ဖရဲသီးစားၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ၾကမယ္

က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘဝေနထိုင္မႈျဖစ္ဖို႔အတြက္ တိုက္တြန္းရမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးေပးပါဆိုတာကေန စရမွာပါဘဲ။ အစားအစာေတြကို ပရမ္းပတာစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ၊ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ အလုပ္အခ်ိန္ဇယားနဲ႔ ေနာက္က်တတ္တဲ့ ပါတီပြဲေတြဟာ နည္းလမ္းက်နတဲ့ ဘဝေနထိုင္မႈနဲ႔ စားေသာက္မႈပံုစံကို မၾကာခဏဆိုသလုိ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို သစ္သီးတစ္လံုးစားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ ဆရာဝန္နဲ႔ မေတြ႕ရေလာက္ေအာင္ က်န္္းမာေစတယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးကို မၾကာခဏဆိုသလို ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ အသီးေတြထဲကမွ ေရြးခ်ယ္ၾကစို႔ေဟ့ဆိုရင္လည္း ဖရဲသီးကေတာ့ ထိပ္ဆံုးဆိုတဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ရွိေနပါတယ္။ 

အမွ်င္ဓာတ္ ႂကြယ္ဝတဲ့အျပင္ ေရပမာဏမ်ားမ်ားပါဝင္တဲ့ ဖရဲသီးဟာ စားသံုးတဲ့သူကို ဖ်တ္လတ္လန္းဆန္း က်န္းမာေစတာမို႔ နာမည္ႀကီးပါတယ္။ ဖရဲသီးမွာ ေရ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ ပါဝင္ေနတာမို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထပ္မတိုးလိုတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ၾကတဲ့ အသီးပါ။ သဘာဝအတိုင္း သၾကားပါဝင္မႈရွိတာေၾကာင့္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါခံစားေနရတဲ့သူေတြအတြက္လည္း သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ဖရဲသီးဟာ အဓိကအားျဖင့္ အပူပိုင္းရာသီဥတုကုိ ရရွိတဲ့ ေဒသေတြမွာ ေပါက္ေရာက္ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ ကမၻာတစ္ဝန္းလံုးမွာ ရရွိဝယ္ယူစားသံုးႏိုင္ၾကပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကလည္း သိပ္ၿပီး ျမင့္မားတာမဟုတ္လို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ေစဖို႔  အစားအစာေတြကို နည္းစနစ္တစ္ခုနဲ႔ စားသံုးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြကို  လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့သူဆိုရင္ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးပါဘဲ။ 

ဖရဲသီးက ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစမွာလဲ။ 
က်န္းမာမွ်တတဲ့ ဘဝေနနည္းပံုစံကို ထိန္းသိမ္းထားဖို႔အတြက္ လူအမ်ားစုကို ဖရဲသီး diet အေၾကာင္း ညြန္ၾကားေျပာဆိုတာေတြ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒါထက္ပိုတာကေတာ့ ဖရဲသီးဟာ ကမာၻ ေပၚမွာရရွိႏုိင္တဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစမယ့္ အစားအစာေတြထဲမွာဆိုရင္လည္း အေကာင္းဆံုးေတြထဲက တစ္ခုလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဆရာဝန္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ လမ္းညႊန္သူတစ္ဦးကေန ဖရဲသီးကို စားသံုးၿပီး ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစဖို႔ ညႊန္ၾကားၾကတဲ့အခါ  ဖရဲသီးနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏုိင္လဲဆိုတာကို ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ိုးရွင္းလြယ္ကူတဲ့ လမ္းညႊန္မႈေလးတစ္ခုကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ 

ဖရဲသီး diet ကို စလုပ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ မနက္စာေရာ ညစာမွာပါ တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ ဖရဲသီးကို ထည့္သြင္းစားသံုးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖရဲသီး diet ကို အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်ဆင္းလိုတဲ့ သူေတြအတြက္ လမ္းညႊန္
ေလ့ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ခႏၡာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြ၊ ေရဓာတ္၊ ဆားဓာတ္ေတြနဲ႔ အျခားေသာ မသန္႔ရွင္းတဲ့ဓာတ္ေတြကို အမ်ားႀကီး  စြန္႔ထုတ္လိုတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း လမ္းညႊန္တတ္ပါတယ္။ ဖရဲသီး diet ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ရက္သတၱပတ္ ဒါမွမဟုတ္ အနည္းဆံုး ငါးရက္ေလာက္ေတာ့ လုပ္ရမွာမို႔ အခ်ဳိးအဆကို ေသခ်ာဂ႐ုစိုက္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ 

