လန္းဆန္းတက္ႂကြတဲ့ နံနက္ခင္းကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႔

တစ္ေန႔တာအတြင္း ၾကံဳေတြ႕ရမယ့္ မ်ားေျမာင္လွတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ားစြာကို လုပ္ကိုင္ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးဆံုးက နံနက္ခင္းမွာ လန္းဆန္းတက္ႂကြတဲ့ စိတ္နဲ႔ႏိုးထလာဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ႏြမ္းခ်ိတဲ့ ခႏၶာကိုယ္၊ မၾကည္လင္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ေန႔တစ္ေန႔ကို အစျပဳမိၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဆက္လက္ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ မိနစ္နဲ႔နာရီမ်ားကလည္း ဘယ္လိုမွ လွပႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာကို အစျပဳမယ့္ သင့္ရဲ႕နံနက္ခင္းတိုင္းက အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ဒီလိုအေရးပါလွတဲ့ နံနက္ခင္း အခ်ိန္အပိုင္းအျခားကို ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါသလဲ။ နည္းလမ္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို ေ၀မွ်ေပးခ်င္ပါတယ္။ 

ညေနပိုင္းမွာ ဒါေတြ ေရွာင္ပါ 

ညဖက္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္ေမာက်လိုၿပီး အျပည့္အ၀အနားယူလိုတဲ့ ဆႏၵရွိမယ္ဆုိရင္ ညေနပိုင္းေကာ္ဖီ၊ အနီေရာင္ ၀ိုင္နဲ႔ ေခ်ာကလက္စတာေတြ စားသံုးျခင္းကိုဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေမာက်သြားေစဖို႔ အခ်ိန္ေလးနာရီနဲ႔အထက္ လိုအပ္တယ္လို႔ အိပ္စက္ျခင္းဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆိုထားပါတယ္။ အကယ္၍ အဆိုပါ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္တဲ့ အဆင့္ကိုမေရာက္ရွိမီစပ္ၾကားမွာ အေႏွာင့္အယွက္ တစံုတရာ ၾကံဳေတြ႕ရမယ္ဆိုရင္ သင္ရဲ႕ အိပ္စက္ခ်ိန္ အရည္အေသြးကိုထိခိုက္မႈရွိေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လံုုေလာက္တဲ့ အနားယူခ်ိန္ မရရွိႏိုင္ေတာ့တာေၾကာင့္ မနက္ခင္းမွာ ေမာပန္းႏြယ္နယ္တဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိးကို ခံစားရေစႏိုင္တယ္လိုု သိရပါတယ္။ 

အိပ္ခ်ိန္ကို ကေမာက္ကမအျဖစ္ေစႏိုင္ဆံုး အရာက သင္စားသံုးလိုက္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြျဖစ္တယ္လုိ႔လည္း ပညာရွင္ေတြ ဆက္လက္သတိေပးထားပါေသးတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ ေကာ္ဖီ၊ အနီေရာင္ ၀ိုင္နဲ႔ ေခ်ာကလက္ေတြက သင့္ရဲ႕ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္တဲ့ အဆင့္ကို မေရာက္ရွိမီ ၾကားကာလျဖစ္စဥ္ကိုအေႏွာင့္ အယွက္ေပးႏိုင္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔လည္း အခ်ိန္ၾကာေစႏိုင္ပါတယ္။ 

အကယ္၍ သင္ဟာအဆိုပါ အစားအေသာက္မ်ားကို ႏွစ္သက္သူဆိုရင္ေတာ့ ေန႔လည္စားစာၿပီးခ်ိန္မွာစားသံုးဖို႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္လိုၿပီး နံနက္ခင္းမွာ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ႏိုးထလိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ညေန ၆ နာရီေနာက္ပိုင္းမွာ ေကာ္ဖီ၊ ၀ိုင္နီနဲ႔ ေခ်ာကလက္ေတြကို ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ပါလိုု႔အၾကံျပဳပါရေစ။ 

