ခ်စ္သူနဲ႔အတူ ကစားရမယ့္ ေယာဂ

Model - Colby Zing Hang, Thin Thin Soe
Photo - LMN

    ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းရပ္ေတြ မ်ားစြာရွိတဲ့အနက္ ေဖေဖာ္၀ါရီလေလးမွာ အမွတ္တရအေနနဲ႔ ေဖာ္ျပေပးခ်င္တာကေတာ့ Partner Yoga က်င့္စဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ Partner Yoga ဆိုတာဟာ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး စံုတြဲေလ့က်င့္ရတဲ့ ေယာဂအမ်ဳိးအစားေတြထဲက တစ္ခုလို႔သိရပါတယ္။
    Partner Yoga ကို ေလ့က်င့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ General Yoga Pose ေတြကို တတ္ေျမာက္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီက်င့္စဥ္ေတြကိုကစားရာမွာ အမ်ဳိးသားဟာ Supporting ပိုင္းက ေနရသူျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ Pose ကို အဓိကအလွေဖာ္သူျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အေပးအယူမွ်တစြာနဲ႔ နားလည္မႈရွိရွိကစားမွသာ ေအာင္ျမင္တဲ့က်င့္စဥ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ခ်စ္သူစံုတြဲေတြ အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြၾကားမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အျပန္အလွန္ နားလည္ဆက္သြယ္မႈကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္အတူရွိေနခ်ိန္ေတြကို ပိုမိုအဓိပၸါယ္ရွိလာေစႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
    ဒီက်င့္စဥ္ေလးအတြက္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေလးေတြကေတာ့... ဦးစြာ ပထမေသြးပူ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ၿပီး အေၾကာေလွ်ာ့ရပါမယ္။ ပံုမွန္ ေယာဂက်င့္စဥ္ေတြလိုပဲ ကစားခ်ိန္နဲ႔ကပ္ၿပီး အစာမစားရပါ။ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဓမၼတာလာေနစဥ္မွာ လံုး၀မကစားသင့္ပါ။ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ ေယာဂက်င့္စဥ္ေတြကို ကြ်မ္းက်င္မႈရွိၿပီး က်န္းမာၾကံ့ခိုင္မႈ ရွိရပါမယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးအဓိက အခ်က္ကေတာ့ မည္သည့္ေလ့က်င့္ခန္းရပ္ကိုမဆို ကြ်မ္းက်င္ဆရာ မ်ားနဲ႔ ေသခ်ာစြာသင္ယူၿပီးမွ ေလ့က်င့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁)    အမ်ဳိးသမီးက ေႁမြေဟာက္ပံုစံေနၿပီး အမ်ဳိးသားက Balance ထိန္းေပးထားတဲ့ Pose ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈအေနနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးမွာ ခါးနာ၊ ေက်ာနာျခင္းကင္းေစသလို ေျခေထာက္ပိုင္း ကေန ႏွလံုးဆီကို ေသြးေရာက္ေစၿပီး ေသြးလွည့္ပတ္မႈေကာင္းေစပါတယ္။ အမ်ဳိးသားဟာ အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ ၾကမ္းျပင္နဲ႔ ထိကပ္ထားတဲ့ေက်ာျပင္ကို ႏွိပ္ေပးရာေရာက္ သလို ေပါင္နဲ႔လက္ေမာင္းႂကြက္သားေတြကို သန္မာေစပါတယ္။

၂)    နံပါတ္ ၁ ပံုစံလိုပဲ အမ်ဳိးသားက ေထာက္ပံ့ေပးထားပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအတြက္ ခါးနာ၊ ဇက္ေၾကာတက္ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္သလို အစာေခ်ဖ်က္အားကိုေကာင္းေစၿပီး ၀မ္းခ်ဳပ္တဲ့ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ပါတယ္။

၃)    ဒီက်င့္စဥ္ကေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံပံုစံေလးပါ။ Body Balance ထိန္းေပးႏိုင္သလို Posture မမွန္တာေတြကိုလည္း တည့္မတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၄)    အမ်ဳိးသမီးက ႏွံေကာင္ပံုစံ၊ အမ်ဳိးသမီးက ထိုင္ခံုပံုစံ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအေနနဲ႔ ေက်ာ႐ိုးပိုင္းဆိုင္ရာေရာဂါေတြကို သက္သာေစၿပီး ပခံုးနဲ႔ဇက္ေၾကာမ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ေပးပါတယ္။ အမ်ဳိးသားကေတာ့ အဆစ္နာျခင္းကို ေျပေလ်ာ့ေစၿပီး ေပါင္ႂကြက္သားမ်ားကို သန္မာေစႏိုင္ပါတယ္။

၅)    အမ်ဳိးသားရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေပၚမွာ ေျခကိုထိန္းထားၿပီး ဆုေတာင္းတဲ့ပံုစံပါ။ အမ်ဳိးသားရဲ႕လက္ေကာက္၀တ္နဲ႔ တံေတာင္ကို ဖိအားေပးထားတဲ့အတြက္ အရိုးအဆစ္သန္မာေစတဲ့အျပင္ Advanced Yoga က်င့္ႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူအမ်ားႀကီး ျပဳပါတယ္။ ႏွစ္ဦးစလံုးရဲ႕ စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ေစၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၆)    အမ်ဳိးသမီးက ေနမင္းဂါရ၀ျပဳေနပံုနဲ႔ အမ်ဳိးသားက အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ေက်ာျပင္ကို ေျခေခ်ာင္းေလးေတြကုတ္ထားၿပီး ႏွိပ္ေပးတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းပါ။ အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ အဆုတ္နဲ႔ႏွလံုးကို အားေကာင္းေစပါတယ္။ ပခံုးနဲ႔ လက္ျပင္ကို ေျဖေလ်ာ့ေပးပါတယ္။

၇)    အမ်ဳိးသမီးက သစ္ပင္ပံုစံနဲ႔ အမ်ဳိးသားက ထိုင္ခံုပံုစံေပါင္းစပ္ထားတဲ့ Pose ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးက ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ကိုင္းခ်ၿပီး မွ်ေျခထိန္းရတဲ့အတြက္၊ ခါးကိုေဘးေစာင္းၿပီး ဖိအားေပးရတဲ့အတြက္ ခါးတစ္၀ိုက္ကအဆီေတြကိုက်ေစၿပီး အစာေခ်အားေကာင္းေစပါတယ္။ အမ်ဳိးသားအတြက္ ရလဒ္ကေတာ့ နံပါတ္ ၄ က်င့္စဥ္နဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။