အသီးတို႔ရဲ႕ဘုရင္ ပန္းသီး

ပန္းသီးကို “God of Food”လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။ စြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ အေရာင္အဆင္း၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ အနံ႔အရသာနဲ႔ ပန္းသီး ဟာထိပ္တန္းေစ်းကြက္၀င္ အသီးျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်း၀ယ္ရင္း၊ ခရီးသြားရင္း နီရဲရဲ ပန္းသီးမ်ားက သင့္အိတ္ထဲက ပမာဏအနည္းငယ္ေသာ ေငြေၾကးမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ေနပါသလား။ မျငင္းဆန္ဘဲ ၀ယ္လိုက္ပါ။ ၀ယ္သင့္တဲ့ မ်ားျပားလွစြာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕ကို ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

အျပံဳးေတြ လွေစဖို႔

ပန္းသီးစားေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕သြားေတြကို သန္႔ရွင္းေစၿပီး ပိုျဖဴ၊ ပိုခိုင္မာေစတာကို သိပါရဲ႕လား။ ပန္းသီးအလံုးလိုက္ကို ကိုက္၀ါး ေပးျခင္းျဖင့္ သြားဖံုးေတြကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးႏိုင္ၿပီး အခ်ဳိဓာတ္က ခံတြင္းအတြင္းတံေတြးရည္ စိမ့္ထြက္မႈကို အားေကာင္းေစကာ သြားနဲ႔ သြား ဖံုးတစ္၀ႈိက္မွာ ရွိေနတတ္တဲ့ဘက္တီးရီးယားေတြကို ေသေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအက်ဳိးေက်းဇူးက သြားပိုးစားျခင္းကေနလည္း ကာကြယ္ေပး ႏိုင္စြမ္းရွိတာေၾကာင့္ ပန္းသီးကို သဘာ၀သြားတိုက္တံလို႔ တင္စားေလ့ရွိၾကပါတယ္။

ကိုလက္စထေရာ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔

ပန္းသီးမွာ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ ေရဓာတ္ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္လို႔ ပန္းသီးတစ္လံုးစားထားရင္ သင္ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ဗိုက္ဆာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ပန္းသီးရဲ႕ ခ်ဳိေမႊးတဲ့ အရသာက သင့္ကို ျပည့္၀တင္းတိမ္ေနေစမွာျဖစ္ၿပီး အျခားအစားအစာမ်ား စားလိုစိတ္ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္က အူအတြင္းမွာရွိတဲ့ မလိုအပ္တဲ့အဆီေတြကို ကန္႔သတ္ေပးတာမို႔ ကိုလက္စထေရာပမာဏကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး သင့္ကို က်န္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းႀကီးတဲ့ ပိန္ေဆးေတြကို အံဆြဲထဲထည့္ၿပီး ပန္းသီးစားကာ သြယ္လ်လွပတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ပါတယ္။

အဆိပ္အေတာက္ေတြ ဖယ္ရွားဖို႔

သင္စားလိုက္တဲ့ အစားအစာေတြမွာ၊ သင္ေသာက္သံုးလိုက္တဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာေတြမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မသင့္ေတာ္တဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြ ပမာဏအနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို ပါ၀င္ေနပါတယ္။ မၾကာခဏ စားသံုးလိုက္မိတဲ့ အဆိပ္အ ေတာက္ေတြကို ဒိုင္ခံစစ္ထုတ္သန္႔စင္ေပးရတဲ့ တာ၀န္ကိုေတာ့ အသည္းကေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ အသည္းရဲ႕ အဆိပ္အေတာက္ သန္႔စင္ေပးတဲ့လုပ္ငန္းကို ကူညီေပးႏိုင္တဲ့ အလြယ္ကူဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးအရာရွိေနပါတယ္။ ပန္းသီးကို စားေပးႏိုင္ပါ တယ္။

ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ဖို႔

ပန္းသီးမွာ ေပ်ာ္၀င္လြယ္တဲ့ အမွ်င္၀င္ဓာတ္ပါ၀င္ၿပီး အဲဒီအမွ်င္ဓာတ္က အစာေခ်ဖ်က္ျခင္းကို ေႏွးေကြးေစကာ ေသြးေၾကာထဲ သၾကားဓာတ္ေရာက္ရွိႏႈန္းကို တားဆီးေပးပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြတစ္ရက္ကို အနည္းဆံုးပန္းသီးတစ္လံုးစားေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဆီးခ်ဳိ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ၂၈ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

