ကေလးကို ပထမဆံုး ေကၽြးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ား

ကေလးေတြကို ေမြးကာစ အရြယ္မွစၿပီး အသက္ ၆ လအထိ မိခင္ႏို႔တစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ တိုက္ေကၽြးေပးဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ မိခင္ႏို႔မွတစ္ဆင့္ ကေလးတစ္ဦး ဖြံ႕ၿဖိဳးႀကီးထြားဖို႔လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြအျပင္ သူရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပဋိပစၥည္းေတြကိုပါရရွိႏိုင္ပါတယ္။ အသက္ ၆ လျပည့္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ကေလးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က မိခင္ႏို႔အျပင္ ျပင္ပက အျခားအစားအေသာက္မ်ား ကိုပါ စတင္ၿပီး လက္ခံဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္စျပဳပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္က သင့္ရဲ႕ကေလး က်န္းမာဖို႔၊ ပံုမွန္ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔  အာဟာရေတြ၊ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြစံုစံုလင္လင္ရရရွိဖို႔ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိခင္ႏို႔တိုက္ျခင္းအျပင္ အာဟာရဓာတ္စံုလင္ေအာင္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ေရြးခ်ယ္ၿပီး စတင္ ေကၽြးရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေလးကို ဘာေကၽြးရမလဲဆိုၿပီး စိတ္ပူေနမယ့္ မိဘမ်ားအတြက္ အာဟာရေဗဒပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ကေလးအထူးကုဆရာဝန္မ်ား ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားတဲ့ သင့္ရဲ႕ကေလးကို ပထမဆံုးစတင္ေကၽြးေပးသင့္တဲ့ အစားအစာေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

ေထာပတ္သီး
အေနာက္ႏိုင္ငံက မိခင္အမ်ားစုကေတာ့ ကေလးငယ္ေတြကို မိခင္ႏို႔မဟုတ္ဘဲ ပထမဆံုးျပင္ပအစား အေသာက္ေတြ ေကၽြးေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အခါမွာ ေထာပတ္သီးကို ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တယ္လို႔ ဆရာဝန္ေတြနဲ႔ အာဟာရေဗဒပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ရရွိထားတဲ့ ေထာပတ္သီးမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္ၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ဦးေႏွာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို တိုးတက္ေစတဲ့ Unsaturated Fats ေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးက သဘာဝအရ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းတာေၾကာင့္ အစာအမာ ပထမဆံုးစားမယ့္ ကေလးငယ္အတြက္လည္း စားဖို႔လြယ္ကူသလို သူတို႔ရဲ႕ ႏုနယ္ေသးတဲ့ အစာေခ်စနစ္အတြက္လည္း သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြ ကေလးကို ေထာပတ္သီးေကၽြးဖို႔ တိုက္တြန္းရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ ေထာပတ္သီးမွာ ဖြဲ႔စည္းပါဝင္ေနတဲ့ အဆီဓာတ္ေတြက မိခင္ႏို႔မွာဖြဲ႕စည္းပါဝင္တဲ့ အဆီဓာတ္နဲ႔ သေဘာတရားျခင္း ဆင္တူေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အစပထမပိုင္းမွာ ကေလးငယ္ကို ေကၽြးမယ့္ေထာပတ္သီးကို ေၾကညက္ေနေအာင္ေခ်ေပးဖို႔ေတာ့  လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ 

ငွက္ေပ်ာသီး
ေနာက္ထပ္ သင္ေရြးခ်ယ္ႏိုင္တဲ့ အသီးကေတာ့ ငွက္ေပ်ာသီးျဖစ္ပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးက ဖြံ႕ၿဖိဳးကာစ ကေလးငယ္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္ကိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ သံဓာတ္စတဲ့ သတၱဳဓာတ္ေတြအျပင္ ဗီတာမင္ C နဲ႔ ဗီတာမင္ B6 ကဲ့သို႔ေသာ ကိုယ္ခံစြမ္းအားေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတဲ့ ဗီတာမင္ေတြပါဝင္ပါေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ ငွက္ေပ်ာသီးရဲ႕ ေပ်ာ့ေျပာင္းႏူးညံ့တဲ့အသားနဲ႔ ခ်ဳိျမတဲ့ အရသာက ျပင္ပအစားအစာစတင္စားရမယ့္ ကေလးေလးအတြက္ စားဖို႔ လြယ္ကူေစႏိုင္ပါတယ္။ 

