တြဲၿပီး စားပါ

    သင္ေန႔စဥ္စားသံုးေလ့ရွိတဲ့ အစားအစားမ်ားထံမွ ခႏၶာကုိယ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေပါင္းစံုကို ရရွိပါတယ္။ အဲဒီ အာဟာရဓာတ္ေတြက တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုပူးေပါင္းၿပီး ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သီးသန္႔ခ်င္းစီေသာ္ လည္းေကာင္း ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ လိုအပ္တဲ့ ေနရာအသီးသီးကုိ ေထာက္ပံ့မႈေတြျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ဳိ႕ေသာ အစားအစာမ်ားမွာပါ၀င္တဲ့ အဟာရဓာတ္ေတြက အျခားအစားအစာမ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ မတူညီတဲ့ အာနိသင္
မ်ားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ႏုိင္၊ ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ၾကၿပီး စားသံုးလိုက္သူရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ပိုၿပီး အစြမ္းထက္လာႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ အစားအစာေတြဟာ သီးသန္႔စားသံုးတာထက္ ေရာေႏွာစားသံုးတဲ့အခါမွာ ရွိရင္းစြဲ အာဟာရတန္ဖိုးထက္ ပိုၿပီးအစြမ္းထက္လာတတ္တာကို အာဟာရေဗဒပညာရွင္ေတြ ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သင္တြဲဖက္စားသံုးရမယ့္ အစားအစာေတြက ဘာေတြမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ။

ၾကက္သြန္နီ နဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး
    Journal of Agricultural and Food Chemistry မွာ ေဖာ္ျပလာတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္အရ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အႏွံမ်ိဳးႏြယ္၀င္ အစားအစာမ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ သတၱဳဓာတ္(သံဓာတ္နဲ႔ ဇင့္ဓာတ္) ေတြကို ခႏၶာကိုယ္က စုပ္ယူရာမွာ လြယ္ကူေအာင္ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ၾကက္သြန္ၿမိတ္ေတြမွာ ပါရွိတဲ့  ဆာလ္ဖာကြန္ေပါင္းက အကူအညီေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔သိရပါတယ္။ သံဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေအာက္ဆီဂ်င္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ သတၱဳဓာတ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သင့္ခႏၶာကိုယ္မွာ သံဓာတ္လံုေလာက္မႈ မရွိဘူးဆိုရင္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြထံသို႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ လံုေလာက္ေအာင္ ေရာက္ရွိဖို႔ခက္ခဲၿပီး ေမာပန္းမူးေ၀လာတာ၊ ဦးေႏွာက္က ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့တာ စတဲ့ျပႆနာေတြၾကံဳေတြ႕လာရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္စားသံုးလိုက္တဲ့ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အႏွံ
မ်ဳိးႏြယ္၀င္ အစားအစာမ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ သတၱဳဓာတ္(သံဓာတ္နဲ႔ ဇင့္ဓာတ္)ေတြကို ခႏၶာကိုယ္က အျပည့္အ၀ရရွိႏိုင္ဖို႔ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴမ်ားနဲ႔ တြဲဖက္စားသံုးေပးသင့္ပါေၾကာင္း အသိ ေပးပါရေစ။

Green Tea နဲ႔ သံပရာ
    Green Tea မွာ Catechins အမည္ရ စြမ္းအားျမင့္ Antioxidant တစ္မ်ဳိးပါ၀င္ပါတယ္။ ကမၻာမွာ Green Tea ေသာက္သံုးမႈ အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ  ႏွလံုးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေရာဂါ
မ်ားေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈ အနည္းဆံုုးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာGreen Tea မွာပါ၀င္တဲ့ Antioxidant မ်ားရဲ႕ အာနိသင္မ်ားေၾကာင့္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
    အဆိုပါ Green Tea မွာပါ၀င္တဲ့ Catechins antioxidant ေတြ အစာေခ်လမ္းေၾကာင္းထဲမွာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပိဳကြဲသြားျခင္းအား သံပရာသီး၊ Grapefruit စတဲ့ အသီးမ်ားမွာပါ၀င္တဲ့ Citric Acid က တားဆီးေပးႏိုင္တာကို သုေတသီေတြ ေတြ႕ရွိခဲ့ ပါတယ္။ အစာေျခလမ္းေၾကာင္းထဲမွာCatechins ေတြ မၿပိဳကြဲသြားဘဲ ရွိေနတာေၾကာင့္  Antioxidant ရဲ႕ အာနိသင္ကိုခႏၶာကိုယ္က လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ မ်ားမ်ား စားစားစုပ္ယူဖို႔ ပိုမိုလြယ္ကူသြားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သင္ေသာက္သံုးမယ့္ Green Tea ရဲ႕ အာနိသင္ကို သံပရာသီးတစ္စိတ္နဲ႔ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေပး လိုက္ခ်င္ပါတယ္။


