သံလြင္ဆီရဲ႕က်န္းမာေရး အေထာက္အကူျပဳ အာနိသင္ေတြ

“ဆီ”လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ တြန္႔သြားတတ္ၾကတဲ့ ဒီေခတ္ထဲမွာ သံလြင္ဆီက လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး နံပါတ္(၁) ျဖစ္ေနတဲ့ ဆီတစ္မ်ိဳးပါ။ အစားအေသာက္ေတြ ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ ေနရာမွာသာ မဟုတ္ဘဲ မိတ္ကပ္ဖ်က္ဖို႔ အစ၊ အမ်ဳိးသားေတြ မုတ္ဆိတ္ပါးသိုင္းေမႊး ရိတ္ဖုိ႔အလယ္ ပရိေဘာဂေတြ အေရာင္တင္ဖို႔ အဆံုး ေနရာေပါင္းစံုမွာ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္တာေၾကာင့္လည္း လူႀကိဳက္မ်ားေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သံလြင္ဆီ နာမည္ႀကီးရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ အလွ အပနဲ႔ အျခားအသံုးဝင္မႈေတြအတြက္ မဟုတ္ဘဲ သံလြင္ဆီကေန ရရွိႏိုင္မယ့္ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူးေတြေၾကာင့္က အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ကမာၻတစ္ဝန္းကပညာရွင္ေတြ အသိအမွတ္ျပဳေထာက္ခံထားတဲ့ သံလြင္ဆီရဲ႕ က်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူးတစ္ခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 
 
ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္
သံလြင္ဆီက ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားစာရင္းမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ Harvard School of Public Health က ထုတ္ျပန္တဲ့ ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈအရ သံလြင္ဆီမွာ ပါဝင္တဲ့ Monounsaturated Fat နဲ႔ Polyun-saturated Fat ေတြက ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ၅ဝ% အထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆီနည္းတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကသာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ကာကြယ္ႏိုင္တယ္လို႕ လူအမ်ားလက္ခံထားၾကေပမယ့္လည္း အဆိုပါ ေလ့လာေတြ႔ရွိမႈကို အေျခခံၿပီး ဆီနည္းျခင္းမ်ားျခင္းက အဓိကမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္စားသံုးတဲ့ ဆီအမ်ဳိးအစားကသာ အဓိက ျဖစ္တယ္လို႕ ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံလြင္ဆီကဲ့သို႔ေသာ မျပည့္ဝဆီ ေတြကေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ ဆိုးက်ဳိးမရွိဘဲ သင့္ေတာ္တဲ့ပမာဏအတြင္းမွာ စိတ္ခ်စြာ စားသံုးလို႔ရတယ္လို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ေလျဖတ္ႏိုင္ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံရွိ University of Bordeaux မွ ပညာရွင္ေတြ ေလ့လာမႈတစ္ခုျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ သံလြင္ဆီ ဟင္းခ်က္ရာမွာ အသံုးျပဳေလ့ရွိၿပီး အရြက္သုပ္ေတြမွာ မၾကာခဏ ထည့္စားေလ့ရွိတဲ့ အသက္ ၆၅ ႏွစ္နဲ႔အထက္ရွိတဲ့ လူႀကီးေတြဟာ အျခားသက္တူရြယ္တူ လူႀကီးမ်ားနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါမွာ ေလျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ၄၁% ခန္႔ ေလ်ာ့နည္းေနတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဆိုပါရလဒ္ရရွိလာတာက ေလျဖတ္ျခင္းကို အဓိကျဖစ္ေစတဲ့ ေသြးေၾကာေတြအတြင္း က ကိုလက္စထေရာေတြနဲ႔ ေသြးခဲေလးေတြကို ေပ်ာ္ဝင္ေစႏိုင္တဲ့ သံလြင္ဆီရဲ႕ အစြမ္းရွိေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။
 
ႏွလံုးကို က်န္းမာေစပါတယ္
သံလြင္ဆီလုိ႔ေျပာရာမွာ သံလြင္ပင္ေတြ အဓိက စိုက္ပ်ဳိးေအာင္ျမင္တဲ့ စပိန္ႏိုင္ငံက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသနတစ္ခုကိုလည္း ခ်န္ခဲ့လို႔ မရပါဘူး။ စပိန္သုေတသီေတြက သံလြင္ဆီက ႏွလံုးကို ႏုပ်ဳိေစၿပီး ႏွလံုးနဲ႔ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ သံလြင္ဆီက ေသြးဖိအားကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိၿပီး ကိုလက္စထေရာေတြေၾကာင့္ ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြထိခိုက္ျခင္းကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ 
 
အ႐ိုးေတြကို သန္မာေစပါတယ္
အ႐ိုးေတြ ၾကံ့ခိုင္သန္မာေစဖို႔လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ကယ္လ္ဆီယမ္ႂကြယ္ဝတဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ားကိုပဲ ပထမဆံုး သတိရေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ စပိန္ႏိုင္ငံ Madrid Uni-versityက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ခုမွာေတာ့ သံလြင္ဆီစားသံုးျခင္းျဖင့္လည္း အ႐ိုးေတြကို သန္မာေစႏိုင္တာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သံလြင္ဆီမွာလည္း ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏို႔တဲ့မတည့္တဲ့သူမ်ား ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္အတြက္ သံလြင္ဆီကို အစားထုိးၿပီး စားသံုးေပးႏိုင္ပါတယ္။ အာဟာရေဗဒ ပညာရွင္ေတြကေတာ့ အေစ့အဆံေတြနဲ႔ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို သံလြင္ဆီနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး စားျခင္းက အေကာင္းဆံုးရလဒ္ကို ရရွိေစႏိုင္တယ္လို႔ အၾကံျပဳထားပါတယ္။
 
