Healthy Smoothie

ခုလို ရာသီဥတု အကူးအေျပာင္းအခ်ိန္ေလးမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ အထူးေကာင္းေစမယ့္ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား နဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံခ်င္ပါတယ္။

ဒီ့အတြက္ သီးေမႊးငွက္ေပ်ာ၊ နာနတ္၊ သရက္၊ လိေမၼာ္၊ ကီ၀ီနဲ႔ ဘယ္ရီသီးမ်ဳိးစံုကို အသံုးျပဳၿပီး ေဖ်ာ္ရည္ ၅ မ်ဳိး ဖန္တီးထားပါတယ္။

ႀကိဳက္ရာေရြးခ်ယ္ သံုးေဆာင္ၾကည့္လိုက္ပါဦးေနာ္...။

နံနက္ခင္းမ်ားစြာအတြက္ ကီ၀ီ

ဗီတာမင္အီး၊ ဗီတာမင္စီ၊ ပိုတက္စီယမ္၊ မဂၢနီစီယမ္နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ႂကယ္၀စြာပါရွိတဲ့ ကီ၀ီသီးကို အသံုးျပဳၿပီး တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ အားအင္ေတြအစျပဳေပးမယ့္ နံနက္ခင္းေဖ်ာ္ရည္တစ္ခြက္ကို ဖန္တီးေပးခ်င္ပါတယ္။

သတၱဳဓာတ္နဲ႔ ဗီတာမင္ႂကြယ္၀တဲ့ ကီ၀ီသီးဟာ ေသြးအားေကာင္းေစတဲ့ အာနိသင္ရွိၿပီး ေသြးတြင္းအဆီပိတ္ဆို႔ ျခင္းကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အျပင္ ဇီ၀႐ုပ္ျဖစ္ပ်က္မႈနဲ႔ အာ႐ံုေၾကာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို အားေကာင္းေစတယ္လို႔ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။

လိုအပ္ေသာပစၥည္း

ကီ၀ီသီး                          - ၄ လံုး (အခြံႏႊာၿပီး အတံုးေလးမ်ားလွီး)

သီးေမႊးငွက္ေပ်ာသီးမွည့္     - ၂ လံုး (အခြံႏႊာၿပီး အပိုင္းေလးမ်ားလွီး)

လက္ဖက္စိမ္းထုပ္             - ၄ ထုပ္

ပဲႏို႔                                - ပန္းကန္လံုး ၁ လံုးခြဲ (က်ိဳခ်က္ထား)

ပ်ားရည္                          - စားပြဲဇြန္း ၁ ဇြန္း

ျပဳလုပ္နည္း

လွီးျဖတ္ျပင္ဆင္ၿပီးသား ကီ၀ီသီးနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးအတံုးေလးေတြကို ဇစ္ပါတဲ့ ပလတ္စတစ္အိတ္မွာထည့္ပိတ္ၿပီး Freezer ထဲမွာ မိနစ္ ၃၀ ခန္႔ထည့္ထားလိုက္ပါတယ္။

ပန္းကန္တစ္လံုးထဲမွာ လက္ဖက္စိမ္းအိတ္ေလးေတြကိုထည့္ၿပီး အေပၚကေန ဆူေနတဲ့ ပဲႏို႔ကိုေလာင္းထည့္ကာ ၃ မိနစ္ခန္႔ စိမ္ထားလိုက္ပါတယ္။

ၿပီးေနာက္ လက္ဖက္အိတ္ေလးေတြကို အရည္စစ္ကာ ဖယ္ထုတ္လိုက္ၿပီး ပ်ားရည္ထည့္ေမႊကာ အေအးခံထား လိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေအးခဲထားတဲ့ ကီ၀ီသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ လက္ဖက္စိမ္းႏို႔ရည္အားလံုးကို သစ္သီးေဖ်ာ္စက္ထဲ ထည့္ေမႊလိုက္ၿပီး ျပင္ဆင္သံုးေဆာင္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အံုမိႈင္းေနတဲ့ေန႔ေတြအတြက္

မိုးရာသီရဲ႕အံုမိႈင္းေနတဲ့ ေန႔ရက္ေတြအတြက္ အလင္းတစ္ခ်က္ ၀င္းလက္လိုက္သလို ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြ ေတာက္ပ သြားေစမယ့္ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ေလးတစ္မ်ဳိးကိုလည္း တင္ဆက္ခ်င္ပါတယ္။

ဒီေဖ်ာ္ရည္ေလးအတြက္ ရာသီခ်ိန္ခါနဲ႔ ကိုက္ညီစြာ၀င္းပေနတဲ့ သရက္သီးမွည့္ကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳရမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အဆင္ေျပေျပရွိလွပါတယ္။

