Celebrity Health

ပိုင္ေဇရဲထြန္း (ေဘာလံုးပံုမွန္ကန္ျဖစ္တယ္)


    ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈကေတာ့ အားကစားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ေဘာလံုးပံုမွန္ကန္ျဖစ္တယ္။ တိုက္ကြန္ဒိုကေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း မကစားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သားနဲ႔သမီးကို တိုက္ကြန္ဒိုသင္ေပးမယ္လို႔ စိတ္ကူးတယ္။ ကေလးေတြကို တိုက္ကြန္ဒိုသင္ေပးျဖစ္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ကစားျဖစ္မယ္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစားေတာ့ ပံုမွန္မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အားကစားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈပါ။ အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ဥ္ႀကိဳက္တယ္။ မရမ္းသီး၊ သရက္သီး ႀကိဳက္တယ္။ ဟင္းထဲမွာဆိုရင္ ၾကက္သားျပဳတ္ေၾကာ္၊ ၀က္သားျပဳတ္ေၾကာ္ ႀကိဳက္တယ္။ ေကာ္ဖီႀကိဳက္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ေကာ္ဖီေသာက္ရင္ ရင္တုန္တာ၊ ညဘက္အိပ္မေပ်ာ္တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ေကာ္ဖီေလ်ာ့ေသာက္ေနတယ္။ မနက္စာ မ်ားမ်ားစားတယ္။ မနက္စာဆိုရင္ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ထမင္းေၾကာ္၊ ပဲပလာတာ၊ အီၾကာေကြး အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ထူးထူးျခားျခား က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ဖူးတာကေတာ့ ပရိသတ္ေတြလည္း သတိထားမိေအာင္ ေျပာခ်င္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ေနပူထဲက ျပန္လာလာခ်င္း အရမ္းပူတာနဲ႔ ေခါင္းကို ေရေလာင္းလိုက္တာ အာ႐ံုေၾကာထိခိုက္သြားၿပီး ေဆးခန္းျပရတဲ့အထိ ျဖစ္ဖူးတယ္။ ပရိသတ္ေတြလည္း သတိထား ဆင္ျခင္သင့္တဲ့ အရာေပါ့ေနာ္။

မိုးေဟကို (စိတ္ကိုေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္ေအာင္ ထားတယ္)


    လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးက စိတ္နဲ႔လည္း တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေနေတာ့ စိတ္ကိုရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေအာင္ အဓိကထားပါတယ္။ စိတ္ညစ္စရာ၊ စိတ္႐ႈပ္စရာေတြကို ခ်က္ျခင္းေျဖရွင္းၿပီး စိတ္ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္ေအာင္ ထားတယ္။ အလုပ္ကလည္း စိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလုပ္ရတဲ့ အႏုပညာအလုပ္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ စိတ္ထိခိုက္လုိ႔ကို မရတာ။ စိတ္ညစ္လာရင္ ခရီးထြက္တယ္။ သီခ်င္းနားေထာင္တယ္။ စိတ္႐ႈပ္စရာျပႆနာေတြၾကားထဲက ခဏထြက္သြားလိုက္တယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစားေသာက္ကိုေတာ့ သတိထားစားပါတယ္။ အဆီအဆိမ့္ကို ေလွ်ာ့စားတယ္။ သစ္သီးေတြကို ပံုမွန္စား တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းပံု မွန္လုပ္တယ္။ က်န္းမာေရးပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ျဖစ္မွကုတာထက္၊ မျဖစ္ခင္က ႀကိဳတင္ကာကြယ္တာ အေကာင္းဆံုးပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမကဗ်ာ (ဟင္းကိုေတာ့ အာဟာရမွ်တေအာင္ စားတယ္)


