲ့ စိတ္ကအလုပ္ကိစၥေတြကို ေတြးေနတာမ်ဳိးကို အထူးေရွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္။ ဒါဟာ အခ်ိန္ကုန္လူပမ္းၿပီး အက်ဳိးရလဒ္ေကာင္းေတြ မရႏိုင္ပါဘူး။ Weekend မွာ အနားယူၿပီး ႐ံုးျပန္တက္တဲ့သူနဲ႔ အနားမယူလိုက္ရတဲ့ သူရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေတြ မတူညီႏိုင္သလို ႏုပ်ဳိသြက္လက္မႈ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာလည္း ကြဲျပားသြားႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္က်န္း မာမႈဟာ သင္ကိုယ္တိုင္ေပၚသာ မူတည္ပါတယ္။