ေႏြကိုအံတုမယ့္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အစားအေသာက္မ်ား

စူးရွတဲ့ ေနေရာင္ျခည္၊ ျပင္းထန္တဲ့ အပူခ်ိန္နဲ႔အတူ ေႏြရာသီေရာက္ရွိလာၿပီဆိုတာနဲ႔ အလွအပကို ဂ႐ုစိုက္တတ္တဲ့သူတိုင္း အျပင္ထြက္ဖို႔ စိုးရိမ္တတ္ၾကပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္ထဲမွာ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ပါ၀င္မႈ ညႊန္းကိန္းျမင့္တက္လာ တာနဲ႔အမွ် အေရျပားကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ေခ် အႏၲရာယ္၊  ေနေရာင္ျခည္ထိေတြမႈေၾကာင့္ အေရျပားဆဲလ္ေတြ ပ်က္စီးၿပီးအရြယ္မတိုင္ခင္ အုိမင္းလာမယ့္ ျပႆနာေတြရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္မႈကလည္း ျမင့္တက္လာပါေတာ့တယ္။ ကံေကာင္းတာက သင့္ရဲ႕ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ အလြယ္တကူေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္တစ္ခ်ဳိ႕က သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲက သဘာ၀ ေနေရာင္ျခည္ကာစြမ္းရည္ကို ျမင့္တင္ေပးႏိုင္သလို အခ်ဳိ႕အစားအေသာက္ေတြကေတာ့ ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ထိေတြ႕ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနေလာင္ဒဏ္ေတြကိုကုစားေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းအာနိသင္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေႏြကိုအံတုႏိုင္မယ့္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အစားအေသာက္ေတြက ဘာေတြမ်ားပါလဲ။

အာလူး
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ထိန္းဖို႔ (သို႔) ေလ်ွာ့ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြအတြက္ေတာ့ အာလူးလို႔ဆို လိုက္တာနဲ႔အနည္းငယ္ မ်က္ခံုးပင့္မိမယ့္ အစားအစာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေႏြရာသီမွာေတာ့ သင့္ရဲ႕မီးဖိုေခ်ာင္မွာအာလူးအနည္းငယ္ကို ေဆာင္ထားသင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ အာလူးမွာပါတဲ့ ကစီဓာတ္ကေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ၾကာရွည္ထိေတြ႔မႈေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ ေနေလာင္ဒဏ္ရာေတြကို သက္သာေစပါတယ္။ 

အသံုးျပဳနည္း - အာလူးကို ခပ္ပါးပါးလွီးၿပီးေနေလာက္ထားတဲ့ အေရျပားတစ္၀ိုက္ကို ညင္ညင္သာသာပြတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေနေလာင္ဒဏ္ျပင္းတဲ့ ေနရာေတြကို အာလူးခ်ပ္ေလးေတြ ကပ္ေပး တာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနေလာင္ဒဏ္ေၾကာင့္ အေရျပားေတြ နာက်င္ေနတယ္ဆိုရင္ အာလူးကိုေရခဲစိမ္ၿပီးမွ ကပ္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

Green Tea
ေႏြရာသီမွာ ေနပူထဲအခ်ိန္ၾကာၾကာထြက္မိၿပီး ေနေလာင္လာတဲ့အခါမွာ ပံုမွန္အသားအေရျပန္လည္ရရွိဖို႔ေရာ၊ ေနေလာင္မႈေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ နာက်င္မႈကို သက္သာေစဖို႔ပါ Green Tea ကိုသင္အားကိုးႏိုင္ပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္မွာ ပါ၀င္တဲ့ Catechinလို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိးက အေရျပားကိုထိခိုက္ေစတဲ့ ေနေရာင္ျခည္ထဲ က ေရာင္ျခယ္ေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လက္ဖက္မွာ ပါ၀င္တဲ့  Tannic Acid က ေနေလာင္ဒဏ္ေျကာင့္ ခံစားရတဲ့ နာက်င္မႈေ၀ဒနာကို သက္သာေစႏိုင္ပါေသးတယ္။

အသံုးျပဳနည္း - လက္ဖက္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလ့လာမႈေပါင္းမ်ားစြာျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ တစ္ရက္ကို လက္ဖက္ရည္ ၂ ခြက္ခန္႔ေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ အေရျပားက ေနေရာင္ျခည္ကို ကာကြယ္ႏိုင္မႈစြမ္းရည္ ပိုမိုအားေကာင္းလာေစႏိုင္တာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေနေလာင္ဒဏ္ရာေတြကိုသက္သာေစဖို႔ကေတာ့ ေရစိမ္ၿပီးေအးခဲထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ထုပ္ေလးေတြကို အေရျပားေပၚ တိုက္႐ိုက္ကပ္ေပးတာမ်ဳိး ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီ နည္းလမ္းက အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္းသိသာတဲ့ ရလဒ္ကိုရရွိႏိုင္တဲ့ လြယ္ကူတဲ့ နည္းတစ္နည္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။  

Oatmeal
မ်က္ႏွာ၊ လက္ေတြနဲ႔ ေျခေထာက္ေတြမွာ အႀကီးအက်ယ္ေနေလာင္ၿပီး နီရဲေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ Oatmeal လို႔ေခၚတဲ့ ေကြကာအုတ္အၾကမ္းအမ်ဳိးအစားကကုသဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ 

