ေႏြရာသီကို အပူကင္းစြာ ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ဖို႔

ေႏြရာသီမွာ ပူျပင္းတဲ့ ေနေရာင္နဲ႔ ေျခာက္ေသြ႔တဲ့ ေလထုေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေခၽြးထြက္မ်ားၿပီး ေရဓာတ္ကုန္ဆံုးကာ အလြယ္တကူ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းမ်ဳိးကို ၾကံဳေတြ႔ရေလ့ရွိပါတယ္။ ပူျပင္းတဲ့ရာသီတစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ပန္ကာသို႔ ေလေအးေပးစက္ ဖြင့္ထားတဲ့ အခန္းထဲမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းစရာမလိုဘဲ ပြင့္လင္းရာသီရဲ႕ အလွအပမ်ားအား အျပင္ထြက္ၿပီး ခံစားၾကည့္႐ႈႏိုင္ဖို႔ သင့္ခႏၶာ ကိုယ္ကို ေအးေအာင္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္မယ့္ သဘာ၀အစားအစာ တစ္ခ်ဳိ႕ရွိပါတယ္။ ဒီသဘာ၀ အစားအစာေတြဟာ သင့္ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းပိုင္းကို ေအးေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္ၿပီး ေႏြရာသီရဲ႕ အပူဒဏ္ကို အႏိုင္ယူႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္မ်ား

ေႏြရာသီမွ မဟုတ္ဘဲ တစ္ႏွစ္တာလံုး မွန္မွန္နဲ႔ မ်ားမ်ားစားေပးသင့္တဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ စာရင္းကေတာ့ အစိမ္းေရာင္ အသီးအရြက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဂၚဖီထုပ္၊ ကိုက္လန္၊ မုန္ညင္းစိမ္း စတဲ့ အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္ေတြက ေဆာင္းရာသီမွာ ထြက္ရွိတဲ့ အသီးအရြက္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ကန္စြန္းရြက္၊ ဆလပ္ရြက္၊ မုန္ညင္းျဖဴ စတဲ့ အရြက္ေတြက ေႏြရာသီမွာလည္း ရရွိႏိုင္တဲ့  အစိမ္းေရာင္အရြက္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစိမ္းေရာင္အရြက္ေတြမွာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဆဲလ္ေတြကို ကာကြယ္ေပးၿပီး ေသဆံုးသြားတဲ့ ဆဲလ္ေတြကို အလ်င္အျမန္ အစားထိုးေပးႏိုင္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြျဖစ္ေသာ ဗီတာမင္ ေအ၊ ဘီ၊ စီ အျပင္ ပ႐ိုတင္း၊ သံဓာတ္နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေရဓာတ္ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္လို႔ ေႏြရာသီရဲ႕ အပူရွိန္ေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ ေရဓာတ္ကို အစိမ္း ေရာင္အရြက္ေတြ ျဖည့္စြက္စားသံုးၿပီး ျပန္လည္ျဖည့္တင္းႏိုင္ပါတယ္။ ကယ္လိုရီနဲ႔ ဆိုဒီယမ္ပမာဏ အနည္းငယ္သာ ပါ၀င္တာ ေၾကာင့္ သင္စားႏိုင္သေလာက္ကို စိတ္ႀကိဳက္စားသံုးႏိုင္ပါတယ္။

သခြားသီး

သခြားသီးမွာ ဘီတာကယ္႐ိုတင္း၊ ပိုတက္ဆီယမ္၊ မဂၢနီဆီယမ္နဲ႔ ဆီလီကာ စတဲ့ ေသြးဖိအားကို က်ဆင္းေစတဲ့ ဗီတာမင္ ဓာတ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ တစ္႐ွဴးေတြၾကား ဆက္သြယ္မႈကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး အေရျပားရဲ႕ ေရဓာတ္ကိုျဖည့္ တင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေရဓာတ္ျပည့္၀တဲ့ အသီးက ေႏြရဲ႕ ေနေရာင္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနတဲ့ အသားအေရကို ျပဳျပင္ေပးႏိုင္႐ံုတစ္ခု တည္းသာမကပါဘူး။ သခႊားသီးမွာ အမွ်င္ဓာတ္ (Dietary Fiber) ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ၀မ္းမခ်ဴပ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက ၀မ္းတြင္း အပူေတြကို ကင္းစင္ေစၿပီး သင့္ခႏၶာကိုယ္အတြင္းပိုင္းကေန တစ္ဆင့္ျပင္ပကိုပါ ေအးျမေနေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လတ္ဆတ္ တဲ့ သခြားသီးကိုအခြံမႏႊာဘဲ မၾကာမၾကာစားေပးဖို႔အၾကံျပဳလိုပါတယ္။