သည္းေျခေက်ာက္တည္ျခင္း ကင္းေ၀းေစဖို႔

သည္းေျခမွာ ေက်ာက္တည္ရျခင္းက သည္းေျခအိတ္ထဲမွာ ကိုလက္စထေရာ(အဆီ)မ်ား စုပံုမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီ အဆီဓာတ္ေတြက အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ အစိုင္အခဲအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး သည္းေျခ ေက်ာက္တည္ျခင္းဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါ။ အ၀လြန္တဲ့လူေတြမွာ အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ ႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တဲ့အစားအစာမ်ားနဲ႔ သင့္ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္၊ ေသြးတြင္းအဆီဓာတ္ကို ထိန္းညိွထားႏိုင္ပါတယ္။ သင့္အတြက္ေရြးခ်ယ္စရာကေတာ့ ေ၀းေ၀းရွာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ကယ္လိုရီနည္းၿပီး ေပ်ာ္၀င္ေစႏိုင္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ (Pectin) ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ပန္းသီးကို မၾကာမၾကာစားေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကင္ဆာေရာဂါကို ကာကြယ္ဖို႔

ပန္းသီးစားသံုးျခင္းျဖင့္ ပန္ကရိယကင္ဆာ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ်ကို ၂၃ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔အထက္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို American Association for Cancer Research မွ သိပံၸပညာရွင္မ်ားကေတြ႕ရွိခဲ့ၾကၿပီး ဒီေတြ႕ရွိခ်က္ကို အျခားပညာရွင္မ်ားကလည္း လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ပန္းသီးအခြံမွာပါ၀င္တဲ့ ျဒပ္ေပါင္း Triter-penoid က အသည္း၊ အူမႀကီးနဲ႔ ရင္သားမွာ ကင္ဆာအႀကိတ္ ျဖစ္ေစ ႏိုင္တဲ့ ဆဲလ္ေတြႀကီးထြားလာတာကို တားဆီးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ႂကြက္ေတြနဲ႔ စမ္းသပ္ခဲ့တဲ့ အျခားစမ္းသပ္မႈေတြမွ ပန္းသီးရဲ႕ အဆီအႏွစ္ က ရင္သားအဖုအႀကိတ္ကို ေသးငယ္ေစႏိုင္တာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။

အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါ ကိုတြန္းလွန္ဖို႔

ပန္းသီးရည္ေသာက္ေပးျခင္းက Alzheimer ေရာဂါကိုကာကြယ္ႏိုင္ၿပီး အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕စြမ္း ရည္က်ဆင္းလာမႈကို တားဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရွိတာကို ႂကြက္မ်ားနဲ႔ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈအသစ္ေတြက သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ပန္းသီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ Quercetin လို႔ေခၚတဲ့အစြမ္းထက္ antioxidant တစ္မ်ဳိးက ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးယိုယြင္းျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတာ ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးလူသားေတြမွာလည္း အလားတူအက်ိဳးျပဳႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ သင့္ရဲ႕အဖိုးတန္လွတဲ့ ငယ္ဘ၀ပံုရိပ္ေတြကို အသက္ႀကီးလာ တဲ့အထိ ျပန္ေတြးမွတ္မိႏိုင္ေအာင္ ပန္းသီးနဲ႔ေဘာင္ခတ္ထိန္းသိမ္းထားလိုက္ဖို႔အၾကံျပဳပါရေစ။

အထက္ပါ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအျပင္ပန္းသီးမွာပါ၀င္တဲ့ ဗီတာမင္စီနဲ႔ Antioxidantေတြက သင့္အသားအေရကို ေတာက္ေျပာင္ ၾကည္လင္ေစၿပီး အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ သတိျပဳရမွာက အခြံႏႊာထားၿပီး ညိဳေနတဲ့ပန္းသီးက ဓာတ္မတည့္မႈျဖစ္ေစ တတ္ပါတယ္။ ပန္းသီးအတြင္းသားထက္ အခြံရဲ႕ အာဟာရတန္ဖိုးက ပိုျမင့္မားလို႔ ပန္းသီးကိုအခြံမႏႊာဘဲ စားတာက ပိုအက်ဳိးထူးပါတယ္။ လတ္ဆတ္တဲ့ပန္းသီးကို ေရစင္စင္ေဆးၿပီး တစ္ခါတည္းနဲ႔ တစ္လံုးကုန္ေအာင္သာ စားလိုက္ပါ။

Ref; Health benefits of eating Apple by Best Health