ခါးသက္တဲ့ၾကက္ဟင္းခါးသီးရဲ႕ အစြမ္းထက္ အာနိသင္မ်ား

ၾကက္ဟင္းခါးသီးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ လူလည္းရွိႏိုင္သလို ခါးသက္တဲ့ အရသာေၾကာင့္ မႏွစ္သက္တဲ့ လူမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၾကက္ဟင္းခါးသီးက အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားၿပီး ေဆးဖက္ဝင္တဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိး ျဖစ္တာကိုေတာ့ လူတိုင္းလက္ခံထားၾကပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ တိုင္းရင္းေဆးေတြမွာ ၾကက္ဟင္းခါးသီးကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္ထိလည္း အသံုးျပဳေနၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြနဲ႔ ေရာဂါအခ်ဳိ႕ကို တားဆီးကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ေပါင္းေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ၾကက္ဟင္းခါးသီးရဲ႕ ခါးသက္တဲ့ အရသာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က က်န္းမာေရးအက်ဳိး ေက်းဇူးမ်ားကို သိရွိႏုိင္ေအာင္လို႔ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 
 
အစာေခ်စနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း
ၾကက္ဟင္းခါးသီးက Cellulose ကို ႂကြယ္ႂကြယ္ဝဝရႏိုင္တဲ့ ရင္းျမစ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Cellulose က အစာေခ်စနစ္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ဖို႔  ကူညီေပးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္္ Antihelminthic အမည္ရဓာတ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိးပါဝင္ၿပီး အဆိုပါဓာတ္ေပါင္းက အစာအိမ္နဲ႔ အူလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ကူးစက္ေကာင္းကူးစက္ေနႏိုင္တဲ့ သန္ေကာင္နဲ႔ တုတ္ေကာင္မ်ားကို ရွင္းလင္းေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္လည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကက္ဟင္းခါးသီး စားသံုးျခင္းက သင့္ရဲ႕အစာေခ်လမ္းေၾကာင္းကို က်န္းမာေစၿပီး အစာေခ်စနစ္အတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
 
ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း
ၾကက္ဟင္းခါးသီးရဲ႕ ခါးသက္တဲ့အရသာေၾကာင့္ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ ဗီတာမင္ C  ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တယ္လို႔ဆိုရင္ သင္အံ့ၾသေကာင္း အံ့ၾသသြားႏိုင္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ၾကက္သီးဟင္းခါးသီးမွာပါဝင္တဲ့ ဗီတာ မင္ C က ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ခုခံ
စြမ္းအားကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗိုင္းရပ္စ္ကူးစက္မႈေတြ အလြယ္တကူမျဖစ္ေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္ၿပီး သဘာဝအတိုင္း ဆဲလ္ေတြကို ေသဆံုးေစမယ့္ ျဖစ္စဥ္ကိုစတင္ေစဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ခုခံအားစနစ္ကို လံႈ႔ေဆာ္မႈေပး
ႏိုင္ပါတယ္။ ေရာင္ရမ္းမႈကုိ တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းလည္းရွိပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ပုိၿပီး ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးရွိေနပါတယ္။ 
ဆီးခ်ဳိေရာဂါအတြက္
ၾကက္ဟင္းခါးသီးလို႔ ဆိုလုိက္တာနဲ႔ လူအမ်ားစုက ဆီးခ်ဳိေရာဂါနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ၾကက္ဟင္းခါးသီးရဲ႕ က်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူးကို သတိရတတ္ၾကပါတယ္။ အင္ဆူလင္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ပံုနဲ႔ သဘာဝခ်င္းတူညီတဲ့ Phytonutrients ပါဝင္ၿပီး ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ခံစားေနရတဲ့သူေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ ပါဝင္တဲ့ Vicine လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိးက ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ကာကြယ္တားဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရွိေနတာကိုလည္း သုေတသီေတြ ရွာေဖြေတြ႕ရွိထားပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ၾကက္ ဟင္းခါးသီးမွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို သက္သာေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိသလို ႀကိဳတင္ၿပီး ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့ အာနိသင္လည္းရွိေနတယ္လုိ႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
 
ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစျခင္း
ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ ပါဝင္တဲ့ Antioxidants ေတြက သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေဘးျဖစ္ေစမယ့္ အဆိပ္အေတာက္ေတြက ဖယ္ရွားရွင္းလင္းေပးႏုိင္ပါတယ္။ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြ နဲ႔ အစာေခ်စနစ္ကုိ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ခ်ရာမွာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစဖို႔ ေနာက္ထပ္ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကေတာ့ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ ကယ္လိုရီပါဝင္မႈနည္းတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ေရဓာတ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကယ္လိုရီမ်ားတဲ့ အစားအစာေတြက ကိုယ္အေလးခ်ိန္မ်ားလာေစျခင္းရဲ႕ အဓိကတရားခံေတြျဖစ္ၿပီး ေရဓာတ္ပါဝင္မႈ မ်ားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကေတာ့ ဆာေလာင္မႈနဲ႔အစားစားျခင္းစိတ္္ကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၾကက္ဟင္းခါးသီးတစ္လံုးမွာ ေရဓာတ္ ၈ဝ% ခန္႔ ပါဝင္ပါတယ္။
 
အျမင္အာ႐ံုကို က်န္းမာေစျခင္း
မ်က္စိတိမ္စြဲျခင္းနဲ႕ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အျမင္အာ႐ံုခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေရာဂါေတြကို Beta-carotene နဲ႔ ဗီတာမင္ A ကဲ့သို႔ေသာ အာဟာရဓာတ္ေတြပါဝင္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ား စားေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ Beta-carotene နဲ႔ ဗီတာမင္ A ေတြ ပါဝင္တာေၾကာင့္ သင့္အျမင္ အာ႐ံုရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္ၿပီး အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ အပိုဆုအေနနဲ႔ ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ C နဲ႔ Antioxidants ေတြက Free Radicals ေတြ ဓာတ္တိုးျခင္းေၾကာင့္ မ်က္လံုးနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုရဲ႕ က်န္းမာေရးအေပၚ သက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစမယ့္ ဆိုးက်ဳိးေတြကုိ ကာကြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုလည္း ရရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ 
ဝက္ျခံ နဲ႔ အေရျပားျပႆနာမ်ား 
ဝက္ျခံေတြ၊ အေရျပားေပၚမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ အနီစက္ေတြနဲ႔ ျပင္းထန္တဲ့ အေရျပားပိုးဝင္ျခင္း ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔လည္း ၾကက္ဟင္းခါးသီးကို အားကိုးႏိုင္ပါတယ္။ အေရျပားယားယံျခင္း၊ ဝဲေရာဂါ၊ ႏွင္းခူ၊ ေပြး နဲ႔ အျခားေသာ မိႈေၾကာင့္ျဖစ္ တဲ့ အေရျပားေရာဂါမ်ားကူးစက္ခံရၿပီး ေသြးတြင္း မတည္မၿငိမ္ျဖစ္မႈေၾကာင့္ ယားယံတဲ့ ေဝဒနာကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ၾကက္ဟင္းခါးသီးကို ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး စားေပးတာမ်ဳိးလုပ္ႏိုင္သလို ပိုၿပီးထိေရာက္တဲ့ အာနိသင္ကို လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ၾကက္ဟင္းခါးသီး သတၱဳရည္အနည္းငယ္ကို သံပရာသီးညႇစ္ၿပီး ေသာက္ေပးတာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ခါးသက္တဲ့ အရသာကိုေတာ့ သင္ခံႏိုင္မွ ရပါလိမ့္မယ္။ 
 
ေသြးကို သန္႔စင္ေပးႏိုင္ျခင္း
ၾကက္ဟင္းခါးသီးမွာ Antimicrobial နဲ႔ Antioxidant ဂုဏ္သတၱိေတြရွိတာေၾကာင့္ ေသြးကိုသန္႔စင္ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။ ေသြးထဲရွိ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတဲ့ အရာမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ အေရျပားေရာဂါေတြ၊ ေသြးတြင္းမတည္မၿငိမ္ျဖစ္တာေတြကို သက္သာေစၿပီး ေသြးလွည့္ပတ္မႈကို ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးမသန္႔ျခင္းေၾကာင့္ အေရျပားမွာ အနီကြက္ေတြထၿပီး ယားယံျခင္း၊ ဝက္ျခံထြက္လြယ္ျခင္းေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေသြးတြင္းမွာ အဆိပ္အေတာက္ေတြ မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ ကင္ဆာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ ဆဲလ္ေတြႀကီးထြားဖြ႔ံၿဖိဳးဖို႔လည္း ပိုမိုလြယ္ကူလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကက္ဟင္းခါးသီးက သင့္ရဲ႕ေသြးကိုသန္႔စင္ေပးႏိုင္ၿပီး အေရျပားျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ကာ အခ်ဳိ႕ေသာ ကင္ဆာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ဆဲလ္ေတြ ႀကီးထြားလာျခင္းကိုလည္း တားဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
Ref ; Health Benefits of Bitter Gourd