အုန္းရည္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား

ပူျပင္းတဲ့ ရာသီမွာေခၽြးန႔ဲအတူ ကုန္ခမ္းသြားတဲ့ ေရဓာတ္ကိုျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႔အတြက္ သဘာ၀ကေပးထားတဲ့ အေကာင္းဆံုးလက္ေဆာင္ကို ျပပါဆိုရင္ အုန္းစိမ္းရည္လို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ။ အုန္းစိမ္းရည္ဟာ သဘာ၀အတိုင္းအသီးမွ ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ အရည္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ေရဓာတ္ ၉၄% နဲ႔ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး အဆီဓာတ္ အနည္းငယ္ သာပါ၀င္ပါတယ္။ Antioxidants ၊ အမိုင္ႏိုအက္စစ္၊ ဗီတာမင္ စီ၊ ဗီတာမင္ ဘီစတဲ့ ဗီတာမင္ဓာတ္ေတြပါ၀င္သလို Iron ၊ Calcium ၊ Potas-sium ၊ Magnesium ၊ Maganese နဲ႔ Zinc စတဲ့ သတၱဳဓာတ္ေတြပါ၀င္တဲ့ အုန္းစိမ္းရည္ဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္တဲ့ အရည္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ အုန္းသီးတစ္လံုးရင့္ မွည့္ဖို႔ အခ်ိန္ ၁၀ လကေန ၁၂ ခန္႔ အထိၾကာေလ့ရွိၿပီး အာဟာရဓာတ္ျပည့္၀တဲ့ အေကာင္းဆံုး အုန္းစိမ္းရည္ကို ၆ လ သို႔ ၇ လ သက္တမ္းရွိ အုန္းသီးကရရွိႏိုင္ပါတယ္။ အုန္းစိမ္းရည္ေသာက္ျခင္းမွ သင္ဘယ္လိုက်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူးေတြ ရရွိႏိုင္ပါသလဲ။ 

ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစႏိုင္ပါတယ္
အုန္းရည္မွာ ကယ္လိုရီနဲ႔ အဆီပါ၀င္မႈ အလြန္ကို နည္းတာေၾကာင့္ ၀ိတ္ခ်ေနတဲ့သူေတြ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစဖို႔ ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အုန္းရည္မွာအစာေခ်စနစ္ကိုကူညီေပးႏိုင္ၿပီး ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို ပိုမုိေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Bioactive Enzymes အမ်ဳိးကြဲေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ၀င္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဆိုဒီယမ္(ဆား) ေတြပိုလွ်ံလာတဲ့အခါ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ မလိုအပ္တဲ့ေရေတြကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားေစဖို႔ ျဖစ္လာေစၿပီး Water Weight လို႔ေခၚတဲ့ အေလးခ်ိန္ကိုတက္လာေစပါတယ္။ အဆိုပါ ဆိုဒီယမ္မ်ားျပားေနမႈကို ပိုတက္ဆီယမ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားစားသံုးၿပီး ျပန္လည္ ထိန္းညႇိႏိုင္ပါတယ္။ အုန္းရည္မွာ ပိုတက္ဆီယမ္ဓာတ္ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ပိုေနတဲ့ေရေတြနဲ႔အတူ ခႏၶာကိုယ္ထဲက အျခားအဆိပ္အေတာက္ေတြကိုပါ ဖယ္ရွားေပးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ အုန္းရည္ကေရနဲ႔မတူဘဲေသာက္သံုးၿပီးေနာက္ ျပည့္၀တင္းတိမ္ေစတဲ့ သဘာ၀ရွိတာေၾကာင့္ အစားစားလုိတဲ့ စိတ္ကို လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိတ္ခ်ေနစဥ္အတြင္း ၁ ပတ္မွာအုန္းရည္ ၃ ႀကိမ္မွ ၄ ႀကိမ္ခန္႔အထိ ေသာက္သံုးေပး႐ံုနဲ႔ သိသာထင္ရွားတဲ့ ရလဒ္ကိုရရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အလွအပအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္
မ်က္ႏွာမွာ ၀က္ျခံေပါက္ေလ့ရွိသူမ်ား၊ ၀က္ျခံအမာရြတ္မ်ားနဲ႔ အမဲစက္ရွိသူမ်ားအတြက္လည္း အုန္းရည္က အသံုး၀င္ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္တဲ့ အုန္းရည္ကိုမ်က္ႏွာေပၚမွာ Toner သေဘာမ်ဳိး လိမ္းေပးလို႔ရၿပီး အသားအေရကို သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေစတဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ေရဓာတ္ပါ၀င္မႈ ျမင့္မားတာေၾကာင့္ အသားအေရရဲ႕ အစိုဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး တိုက္႐ိုက္လိမ္းက်ံရာမွလည္း အဆိုပါ အာနိသင္ကိုရရွိႏိုင္သလို ေသာက္သံုးေပးျခင္းမွလည္း တူညီတဲ့ အာနိသင္ကိုရရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ မ်က္ႏွာလိမ္းကရင္မ္မ်ား၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္မ်ား၊ ဆံပင္ေပ်ာ့ေဆးမ်ားနဲ႔ Body Lotion  ေတြမွာ အုန္းသီးမွရတဲ့ အဆီအႏွစ္ေတြကို ထည့္သြင္းျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