အိပ္ခန္းကို ေနရာခ်တာ မွန္ပါေစ

နံနက္ခင္းမွာ လန္းလန္းဆန္းဆန္းႏိုးထႏိုင္ဖုိ႔ Feng Shui နည္းလမ္းက ကူညီေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ သင္ အံ့အားသင့္သြားႏိုင္ပါတယ္။ Feng Shui က တ႐ုတ္ေရွးေဟာင္း နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္သလို အေနာက္တိုင္းကတြက္ခ်က္မႈ အယူအဆေတြရဲ႕ အေျခခံ စံအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Feng Shuiပညာက ျပဌာန္းထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းနည္းလမ္းေတြအတိုင္း အိပ္ခန္းကို ေနရာခ်ထားမယ္ဆိုရင္ ညဘက္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေစႏိုင္ၿပီး မနက္ခင္းမွာ  ပိုမိုလန္းဆန္းေစႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ 

အေရးႀကီးဆံုးက သင္အိပ္တဲ့ အိပ္ရာျဖစ္ၿပီး  သင့္ရဲ႕ေခါင္းရင္းကေန လွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္ အခန္းတံခါးကုိ ျမင္ေနရတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ အိပ္ရာကိုေနရာခ်ထားသင့္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ Feng Shui အရေတာ့ ဒီလိုေနရာခ်ထားျခင္းက စၾက၀ဠာထဲက စီးဆင္းလာတဲ့ စြမ္းအင္ေတြ သင့္ဆီကို တိုက္႐ိုက္စီးဆင္းလာေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုထားၿပီး စိတ္ပညာဆိုင္ရာအရေတာ့ ဒီအေနအထားအတိုင္း အိပ္ရာကုိထားျခင္းျဖင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာလံုျခံဳမႈကို ခံစားရႏိုင္ၿပီး ပိုၿပီးႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ဆိုထားပါတယ္။ 

အိပ္ခန္းမွာ အသံုးျပဳတဲ့ အေရာင္မ်ားကလည္း သက္ေရာက္မႈရွိၿပီး အျပာေဖ်ာ့ေဖ်ာ့၊ အစိမ္းေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အေရာင္ေတြ အသံုးျပဳထားတဲ့ အခန္းမ်ားမွာ အိပ္စက္တဲ့အခါ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေစၿပီး စိတ္ခံစားမႈေတြကို သဟဇာတျဖစ္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္စက္အနားယူၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ သင့္ရဲ႕မနက္ခင္းကလည္း လန္းဆန္းတက္ႂကြေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ 

မအိပ္ခင္ စိတ္ကူးယဥ္ပါ 

စိတ္ပူပန္မႈနဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈ ခံစားခ်က္ေတြဟာ မနက္ခင္းမွာအျပင္းထန္ဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ ဆိုထားပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈကို ျဖစ္ေပၚေစ၊ ခံစားရေစတဲ့ Cortisol ေဟာ္မုန္းဟာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕လုုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ပံုအရ ညဘက္အိပ္စက္ခ်ိန္မွာ
ပိုမိုထြက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါကသင္ ညဘက္မွာ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ထားပါရဲ႕နဲ႔ နံနက္ခင္း ႏိုးထခ်ိန္မွာ ႏံုးခ်ိၿပီးလန္းလန္းဆန္းဆန္း မရွိရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

သင့္ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ကို လွည့္စားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ဒီျပႆနာကိုေျဖရွင္းႏိုင္ပါတယ္။ လာမယ့္ေန႔ရက္ေတြမွာ သင္ၾကံဳေတြ႕ရမယ့္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာကိစၥမ်ားနဲ႔ စိတ္လႈပ္ရွားစရာကိစၥမ်ားကို မအိပ္ခင္မွာ စိတ္ကူးပံုုေဖာ္ၾကည့္ပါ။ အမ်ားျပည္သူ ႐ံုုးပိတ္ရက္ေတြမွာ သင္လုုပ္ေဆာင္မယ့္ကိစၥေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားႏိုင္သလို ပိတ္ရက္ရွည္မွာခရီးထြက္မယ့္ အေၾကာင္းအရာကိုလည္း ႀကိဳတင္ စိတ္ကူးၾကည့္ႏိုုင္ပါတယ္။ သင္ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ထားသည္ျဖစ္ေစ သင္လုပ္ေဆာင္ရမွာက ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ကိစၥ တစ္ခုခုဒါမွမဟုတ္ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းတဲ့ အရာတစ္ခုခုနဲ႔ သင့္ရဲ႕ နံနက္ခင္းကိုစတင္ၾကည့္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကသင့္ကိုပိုၿပီး တက္ၾကြတဲ့ စိတ္ခံစားမႈ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သလိုပိုၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ နံနက္ခင္းေတြကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