ဘ႐ိုကိုလီ
ဘ႐ိုကိုလီ (သို႔)ပန္းပြင့္စိမ္းေတြမွာ စြမ္းအားျမင့္တဲ့ Antioxidant အမ်ဳိးအစား အေတာ္မ်ားမ်ားပါဝင္ၿပီး အမွ်င္ဓာတ္၊ ကယ္လ္ဆီယမ္ နဲ႔ Folate စတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြလည္း ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကင္ဆာေရာဂါကိုေတာင္ တားဆီးကာကြယ္ေပး ႏိုင္တဲ့ အစားအစာတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားတဲ့ ပန္းပြင့္စိမ္းကို ကေလးငယ္ အစာအမာ စတင္စားႏိုင္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေကၽြးေပးသင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ ကေလးေလးကို သူစားေနက် အစားအေသာက္မ်ားရဲ႕အရသာနဲ႔ ကြဲထြက္ေနတဲ့ ပန္းပြင့္စိမ္းလို ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ဳိးကို စတင္ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းက ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကို ငယ္စဥ္ကတည္းက စားတတ္တဲ့ အက်င့္ရေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးထားရာလည္းေရာက္ပါတယ္။ စင္ၾကယ္ေအာင္ ေရေဆးသန္႔စင္ထားတဲ့ ပန္းပြင့္စိမ္းေတြကို ႏူးအိသြားေအာင္ျပဳတ္ၿပီး ႀကိတ္ေခ်ၿပီး ေကၽြးေပးရမွာပါ။ ထမင္း ဒါမွမဟုတ္ အျခားဟင္းသီး ဟင္းရြက္၊ စြပ္ျပဳတ္မ်ားနဲ႔ ေရာစပ္ၿပီးလည္း ေကၽြးလို႔ရပါေသးတယ္။ 

ပဲနီကေလး
ကေလးငယ္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ပ႐ိုတိန္းဓာတ္ရရွိဖို႔ ပဲနီကေလးကို သင္ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္လည္းပါဝင္တဲ့ ပဲနီကေလးဟာ ပဲအမ်ဳိးအစား အားလံုးထဲမွာ အသက္ငယ္ရြယ္တဲ့ ကေလးငယ္ေလးအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ပဲတစ္မ်ဳိးျဖစ္တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ပဲနီကေလးက အျခားေသာ ပဲမ်ားထက္ ခ်က္ျပဳတ္ရ ပိုမိုလြယ္ကူတာကလည္း အားသာခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားနဲ႔ ေရာစပ္ၿပီး ႏူးသြားေအာင္ ျပဳတ္ၿပီး ေကၽြးႏိုင္သလို အလြယ္ဆံုး ထမင္းနဲ႔ေရာျပဳတ္ကာ ေက်ေအာင္ေခ်ၿပီး ေကၽြးတာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

အသား
ကေလးကို ေကၽြးမယ့္ မိခင္ႏို႔ မဟုတ္တဲ့ ပထမဆံုး အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ အသားတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ထည့္သြင္းေကၽြးေပးဖို႔ ကေလးဆရာဝန္ေတြ တိုက္တြန္းေလ့ရွိပါတယ္။ သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းက ကေလးကို ေသြးအားနည္းေရာဂါျဖစ္ေစနိုင္
တာေၾကာင့္ သံဓာတ္ရရွိႏိုင္မယ့္ အသားကို မပါမျဖစ္ ထည့္သြင္းေကၽြးေမြးေပးဖို႔ လိုအပ္ရျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အသားမွ သံဓာတ္အျပင္ ပ႐ိုတိန္း၊ ဇင့္ စတဲ့ ကေလးရဲ႕က်န္းမာေရးနဲ႔ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြကိုလည္း ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ အသားကို ကေလးရဲ႕ပထမဆံုးျပင္ပအစားအစာအျဖစ္ ေကၽြးေပးသင့္တဲ့ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုကေတာ့ ကေလးရဲ႕ခႏၶာကိုယ္က အသားမွာပါတဲ့ သံဓာတ္ကို အျခားအစားအစာမ်ားမွာပါတဲ့ သံဓာတ္ထက္ ပိုၿပီးစုပ္ယူဖို႔ လြယ္ကူတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒိန္ခ်ဥ္ 
ကေလးအသက္ ၆ လမျပည့္ခင္မွာ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြက ေကၽြးေမြးဖို႔ မသင့္ေတာ္တဲ့ အစားအေသာက္စာရင္းမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ ၆လေက်ာ္ၿပီးေနာက္ ကေလးေလးရဲ႕ အစာေခ်စနစ္က ႏြားႏို႕မွာပါဝင္တဲ့ ပ႐ိုတိန္းကို ေခ်ဖ်က္ႏုိင္ေအာင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္တဲ့ အ႐ိုးနဲ႔ သြားေတြ ဖံြ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ ဗီတာမင္ ဒီ စတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြပါဝင္တဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ကလည္း ကေလးကိုေကၽြးေပးသင့္တဲ့ အစား အစာတစ္မ်ိဳးျဖစ္လာပါတယ္။ ဒိန္ခ်ဥ္မေကၽြးခင္မွာ သင့္ရဲ႕ကေလးက ႏြားႏို႔နဲ႔ တည့္မတည့္၊ သူ႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က ႏြားႏို႔ကို လက္ခံဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္မျဖစ္ကို ေသခ်ာသိထားေအာင္ ျပဳလုပ္ထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ 
Ref ; Best Foods for Baby