ေရဓာတ္ျပန္လည္ ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္ပါတယ္
ေစ်းကြက္ထဲမွာရရွိႏိုင္တဲ့ ဘယ္လိုအားျဖည့္အခ်ဳိရည္အမ်ဳိးအစားထက္မဆို အုန္းရည္က ပိုမိုအစြမ္းထက္ပါတယ္။ ျပင္းထန္တဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ၊ အားကစားတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ျပဳလုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္က သတၱဳဓာတ္ေတြကေရဓာတ္နဲ႔အတူ ဆံုး႐ႈံးသြားပါတယ္။ အဆိုပါ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ သတၱဳဓာတ္နဲ႔ေရဓာတ္ကို ျပန္လည္ ျဖည့္တင္းဖို႔အတြက္ အုန္းရည္က အလြန္အသံုး၀င္ပါတယ္။ အုန္းသီးတစ္လံုးကရတဲ့ အုန္းရည္မွာ ပိုတက္ဆီယမ္ ၂၉၄ မီလီဂရမ္ နဲ႔ သဘာ၀သၾကားဓာတ္ ၅ မီလီ 
ဂရမ္ နဲ႔အျခားေသာ အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ အားကစားသမားေတြအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အားျဖည့္အခ်ဳိရည္ေတြမွာ အုန္းရည္မွာ ပါ၀င္တဲ့ ပိုတက္ဆီယမ္ရဲ႕ပမာဏ တစ္၀က္ခန္႔ ကိုသာ ထည့္သြင္းထားႏိုင္ၿပီး သဘာ၀ သၾကား မဟုတ္တဲ့ သၾကားဓာတ္္ပါ၀င္မႈကေတာ့ ၅ ဆ ပိုမိုမ်ားျပားၿပီး အုန္းရည္မွာပါ၀င္တဲ့ အျခားေသာ   အာဟာရဓာတ္မ်ားလည္း ပါ၀င္ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ ေရဓာတ္ကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႔အတြက္ အုန္းရည္က အေကာင္းဆံုးေတာင္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ေသြးဖိအားကိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္
စမ္းသပ္မႈေတြျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အုန္းရည္မွာ ေသြးဖိအားကိုထိန္းညႇိေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတာကို ပညာရွင္ေတြေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ အုန္းရည္မွာ ပါ၀င္တဲ့ ျမင့္မားတဲ့ ပိုတက္ဆီယမ္ ပမာဏက ေသြးဖိအားကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ၿပီးေသြးတြင္းက ဆိုဒီယမ္ပမာနကို မွ်ေခ်ျဖစ္ေအာင္ ထိန္းညႇိေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသြးတိုးေရာဂါအတြက္ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗီတာမင္ စီနဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္ဓာတ္မ်ားပါတာေၾကာင့္ ေသြးေၾကာေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ေသြးဖိအားကုိ ပံုမွန္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ထိန္းညႇိတဲ့ ေနရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။ သဘာ၀ အုန္းရည္မွာသာအဆိုပါ အာနိသင္ရွိေနတာျဖစ္ၿပီး အသင့္ေသာက္သံုးႏုိင္ဖို႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အုန္းရည္ေတြမွာ ဆိုဒီယမ္ ပါ၀င္မႈျမင့္မားတာေၾကာင့္ ေသြးတိုးေရာဂါအတြက္ သင့္ေတာ္မႈမရွိလို႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။ 