လြယ္ကူတဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ ျပဳလုပ္ပါ 

ေန႔တိုင္းေစာေစာထရလို႔ အိပ္ေရးမ၀ဘူး၊ လူက ႏံုးေနတယ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာက လူတိုင္းၾကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတရံမွာ ညဘက္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ဘဲမနက္ပိုင္းမွာ သာမန္မဟုတ္တဲ့ ႏိုးၾကားမႈမ်ိဳးနဲ႔ တက္ႂကြေနတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိတတ္ပါတယ္။ 

ဆိုလိုတဲ့ သေဘာကေတာ့ သင့္ရဲ႕နံနက္ခင္းကို သင္လိုခ်င္သလို ပံုသြင္းယူလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ 

နံနက္ပိုင္းမွာ ခပ္ေျဖးေျဖး ေျပးခ်င္းကဲ့သို႔ေသာ ႐ိုးစင္းတဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈတစ္မ်ဳိး ျပဳလုပ္လိုက္႐ံုနဲ႔တင္ သင့္ရဲ႕စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို ပိုပိုတက္ႂကြေကာင္းမြန္လာေစႏိုင္ၿပီး အာ႐ံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းကိုလည္း ပိုၿပီး တိုးတက္လာေစႏိုင္တာကို ပညာရွင္ေတြ စမ္းသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးေတြ႕ရွိလာပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္တဲ့အခါ  ဦးေႏွာက္က ေပ်ာ္ရႊင္မႈေဟာ္မုန္းလို႔ေခၚႏိုင္တဲ့ endorphins ကို ေသြးေၾကာေတြဆီ ထုတ္လႊတ္ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ စိတ္ပူပန္မႈေတြကို သက္သာေလ်ာ့ပါးသြားေစၿပီး  သင့္ကို တက္ႂကြရႊင္လန္းလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဆိုပါရလဒ္က တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ သက္ေရာက္မႈရွိေနတာ
ေၾကာင့္ လန္းဆန္းတက္ႂကြတဲ့ နံနက္ခင္းအျပင္ အားအင္အျပည့္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္မယ့္ ေန႔ရက္တစ္ရက္လံုးကို ပိုင္ဆိုင္လိုတယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕နံနက္ခင္းတိုင္းကို ေလ့က်င့္ခန္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ စတင္ ၾကည့္ပါလို႔အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ 

နံနက္တိုင္း ေရတစ္ခြက္ေသာက္ပါ 
အိပ္ရာႏိုးႏိုးခ်င္း ခႏၶာကိုယ္ကို ေရဓာတ္ျဖည့္ေပးျခင္းကလည္း  စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာခံစားမႈကို သက္ေရာက္မႈရွိတာကို ေလ့လာမႈေပါင္းမ်ားစြာက အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕နံနက္ခင္းကို သာမန္ေရတစ္ခြက္နဲ႕အစျပဳေပးလိုက္႐ံုနဲ႔ အာ႐ံုေတြက ႏိုးၾကားလာၿပီး ပိုၿပီး လန္းဆန္းတက္ႂကြလာတာကို သင္ကိုယ္တိုင္ခံစားမိႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နံနက္စာ မစားမီ ေရတစ္ခြက္ေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ အိပ္စက္ခ်ိန္မွာ ေႏွးေကြးသြားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္တစ္ခ်ဳိ႕ ႏိုးထလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေပးသလိုျဖစ္ေစၿပီး သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက ႏိုးထၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ  နံနက္ခင္းမွာ သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုး အမွန္တကယ္ အားအင္အျပည့္နဲ႔ စတင္ႏိုးထၿပီျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ နံနက္တိုင္းမွာ လန္းလန္းဆန္းဆန္းျဖစ္ေနေစဖို႔  အလြယ္ကူဆံုးနဲ႔အ႐ိုးရွင္းဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္တဲ့ ေရေသာက္ေပးတဲ့ အက်င့္ကို စတင္ၾကည့္ပါလို႔အၾကံျပဳလိုက္ရပါတယ္။