လိုအပ္ေသာ ပစၥည္း

သရက္သီးမွည့္                             - ၁ လံုး (အခြာႏႊာ၊ အတံုးေလးမ်ားလွီး)

သီးေမႊးငွက္ေပ်ာသီး                       - ၁ လံုး (အခြာႏႊာ၊ အတံုးေလးမ်ားလွီး)

လိေမၼာ္ရည္                                  - ပန္းကန္လံုး ၁ လံုး

အဆီထုတ္ၿပီး ဒိန္ခ်ဥ္ (ဗနီလာရနံ႔)     - ပန္းကန္လံုး ၁ လံုး

ျပဳလုပ္နည္း

ပါ၀င္ပစၥည္းမ်ား အားလံုးကို သစ္သီးေဖ်ာ္စက္ထဲမွာ အခ်ဳိးအစားအတိုင္းထည့္ၿပီး သမမွ်တသြားေအာင္ ေမႊေပးလိုက္႐ံုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေန႔ရက္တိုင္းအတြက္ နာနတ္

နာနတ္သီးလႈိင္လိႈင္ ေပါခ်ိန္လည္းျဖစ္တဲ့ ဒီရာသီမွာ နာနတ္သီးရဲ႕ အာဟာရတန္ဖိုးေတြကိုရယူႏိုင္ဖို႔ နာနတ္ေဖ်ာ္ ရည္ကို ေန႔စဥ္တစ္ခြက္ ပံုမွန္ေသာက္သံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ၊ ကယ္လစီယမ္၊ ပိုတက္စီယမ္နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ ႂကြယ္၀တဲ့ နာနတ္သီးဟာ အ႐ိုးအေၾကာမ်ားကို သန္မာေစၿပီး အျမင္အာ႐ံုၾကည္လင္မႈကို အားေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အစာမေၾကရင္ျပည့္ရင္ကယ္ျဖစ္ျခင္းကို ေပ်ာက္ကင္းေစၿပီး အေအးမိဖ်ားနာျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ရာသီနဲ႔ ေလ်ာ္ညီလွတဲ့သစ္သီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ နာနတ္သီး႐ိုး႐ိုးေလးကို အျမင္တစ္မ်ဳိးဆန္းသြားေအာင္ ရက္စ္ ဘယ္ရီနီနီေလးေတြနဲ႔ တြဲစပ္ၿပီး ေဖ်ာ္ျပခ်င္ပါတယ္။

လိုအပ္ေသာပစၥည္း

နာနတ္သီးတံုးေလးမ်ား       - ပန္းကန္လံုး ၂ လံုးစာ

သီးေမႊးငွက္ေပ်ာသီးမွည့္     - အလံုးေသး ၁ လံုး

ရက္စ္ဘယ္ရီ                    - ပန္းကန္လံုး ေလးပံု သံုးပံုခန္႔

သၾကား                          - စားပြဲဇြန္း ၂ ဇြန္းခန္႔

ေရခဲတံုးေလးမ်ား              - သင့္႐ံု

ျပဳလုပ္နည္း

ပထမဆံုး နာနတ္သီး ပန္းကန္လံုးတစ္လံုးစာကိုႀကိတ္ေခ်ၿပီး အဖတ္မ်ားကို ဖယ္ထုတ္ကာ အရည္စစ္ ထုတ္ယူ လိုက္ပါတယ္။

ရရွိလာတဲ့ နာနတ္သီးအရည္၊ က်န္ရွိေနတဲ့ နာနတ္သီးတံုး ပန္းကန္လံုးတစ္လံုးစာနဲ႔ ပါ၀င္ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို သစ္သီးေဖ်ာ္စက္မွာ ထည့္ေမႊလိုက္ၿပီးတဲ့အခါ ရက္စ္ဘယ္ရီကာလာေၾကာင့္ ရဲရဲနီစြာလွပေနတဲ့ နာနတ္သီးေဖ်ာ္ရည္ကို ရရွိႏိုင္ပါၿပီ။

အခ်ိန္တိုင္းအတြက္ Super Soy

လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္တိုင္းမွာ စူပါပါ၀ါေတြကို ျဖည့္စြမ္းေပးမယ္ Super Soy Smoothie ျဖစ္ပါတယ္။

ပဲႏို႔နဲ႔အတူ နာနတ္သီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ရက္စ္ဘယ္ရီ၊ လိေမၼာ္သီး၊ ဥနီနဲ႔ ပ်ားရည္စတဲ့ ပါ၀င္ပစၥည္းေတြ မ်ားျပား လွတာေၾကာင့္  အာဟာရဓာတ္စံုလင္စြာနဲ႔ စူပါခြန္အားေတြ ေပးစြမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လိုအပ္ေသာပစၥည္းမ်ား