    က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းမႈကေတာ့ အစားအေသာက္မွာ အိမ္ကေန႔စဥ္ပံုမွန္ ဟင္းခ်က္တဲ့အခါ အာဟာရစံုေအာင္ ခ်က္ေလ့ရွိတယ္။ ခ်ဥ္ဟင္းတစ္ခြက္၊ အသားဟင္းတစ္ခြက္၊ အရြက္ေၾကာ္တစ္ခြက္ ပံုမွန္ခ်က္ေတာ့ အာဟာရမွ်တတာေပါ့ေနာ္။ အျပင္ကအစားအေသာက္ေတြကို စားတာနည္းတယ္။ ဒါကေကာင္းတဲ့အခ်က္ေပါ့။ မေကာင္းတဲ့အခ်က္က မႀကိဳက္တဲ့အစားအစာဆို နည္းနည္းေလးေတာင္ မစားတဲ့အက်င့္ရွိ တယ္။ အဆီအဆိမ့္ လံုး၀မစားဘူး။ အခ်ဳိလံုး၀ မႀကိဳက္ဘူး။ အေအးေဖ်ာ္ရည္ေတြ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒီေတာ့ က်န္းမာေရးမွာ အားနည္းခ်က္ ရွိလာတယ္။ အခ်ဳိမစားေတာ့ သၾကားဓာတ္ခႏၶာကိုယ္မွာ လိုအပ္လာၿပီး ခဏခဏမူးလဲတာတို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ဆရာ၀န္သြားျပၾကည့္ေတာ့ သၾကားဓာတ္ခႏၶာကိုယ္မွာ အရမ္းလိုအပ္ေနတဲ့အတြက္ ျဖစ္တာလုိ႔ ေျပာတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း သၾကားလံုးအျမဲေဆာင္ထားတယ္။ သၾကားလံုးကိုလည္း ေခါင္းမူးခ်င္ၿပီဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွစားတယ္။ ဒါကေတာ့ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ေပါ့။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆီအဆိမ့္၊ အခ်ဳိ၊ အခ်ဥ္ဆိုတာ နည္းနည္းဆီေတာ့ လိုအပ္တာပါပဲ။ လံုး၀မစားတာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕အားနည္းခ်က္က မႀကိဳက္ရင္ လံုး၀မစားတာမ်ဳိးရွိေတာ့ က်န္းမာေရးမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိလာတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းဆိုလည္း ၁၃ ႏွစ္သမီးအရြယ္ကတည္းကစၿပီး အခုေနာက္ပိုင္း ေတာ္
ေတာ္ၾကာၿပီ ေလ့က်င့္ခန္း မလုပ္ျဖစ္ေတာ့တာ။ အိမ္မွာက အိမ္အကူမရွိေတာ့ ေမေမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္အိမ္ကိစၥလုပ္ရတာမ်ဳိးရွိေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းကို ေထြေထြထူးထူး မလုပ္ျဖစ္ေတာ့တာလည္းပါမယ္။

ထားထက္ထက္ (မနက္အိပ္ယာထတိုင္း ေရတစ္ခြက္ကို ပံုမွန္ေသာက္တယ္)


    က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈကေတာ့ ေန႔စဥ္ေလ့က်င့္ခန္း ၁၅ မိနစ္ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ေနမေကာင္းတဲ့ေန႔ေတြကလြဲၿပီး ေရခ်ဳိးခါနီး ပံုမွန္လုပ္ျဖစ္တယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဂၽြန္းဘားကစားသမားဆိုေတာ့ ပံုမွန္လုပ္ရတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းကေလးေတြကို ဂၽြန္းဘားသင္ေပးရင္းနဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ အားကစားသမားဆိုေတာ့ အစားအေသာက္ထိန္းရတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ပံုမွန္မနက္အိပ္ယာထတိုင္း ေရမ်ားမ်ားေသာက္တယ္။ မနက္စာမ်ားမ်ားတယ္။ ေန႔လည္စာလည္း ပံုမွန္စားတယ္။ ညေနပိုင္း အသီးေဖ်ာ္ရည္၊ အသီးအႏွံစားတာမ်ားတယ္။ လူတစ္ေယာက္အတြက္ က်န္းမာေရးက အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ေနပါေစ က်န္းမာေရးေကာင္းမွ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈကိုရမွာပါ။ အသက္ငယ္ငယ္ကတည္းက က်န္းမာေရးကို ဂ႐ုစိုက္သင့္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ က်န္းမာေရးက နံပါတ္(၁)အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။