သနပ္

ပူစပ္တဲ့အစားအစာေတြဟာ ေႏြရာသီမွာ စားသံုးသင့္တဲ့ အစားအစာစာရင္းထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္လို႔ဆိုလိုက္ရင္ သင္အံ့ၾသ သြားႏိုင္ပါတယ္။ ပူစပ္တဲ့ အစားအစာေတြက သင့္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေသြးလွည့္ပတ္မႈစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ေအာင္း ေနတဲ့အပူကို ေခၽြးအျဖစ္စြန္႔ထုတ္ေပးရာမွာ ကူညီေပးပါတယ္။ င႐ုတ္သီး၊င႐ုတ္ေကာင္း၊ ဂ်င္းအစရွိေသာ ပူစပ္တဲ့ဂုဏ္သတိၱရွိတဲ့ ဟင္းခတ္ေတြပါ၀င္တဲ့ အစားအစာမ်ဳိးက သင့္ခႏၶာကိုယ္ ျပင္ပအပူခ်ိန္ကို ျမင့္တက္ေစၿပီး ကိုယ္တြင္းအပူခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။ သရက္သီး သနပ္၊ သံပရာသီး သနပ္စတဲ့ အမ်ဳိးအစား အစားအစာေတြက ေႏြရာသီမွာ ေရြးခ်ယ္စားသံုးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

အုန္းရည္

အုုန္းရည္မွာ သဘာ၀သၾကားဓာတ္၊ ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓာတ္နဲ႔ ဓာတ္ဆားေတြပါ၀င္တာေၾကာင့္ သဘာ၀အားျဖည့္အခ်ဳိရည္ လို႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚႏိုင္ပါတယ္။ အုန္းရည္က ေႏြရာသီရဲ႕ အပူဒဏ္ေၾကာင့္ ကုန္ဆံုးသြားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္နဲ႔ ဓာတ္ဆားကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႔ အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ သင္ေနထိုင္ရာ အရပ္ကပင္လယ္နဲ႔မနီးလို႔ လတ္ဆတ္တဲ့ အုန္းရည္ မရႏိုင္ရင္ အသင့္ေသာက္သံုးႏိုင္တဲ့ အုန္းရည္ဘူးေတြကို အစားထိုးေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ေသာက္သံုးမယ့္ အမ်ဳိး အစားက အစားထိုးသၾကားနဲ႔ အနံ႔၊ အရသာအတုေတြ မပါတဲ့ သဘာ၀အုန္းရည္ကို ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ေစဖို႔ ဂ႐ုစိုက္ ေရြးခ်ယ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Green Tea

ေႏြရာသီရဲ႕ အေကာင္းဆံုး ေသာက္သံုးဖြယ္ရာအျဖစ္ သၾကားနဲ႔ ကယ္လိုရီပါ၀င္မႈႏႈန္း ျမင့္မားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြကို ေမ့ထား ၿပီး Green Tea ကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ လက္ဖက္ေျခာက္အရြက္ကို ေရေႏြးဆူဆူထဲထည့္ၿပီးႏွပ္ကာ ရရွိလာတဲ့အရည္ကို အပူျဖစ္ ေစ၊ အေအးခံကာ ေရခဲအနည္းငယ္နဲ႔ ျဖစ္ေစ ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ Green Tea မွာ Antioxidant နဲ႔ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကို ကာ ကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ Anti-Aging  ဓာတ္ပစၥည္းေတြ ႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ အသားအေရကို ေခ်ာေမြ႔ေစႏိုင္ၿပီး ေႏြရာသီ ရဲ႕ျပင္းထန္တဲ့ အပူရွိန္ေၾကာင့္ ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ အသားအေရကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

ပန္းသီး၊ သံပရာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ဂရိတ္ဖ႐ု၊မက္မြန္သီး(Peach)၊ သစ္ေတာ္သီး စတဲ့ ေရဓာတ္နဲ႔ ဗီတာမင္စီဓာတ္ ျမင့္မားစြာ ပါ၀င္တဲ့ အသီးမ်ားကလည္း သင့္ခႏၶာကိုယ္တြင္းက အပူေတြကို ၿငိမ္းေစႏိုင္ၿပီး ေရဓာတ္ကို ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ ေႏြရာသီ မွာ ဒီအသီးေတြကို စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ အဓိကအေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ေႏြရာသီရဲ႕အပူဒဏ္က သင့္ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ကိုဆံုး႐ႈံးေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ ေရဓာတ္ကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္းႏိုင္ဖို႔ ေႏြတစ္ရာသီလံုးမွာ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ေပးပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

Ref; hubpages.com