ပဲႏို႔ (ဗနီလာရနံ႔)                - ပန္းကန္လံုး တစ္၀က္

နာနတ္သီးတံုးေလးမ်ား       - ပန္းကန္လံုး တစ္၀က္

ငွက္ေပ်ာသီး                    - တစ္လံုးရဲ႕တစ္၀က္

ရက္စ္ဘယ္ရီ                    - ပန္းကန္လံုး တစ္၀က္ (ေအးခဲထား)

ပ်ားရည္                          - စားပြဲဇြန္း ၁ဇြန္း

ဥနီအရည္                       - ပန္းကန္လံုး ေလးပံု တစ္ပံု

လိေမၼာ္သီးအရည္              - ပန္းကန္လံုး တစ္၀က္

ျပဳလုပ္နည္း

ဒီေဖ်ာ္ရည္မွာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳမယ့္ ဥနီနဲ႔ လိေမၼာ္ရည္အတြက္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အသီးအႏွံေတြကေန အရည္ထုတ္ယူႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ပါ၀င္ပစၥည္းမ်ား အသင့္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အားလံုးေရာ ေႏွာၿပီး သစ္သီးေဖ်ာ္စက္ထဲ ထည့္ေမႊလိုက္တဲ့အခါ လိေမၼာ္ေရာင္ေတာက္ပေနတဲ့ စူပါပဲႏို႔ smoothie ကိုရရွိႏိုင္ပါၿပီ။

ခ်စ္သူတို႔အတြက္ ဘယ္ရီ

ဘယ္ရီခ်စ္သူတို႔အတြက္ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ ဘလူးဘယ္ရီ၊ ဘလက္ခ္ဘယ္ရီ၊ ရက္စ္ဘယ္ရီအစရွိသျဖင့္ လက္လွမ္း မီႏိုင္သမွ် ဘယ္ရီသီးမ်ဳိးစံုကို ေရာေႏွာေဖ်ာ္စပ္ထားတဲ့ ဘယ္ရီသီးစံုေဖ်ာ္ရည္ေလးကိုလည္း တင္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္ရီသီးေလးေတြဟာ ပံုစံစံု၊ အေရာင္အေသြးစံုနဲ႔ စားခ်င္စရာေကာင္းလွသလို ဘယ္ရီသီးအမ်ားစုဟာ ေသြးေၾကာေတြ ကို က်န္းမာေစၿပီး ေသြးတိုးက်ဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတယ္လို႔လည္း သိရွိရပါတယ္။

လိုအပ္ေသာပစၥည္း

ဘယ္ရီသီးအစံု                             - ပန္းကန္လံုး ၁ လံုးစာ (ေအးခဲထား)

သီးေမႊးငွက္ေပ်ာသီး                       - ၁ လံုး (အခြံႏႊာ၊ လွီးျဖတ္၊ ေအးခဲထား)

လိေမၼာ္သီး                                   - ၁ လံုး (အခြံႏႊာ၊ အျမႊာႏႊင္ထား)

အဆီထုတ္ၿပီးဒိန္ခ်ဥ္ (ဗနီလာရနံ႔)      - ၆ ေအာင္စ

ျပဳလုပ္နည္း

ပထမဆံုးျပဳလုပ္ေနက်အတိုင္း ဘယ္ရီသီးမ်ားနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးကို ဇစ္ပါတဲ့ ပလတ္စတစ္အိတ္မွာထည့္ပိတ္ၿပီး freezer ထဲမွာ မိနစ္ ၃၀ ခန္႔ ထည့္ထားလိုက္ပါတယ္။

အခ်ိန္ေစ့တဲ့အခါ ေအးခဲထားတဲ့ သစ္သီးမ်ားနဲ႔အတူ လိေမၼာ္သီးစိတ္ေလးမ်ားနဲ႔ ဗနီလာဒိန္ခ်ဥ္အားလံုးကို သစ္သီးေဖ်ာ္စက္ထဲထည့္ ေမႊၿပီး စကၠန္႔ ၃၀ မွ် အခ်ိန္ေပးအၿပီးမွာေတာ့  ခရမ္းေရာင္စိုစိုလွပေနတဲ့ ဘယ္ရီ smoothie ကို ဖန္ခြက္ေလးတစ္လံုးမွာထည့္ၿပီး လွပစြာသံုးေဆာင္ႏိုင္ပါၿပီ။