စိတ္က်ေဝဒနာကို သက္သာေစပါတယ္
စိတ္က်ေဝဒနာက သင္စားသံုးေလ့ရွိတဲ့ အစားအေသာက္ပံုစံနဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ သက္ဆိုင္မႈ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဆီမ်ားတဲ့ အစားအစားေတြ အလြန္အကၽြံစားသံုးျခင္းက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြၾကံဳေတြ႕လာရႏိုင္ေခ်ပိုမ်ားတယ္လို႔ ပညာရွင္ ေတြသတိေပးထားပါတယ္။ ျပည့္ဝဆီစားသံုးမႈ မ်ားျပားတဲ့သူေတြဟာ ပမာဏအနည္းငယ္ပဲ စားသံုးသူေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ စိတ္က်ေဝဒနာ ခံစားရႏိုင္ေခ် ၄၈% ခန္႔ ပိုမိုမ်ားျပားေနတာကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သံလြင္ဆီကေတာ့ 
မျပည့္ဝဆီ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး စိတ္က်ေဝဒနာ ခံစားရေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြကို တိုက္ထုတ္ေပးမယ့္ ဦးေႏွာက္ထဲက Serotonin ဆိုတဲ့ ဓာတုပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈကို ပိုၿပီး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ပါ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံလြင္ဆီ စားသံုးေပးျခင္းက စိတ္က်တဲ့ေဝဒနာမျဖစ္ေပၚလာေစဖို႔ ကာကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ကင္ဆာေရာဂါကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္
အေရျပားကင္ဆာမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ရမယ့္နည္းလမ္းေတြထဲမွာ ေနေရာင္နဲ႔ တိုက္႐ုိက္မထိေ တြ႕ေအာင္ေနတာ၊ ေနေရာင္ကာ လိမ္းေဆး လိမ္းတာေတြအျပင္ သံလြင္ဆီစားသံုးေပးတာကို ထည့္သြင္းထားလိုက္ပါ။ သံလြင္ဆီမွာပါဝင္တဲ့ Oleic Acid နဲ႔  Vitamin E တို႕က ျပင္းထန္တဲ့ ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဓာတ္တိုးျခင္းျဖစ္စဥ္ ကိုတားဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး အေရျပားကင္ဆာ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သံလြင္ဆီစားသံုးျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ကာကြယ္ၿပီးသားျဖစ္ေစတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုက ေတာ့ ရင္သားကင္ဆာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သံလြင္ဆီမွာပါဝင္တဲ့ Oleuropein လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးက ရင္သားကင္ဆာကို ကာကြယ္ႏိုင္ၿပီး သံလြင္ဆီရဲ႕ Monounsaturated Fat နဲ႔ Antioxidants ေတြက အႀကိတ္ေတြ ႀကီးထြားလာျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔လည္းသိရပါတယ္။
 
ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ကို ျမင့္တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္
Columbia University မွ ပညာရွင္ေတြဟာ သံလြင္ဆီကို ဟင္းခ်က္ရာမွာ မၾကာခဏအသံုးျပဳေလ့ရွိသူေတြနဲ႔ လံုးဝ အသံုးမျပဳသူေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာခဲ့တဲ့အခါမွာ အံ့အားသင့္ဖြယ္ ျခားနားခ်က္တစ္ရပ္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သံလြင္ဆီကို မၾကာခဏ စားသံုးေလ့ရွိသူေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြဲ႕စည္းမႈမွာ Gray Matter နဲ႔ White Matter အစိတ္အပိုင္းေတြ ပိုမ်ားေနတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဆိုပါေတြ႕ရွိခ်က္ေၾကာင့္ သံလြင္စားသံုးျခင္းက ဦးေႏွာက္ရဲ႕စြမ္းအင္ကို ပိုၿပီးတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တာကို သိရွိလာရပါတယ္။ 
 
သင့္ကိုပိုၿပီးလွပလာေစႏိုင္ပါတယ္
သံလြင္ဆီကို က်န္းမာေရးအာနိသင္ထက္ အလွအပဆိုင္ရာ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ ပိုၿပီးလူႀကိဳက္မ်ားၾကတယ္လို႔ ဆိုရင္မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။  Vitamin E ၊ Vitamin B ၊ Magnesium နဲ႔ Zinc ပါဝင္မႈျမင့္မားတာေၾကာင့္ သံလြင္ဆီက ဆံပင္ေတြရဲ႕က်န္းမာသန္စြမ္းေစ ၿပီး အရွည္ျမန္ေစကာ ဆံပင္ကၽြတ္ျခင္းကိုလည္း သက္သာေစပါတယ္။ ဒီလိုအာနိသင္ေတြေၾကာင့္ သံလြင္ဆီက ကမာၻေပၚက ရွိသမွ် နာမည္ႀကီး ေခါင္းလိမ္းဆီတိုင္းကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုး သဘာဝဆီတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Anti-ageing ဂုဏ္သတၱိရွိၿပီး အသားအေရရဲ႕ အစိုဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ သံလြင္ဆီကို အလွကုန္ပစၥည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳေလ့ ရွိတာကိုလည္း
ေတြ႕ရမွာပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ သံလြင္ဆီစစ္စစ္ကိုပဲ အလွအပအတြက္ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိပါတယ္။ အသားအေရနဲ႔ ဆံပင္ေတြ လွပဖို႔ စားသံုးလို႔လည္းရ၊ တိုက္႐ိုက္လိမ္းက်ံလို႔လည္းရတဲ့ ပစၥည္းက သံလြင္ဆီအျပင္ ေနာက္ထပ္ မ်ားမ်ားစားစား ထပ္ရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ 
Ref; Amazing Benefits Of Olive Oil You Need To Know