စံအျဖစ္ သတ္မွတ္္ထားတဲ့ အခ်ဳိးအဆကေတာ့ ၁: ၁ဝ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုၿပီးလြယ္ကူေအာင္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က ၆ဝ ကီလိုရွိမယ္ဆိုရင္ ဖရဲသီး diet လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ဖရဲသီး ၆ ကီလို စားသံုးေပးဖို႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Diet လုပ္ေနတဲ့ ေန႔ရက္ေတြမွာလည္း ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေတြ အျပင္းအထန္ မလုပ္သင့္တဲ့အေၾကာင္း အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ခႏၶာကိုယ္က သူ႔ကိုယ္ပိုင္နည္းလမ္းနဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနရတာေၾကာင့္ပါ။ တကယ္လို႔ အသည္းနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္က အနည္းအက်ဥ္း ျပႆနာရွိေနတဲ့သူဆိုရင္ ဖရဲသီး diet ဟာ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါဘဲ။ ဖရဲသီးကို စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာက္ကပ္ထဲမွာရွိတဲ့ အဆိပ္ေတြကို ထြက္သြားေစဖို႔အတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစၿပီး ေက်ာက္ကပ္က်န္းမာေရး အတြက္လည္း အကူအညီ ျဖစ္ေစပါတယ္။

မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ ဖရဲသီးတစ္မ်ဳိးတည္းကို ေန႔စဥ္ စားသံုးေနရလို႔ ၿငီးေငြ႕တယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အျခားေသာ ေရြးခ်ယ္စရာေတြကို ေရာေႏွာထည့္သြင္းလို႔ရပါတယ္။ အသီးအတုိင္းဘဲ မစားခ်င္ဘူးဆိုရင္ ဖရဲသီးရွိတ္ကုိ ေျပာင္းၿပီး ေသာက္သံုးလို႔ရပါတယ္။ ကီဝီတို႔ သခြားသီးတု႔ိလို႔ အသီးေတြကို ေရာေႏွာၿပီး သစ္သီး Salad လည္း လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ပိုၿပီးအရသာရွိရွိ စားသံုးလိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရခဲေသတၱာထဲ ထည့္ၿပီး အခ်ိန္တစ္ခုၾကာတဲ့အခါမွာ ထုတ္ယူစားသံုးၾကည့္ပါ။ ကြဲျပားတဲ့ အရသာကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ 

တစ္ေန႔တာအတြက္ ဖရဲသီး ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား စားရမွာလဲ။ 
ဖရဲသီး diet ကို လုိက္ပါလုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ညြန္ၾကားထားတဲ့ ပမာဏထက္ ပိုၿပီး မစားသံုးမိေစဖို႔ သတိျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစမယ့္ အစီအစဥ္ကို လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ေနစဥ္ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား က်ဆင္းလိုသလဲဆိုတာက အဓိက က်တယ္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္းတြက္ၾကည့္ရမယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔တာအတြင္းမွာ ဖရဲသီးတစ္ႀကိမ္စားသံုးမႈတုိင္းအတြက္ ကယ္လိုရီက ၁၅ဝ ေလာက္ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်ဳိးအဆ
အတုိင္း တစ္ေန႔မွာ ၈ ႀကိမ္ ပ်က္ကြက္မႈမရွိဘဲ စားသံုးေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဖရဲသီးရဲ႕ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္္းမွာ ပါဝင္တာက ေရဓာတ္ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေရအမ်ားအျပား မေသာက္လည္းဘဲ အဆင္ေျပပါတယ္။ 

ကိုယ္အေလးခ်ိိန္က်ဆင္းေစတဲ့ ဖရဲသီး diet ရဲ႕ အျခားေသာ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား 
အသီးတို႔ရဲ႕ ဘုရင္ ဖရဲသီးနဲ႔ diet လုပ္မယ္ဆိုရင္ မ်ားျပားလွစြာေသာ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်း ဇူးေတြလည္း ရရွိဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖရဲသီးဟာ ခႏၡာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ အမိုင္ႏုိအက္ဆစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့  arginine ပမာဏကို တုိးလာေစဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။ Argigine က ေသြးေၾကာေတြကို အနားရေစဖို႔အတြက္ Laughing gas လို႔လည္း ေခၚၾကတဲ့ႏိုက္ထရပ္ေအာက္ဆိုဒ္ကို ထုတ္လုပ္ေပးေစပါတယ္။ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ေလျဖတ္ျခင္းတို႔ကေနလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ 

ဖရဲသီး diet ဟာ အမ်ဳိးသားေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ သုတ္ပိုးအေရအတြက္နဲ႔ သုတ္ပုိးတို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားႏုိင္မႈစြမ္းရည္ကို တိုးပြားေစတာေၾကာင့္ မ်ိဳးပြားမႈကို တိုးတက္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဖရဲသီး diet ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ ဆီးအိမ္နဲ႔ ေက်ာက္ကပ္အတြင္းက အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေရာဂါပိုးမႊား ကူးစက္ခံရမႈကေနလည္း ကင္းေဝးေစပါတယ္။ ေအာ္ဂဲနစ္ ျဒပ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ citrulline အမည္ရ ဂုဏ္သတၱိတစ္မ်ဳိးဟာ ဖရဲသီးမွာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစဖို႔ ကုသေနတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကိုလည္း အရွိန္ျမင့္တင္ႏုိင္ဖို႔ ကူညီပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္လည္း ခ်မ္းသာႏုိင္ေစဖို႔အတြက္ ဖရဲသီး diet ကို တစ္ခါေလာက္ေတာ့ စမ္းၾကည့္သင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။Ref: What is watermelon diet and what are its benefits