အသံုးျပဳနည္း - ေကြကာအုတ္အၾကမ္းေတြကို ပထမေရစိမ္ထားၿပီး ပြလာတဲ့အခါမွာ ပိုၿပီး ႏူးညံ့သြားေအာင္ ႀကိတ္စက္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဇြန္းနဲ႔ ျဖစ္ေစ ေခ်ေပးၿပီး ေနေလာင္ထားတဲ့ ေနရာေတြကို ခပ္ပါးပါးလိမ္းေပးၿပီး ၂ နာရီကေန ၄ နာရီေလာက္ထားၿပီး ေရေအးနဲ႔ ေဆးခ်ေပးရပါမယ္။ ပတ္တီး (သို႔) ပိတ္စပါးပါးနဲ႔ ပတ္ေပးထားႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းက အခ်ိန္ၾကာေပမယ့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္စရာမလိုဘဲ တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႔ ေနေလာင္ဒဏ္ကို သိသိသာသာ ေပ်ာက္ကင္းသက္သာေစႏိုင္တဲ့ နည္းတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ 

သလဲသီး
အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈကို ကာကြယ္ရာမွာ အစြမ္းထက္တဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ သလဲသီးမွာ ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင့္ အသားအေရပ်က္စီးမႈကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ Texas A&M University ၊ အာဟာရနဲ႔ အစားေသာက္ဆိုင္ရာသိပၺံဌာနက ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈအရ သလဲသီးမွာပါ၀င္တဲ့ Ellagic Acid က ေနေရာင္ျခည္မွာပါ၀င္တဲ့ UVA နဲ႔ UVB တို႔ အေရျပားနဲ႔ ထိေတြ႕ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ထိခိုက္မႈေတြကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ 

အသံုးျပဳနည္း - နည္းလမ္းကေတာ့ ႐ိုးစင္းလြယ္ကူပါတယ္။ သလဲသီးရည္ကို ေႏြရာသီတစ္ေလွ်ာက္ မၾကာမၾကာေသာက္သံုးေပး႐ံုပါပဲ။ 

သခြားသီး
သခြားသီးက ေႏြရာသီမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ရာသီတိုင္းမွာ အသားအေရရဲ႕ လွပႏုပ်ဳိမႈအတြက္ အသံုး၀င္တဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေရဓာတ္ပါ၀င္မႈ ျမင့္မားတဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္တာေၾကာင့္ အေရျပားကို ေရဓာတ္ျပန္လည္ ျဖည့္တင္းေပးရာမွာလည္း အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။

အသံုးျပဳနည္း- သခြားသီးကို ပါးပါးလွီးၿပီး ေနေလာင္ထားတဲ့ အေရျပားေပၚကို တိုက္႐ိုက္ကပ္ေပးတာမ်ဳိးျဖစ္ေစ၊ သခြားသီးကုိ ႀကိတ္ေခ်ၿပီး  အရည္ယူကာအဆိုပါ အရည္ကို ခပ္ပါးပါးလိမ္းေပးတာမ်ဳိးျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ခရမ္းခ်ဥ္သီး
ေႏြရာသီေရာက္လာၿပီဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ မီးဖိုေခ်ာင္မွာ မရွိမျဖစ္ေဆာင္ထားရမယ့္ အသီးက ခရမ္းခ်ဥ္သီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းရွိပါတယ္။ Lycopene ေရာင္ျခယ္ ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ကိုယ္တိုင္ကေနေရာင္ကိုအန္တုႏိုင္တဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ခရမ္းခ်ဥ္သီးရည္ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၅ ဇြန္းခန္႔ကို ၃ လၾကာေအာင္ ေသာက္သံုးထားသူေတြရဲ႕ အေရျပားဟာ ေနေရာင္ျခည္ကို ခုခံကာကြယ္ႏိုင္စြမ္း  ၂၅% ခန္႔ ပိုမိုတိုးတက္လာတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ သုေတသီေတြ ဆိုပါတယ္။ 

အသံုးျပဳနည္း - ခရမ္းခ်ဥ္သီးကိုေဖ်ာ္ရည္ ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္ေစ၊ အစိမ္းျဖစ္ေစစားသံုးေပးၿပီး သင့္ရဲ႕သဘာ၀ ေနေရာင္ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းကို ျမင့္တင္ႏိုင္ပါတယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးရဲ႕ Acid ပါ၀င္မႈေၾကာင့္ ေနေလာင္ထားၿပီးၿပီးခ်င္းအခ်ိန္မွာ အေရျပားေပၚ တိုက္႐ိုက္အသံုးျပဳျခင္းမ်ဳိးကိုေတာ့ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။

မာလကာသီး
Antioxidants ႂကြယ္၀တဲ့ အစားအစာေတြကလည္း ေႏြရာသီမွာသင့္ရဲ႕ အသားအေရကို ျပင္းထန္တဲ့ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့အခါမွာ ပိုၿပီးခံႏိုင္ရည္ ရွိလာေစဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ မာလကာသီးတစ္လံုးမွာ လိေမၼာ္သီးထက္ ဗီတာမင္ စီနဲ႔ အသားအေရကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးႏိုင္တဲ့ Antioxidants ပါ၀င္မႈ  ၅ ဆ ပိုမိုမ်ားျပားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီမွာေနေလာင္မႈ ဒဏ္ကိုၾကံ့ၾကံ့   ခံႏုိင္ဖို႔ သင္စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားထဲမွာ မာလကာသီးပါ၀င္ပါတယ္။

အသံုးျပဳနည္း - ဗီတာမင္ စီနဲ႔ Antioxidants ႂကြယ္၀တဲ့  မာလကာသီးကို ေႏြကာလတစ္ေလၽွာက္ ၾကံဳတိုင္းစားသံုးေပး႐ံုပါပဲ။ ဗီတာမင္စီ ႂကြယ္၀တဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ ဘ႐ိုကိုလီနဲ႔ င႐ုတ္ပြတို႔ကိုလည္း စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။

Ref ;    Foods that Fight Sunburn