 
ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီး
    ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား၊ ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္သူမ်ားအတြက္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အတြဲအစပ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီးေနာက္ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးကိုတြဲဖက္စားသံုးေပးျခင္းက ႂကြက္သားေတြကို အသစ္ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို အကူအညီမ်ားစြာ ေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
    ျပင္းထန္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျပဳလုပ္ၿပီးတုိင္း ခႏၶာကိုယ္က ႂကြက္သားဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးသြားေလ့ရွိပါတယ္။  Sports Nutrition for Endurance Athletes ကို ေရးသားခဲ့သူ အားကစားဆိုင္ရာ အာဟာရေဗဒ ပပညာရွင္ Monique Ryan က “ေလ့လာမႈေတြျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးကို ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ၿပီးၿပီးခ်င္း မၾကာခင္မွာစားေပးမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကုိယ္က ႂကြက္သားေတြ ျပန္လည္တည္ေဆာက္တဲ့ ႏႈန္းကို သိသိသာသာျမန္ေစႏိုင္တာကို သုေတသီေတြေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္”လို႔ ေျပာဆိုထားပါတယ္။
    ကာဗိုႀဟိဳက္ၿဒိတ္နဲ႔ ပ႐ိုတင္းကို ေရာေႏွာစားသံုးျခင္းက ခႏၶာကိုယ္တြင္းက အင္ဆူလင္ပမာဏကို ျမႇင့္တက္ေစၿပီး အင္ဆူလင္ေတြက ႂကြက္သားေတြကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးမယ့္ အာဟာရဓာတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အမိုင္ႏိုအက္စစ္၊ ဂလူးကို႔စ္ စတာေတြကို စုပ္ယူရာမွာကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ရလဒ္အေနနဲ႔ ႂကြက္သားေတြကို သန္မာလာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္အားကစားလည္း လုပ္ေလ့ရွိတယ္၊ ငွက္ေပ်ာသီးလည္း ပံုမွန္စားေလ့ရွိတယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ အစားအေသာက္စာရင္းထဲ ထပ္မံ ျဖည့္သြင္းရမယ့္ အရာက ဒိန္ခ်ဥ္ျဖစ္ပါတယ္။

ငါးနဲ႔ ၀ိုင္
    ငါးမွာပါ၀င္တဲ့ Omega-3 Fatty Acid ကို စားသံုးၿပီးေနာက္ ခႏၶာကိုယ္က စုပ္ယူတဲ့အခါမွာ ၀ိုင္ရဲ႕ အာနိသင္က အကူအညီမ်ားစြာ ေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အီတလီႏိုင္ငံကျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ခုမွ ငါးတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး စားသံုးေလ့ရွိၿပီး တစ္ရက္ကို ၀ိုင္တစ္ခြက္ႏႈန္းေသာက္ေလ့ရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ေသြးတြင္းမွာ Omega-3 အဆီဓာတ္ပါ၀င္မႈ ႏႈန္းသိသိသာသာ ျမင့္မားေနတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ဘီယာနဲ႔ အျခား အရက္မ်ား ေသာက္သံုးျခင္းမွသိသာတဲ့ ရလဒ္မ်ဳိး မရရွိခဲ့ဘူးလို႔လည္း သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သုေတသီေတြဟာ ၀ိုင္မွာပါရွိတဲ့ ႏွလံုးရဲ႕က်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Polyphenol Antioxidant ဟာ ခႏၶာကိုယ္ ရဲ႕Omega-3 စုပ္ယူႏိုင္မႈကိုလည္း ကူညီေပးႏိုင္စြမ္းရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။
    ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အေရးပါတဲ့ Omega-3 Fatty Acid ကို ခႏၶာကိုယ္ကစုပ္ယူရာမွာ ၀ိုင္တစ္ခြက္က မ်ားစြာအကူအညီ ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုရမယ့္သေဘာပါ။ Omega-3 ဓာတ္ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ငါးအမ်ဳိးမ်ဳိးကို စားသံုးေပးဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ကေတာ့ အယ္လ္ကိုေဟာ မ်ားမ်ားေသာက္သံုးျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲရလဒ္ဆိုးက်ဳိးမ်ားလည္းရွိေနတာေၾကာင့္ တန္ေဆး လြန္ေဘးဆိုတဲ့
စကားကို လက္ကိုင္ထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
Ref;Reader’s Digest