ႏွလံုးက်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္
ကိုလက္စထေရာနဲ႔ အဆီပါ၀င္မႈ နည္းပါးတဲ့ အုန္းစိမ္းရည္က ႏွလံုးက်န္းမာေရးအတြက္လည္း သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ အုန္းရည္ ေသာက္ျခင္းက Low-density Lipoprotein (LDL) လို႔ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာ ပမာဏကို က်ဆင္းေစၿပီး ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Good Cholesterol လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ High-density Lipoprotein (HDL) ကို ျမင့္တက္ေစပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ က Journal of Medicinal Foodမွာသုေတသနရွာေဖြေတြ႕ရွိမႈ အစီရင္ခံစာတစ္ခုအရက ရင့္မွည့္ၿပီး အုန္းရည္ ျဖစ္ေစ၊ အုန္းစိမ္းရည္ျဖစ္ေစ အဆိုပါ အာနိသင္ရွိေနတယ္တာကို ေတြ႕ရတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ အုန္းရည္မွာေသြးလွည့္ပတ္မႈကိုပိုမိုေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ Antioxidants ၊ Anti-inflammatory အစြမ္းေတြရွိေနတာေၾကာင့္ ႏွလံုးနဲ႔ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြရဲ႕က်န္းမာေရးကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ပါတယ္။ 

ေသာက္သံုးသင့္တဲ့ ပမာဏ
အုန္းရည္လို႔ဆိုတဲ့အခါမွာ ရင့္မွည့္ၿပီး အုန္းသီးထက္ ႏုၿပီးစိမ္းေနတဲ့ အုန္းသီးကရတဲ့ အုန္းစိမ္းရည္မွာ အာဟာရတန္ဖိုးပိုမိုျမင့္မားစြာပါရွိသလို အုန္းရည္ပမာဏလည္းပိုမ်ားပါတယ္။ အုန္းရည္ကိုဘယ္ေလာက္ ပမာဏေသာက္သံုး သင့္သလဲဆိုတာကို သတ္မွတ္ထားတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အုန္းစိမ္းရည္မွာ ကယ္လိုရီနဲ႔အဆီပါ၀င္မႈနည္းေပမဲ့ လံုး၀ မပါရွိတာမ်ဳိး မဟုတ္တာေၾကာင့္ အုန္းစိမ္းရည္ကို ပမာဏမ်ားမ်ားနဲ႔  ပံုမွန္ေသာက္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ တက္တက္ႂကြႂကြ လႈပ္ရွားေနထိုင္သင့္တယ္လို႔ေတာ့ Mayo Clinic မွ ပညာရွင္မ်ားက အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ၈ ေအာင္စ (ဖန္ခြက္ ၁ ခြက္စာ) အုန္းစိမ္းရည္မွာ ၄၅ ကယ္လိုရီကေန ၆၀ ကယ္လိုရီေလာက္ အထိပါရွိတာေၾကာင့္ အကယ္၍ သင္က အုန္းစိမ္းရည္ ပမာဏမ်ားမ်ားေသာက္မိရင္ သင့္ရဲ႕ ကယ္လိုရီစားသံုးမႈ ပမာဏကလည္း လိုက္ပါျမင့္တက္လာမွာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref;    Benefits of Coconut Water