တစ္ကိုယ္လံုးလွဖို႔…

ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးက အဆီပိုေတြ အျမန္ဆံုးက်ေစမယ္... ဘာပဲဝတ္ဝတ္ ေက်ာ့ရွင္းလွပလို႔ ေနမယ္…
က်န္းမာရႊင္လန္း သြက္လက္စြာနဲ႔ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈျပည့္ဝေနမယ္။ 
ဒီလို အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီေလ့က်င့္နည္း ၆ ခုကိုေတာ့ အျမန္ဆံုးေလ့က်င့္ဖို႔လိုပါတယ္။ ခုပဲစတင္လိုက္ၾကပါစို႔ေနာ္။

*    ဘယ္ေျခဖေနာင့္ကို ၾကမ္းျပင္တြင္ခ်၍ လက္ဖဝါးအားကိုသံုးကာ ညာဒူးေကြးၿပီး အေပၚသို႔ ျမင့္ႏိုင္သမွ်ျမင့္ေအာင္ ေျမႇာက္ထားပါ။ 
(မွတ္ခ်က္ - တံေတာင္မေကြးရပါ။ တင္ပါး ဆံု႐ိုးမေစာင္းေစရပါ။) အသက္ကိုပံုမွန္႐ွဴေပးၿပီး ၁၀ စကၠန္႔ေနပါ။ ေနာက္တစ္ဖက္သို႔ ေျပာင္းက်င့္ပါ။
အက်ိဳးေက်းဇူး - ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္း အခ်ဳိးအဆစ္က်န ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလွပေစ၊ တင္ပါးဆံု႐ိုးအဆစ္ကို သြက္လက္ေစၿပီး ေက်ာျပင္၊ ပခံုးနဲ႔ လက္ေမာင္းသားမ်ားကို က်စ္လ်စ္လွပေစပါတယ္။

*    ညာဒူးကို ၉၀ ဒီဂရီေကြးၿပီး ဘယ္ေျခေထာက္ကို ပံုမွာျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္း ေယာဂဖ်ာနဲ႔ ထိကပ္ပါ။
*    လက္အုပ္ခ်ီထားၿပီး ကိုယ္အထက္ပိုင္းကို အေနာက္ဘက္သို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် လွန္ခ်ေပးပါ။ အသက္ကိုပံုမွန္႐ွဴေပးၿပီး ၁၀ စကၠန္႔ေနပါ။ ေနာက္တစ္ဖက္သို႔ ေျပာင္းက်င့္ပါ။
အက်ဳိးေက်းဇူး - ကိုယ္ခံအားေကာင္းေစၿပီး ခါးအဆီက် ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေစကာ ေပါင္တံမ်ားကို က်စ္လ်စ္လွပေစပါတယ္။

*    ေမွာက္လ်က္အေနအထားမွာ ေျခႏွစ္ဖက္ကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဆြဲကိုင္ထားၿပီး ျမင့္ျမင့္ေျမႇာက္ထားပါ။
*    အသက္ကိုပံုမွန္႐ွဴေပးၿပီး ၁၀ စကၠန္႔ေနပါ။
အက်ိဳးေက်းဇူး -  ခါးအဆီက်ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစား လွပေစပါတယ္။ လက္ေမာင္း၊ လက္ေကာက္ဝတ္၊ ေျခက်င္းဝတ္နဲ႔ တင္ပါးဆံု႐ိုး အဆစ္အျမစ္မ်ားကို သြက္လက္ေစပါတယ္။

*    ေျခဖ၀ါး၊ လက္ဖ၀ါးတို႔ကို ေယာဂဖ်ာေပၚတြင္ ျမဲၿမံစြာ ကပ္ထားပါ။ 
*    လက္ဖ၀ါးအားကို သံုးၿပီး ေျခဖေနာင့္ကို ၾကမ္းျပင္နဲ႔ ႀကိဳးစားထိကပ္ပါ။ ဒူးမေကြးရပါ။
*    ေနာက္ေက်ာ႐ိုးကို ဆန္႔ထုတ္ၿပီး အသက္ပံုမွန္႐ွဴကာ ၁၀ စကၠန္႔ေနပါ။

*    ဘယ္ေျခေထာက္ကို ဘယ္လက္နဲ႔ကိုင္ၿပီး ျမင့္ႏိုင္သမွ်ျမင့္ေအာင္ အေပၚကိုဆြဲတင္ပါ။
*    ကိုယ္အထက္ပိုင္းကို ေရွ႕အနည္းငယ္ကုန္း ၿပီး ညာလက္ကိုေရွ႕သို႔ဆန္႔ထုတ္ပါ။ အသက္ကိုပံုမွန္႐ွဴေပးၿပီး ၁၀ စကၠန္႔ခန္႔ ဟန္ခ်က္ထိန္းညိႇေနပါ။
အက်ဳိးေက်းဇူး - စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရေစၿပီး မိမိကိုယ္ကို ဟန္ခ်က္ထိန္းညႇိမႈအားေကာင္းေစသလို တင္ပါးဆံု႐ိုးကိုလည္း သြက္လက္ေစပါတယ္။

*   ကိုယ္ကို ညာဘက္ေဘးတိုက္လွဲေနၿပီး ေျခေထာက္မ်ားကို ဆန္႔ထုတ္ထားပါ။ လက္မ်ားကို ပံုမွာျမင္ေတြ႕ရတဲ့အတိုင္းထား၍ ဟန္ခ်က္ထိန္းၿပီး ဘယ္ေျခေထာက္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေျမႇာက္တင္ပါ။ 
     ၅ စကၠန္႔ေနၿပီး ျပန္ခ်ပါ။ ေျခတစ္ဖက္ကို ၅ ႀကိမ္စီ ေလ့က်င့္ေပးပါ။
*   ခါးေဘးအဆီပိုမ်ားကို က်ေစၿပီး ေပါင္၊ ေျခသလံုးတို႔ကိုလည္း သြယ္လ်လွပေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Model - Hnin Hnin Phyu (Yoga Instructor)