ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္စံုအတြက္

လက္ရွိေခတ္ ေရစီးေၾကာင္းအရ အသက္အရြယ္ႀကီးငယ္မေရြး လူေတြဟာ ကြန္ပ်ဴတာ၊ တီဗီြ၊ စမတ္ဖုန္း စတဲ့ ဖန္သားျပင္ေတြေပၚက ေသးငယ္တဲ့ စာလံုးေတြနဲ႔ ႐ုပ္ပံုေတြကို စိုက္ၾကည့္ဖို႔အတြက္ မ်က္လံုးကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ အသံုးျပဳ ေနၾကၿပီး ဒါကသမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လူသားေတြ ၎တို႔ရဲ႕မ်က္စိကို အသံုးျပဳမႈ အမ်ားဆံုးလို႔ေတာင္ ပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ မ်က္လံုးကို ပင္ပန္းေညာင္းညာေစၿပီး အသက္အရြယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျမင္အာ႐ံုဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြတိုးျမႇင့္ ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အစားအေသာက္မ်ားက သင့္မ်က္လံုးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား

ဟင္းႏုႏြယ္၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ဘ႐ိုကိုလီ၊ ကိုက္လန္စတဲ့ အစိမ္းေရာင္ အသီးအရြက္ေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ မ်ား မ်ားစားေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕ အျမင္အာ႐ံု အားနည္းျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒီအစိမ္းေရာင္ အရြက္ေတြဟာ ဗီတာမင္ A ၊ B12 ၊ C နဲ႔ ကယ္လဆီယမ္ စတဲ့ ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓာတ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး Antioxidant ေတြလည္း ပါ၀င္တာေၾကာင့္ သင့္အျမင္အာ႐ံုအတြက္ အလြန္အက်ဳိးျပဳႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ လတ္တေလာ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ စမ္းသပ္ ခ်က္ေတြအရ အစိမ္းေရာင္ အသီးအရြက္ေတြဟာ အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့အခါ ခံစားရေလ့ရွိတဲ့ ျမင္လႊာအတြင္း အမည္းစက္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ဆံုး မ်က္လံုးကြယ္သြားေစႏိုင္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတာကို ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။

ၾကက္ဥ

သင့္ရဲ႕ေန႔တစ္ေန႔ကိုစတင္ဖို႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုး နည္းလမ္းကေတာ့ ၾကက္ဥစားျခင္းလို႔ ပညာရွင္ေတြ ဆိုေလ့ရွိပါတယ္။ ၾကက္ဥမွာပ႐ိုတင္းအျပင္ Lutein ၊ ဗီတာမင္ E ၊ Omega 3 စတဲ့ အဖိုးတန္အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ပ႐ိုတင္းက သင့္မ်က္လံုး မွန္ဘီလူးအတြက္ အလြန္ကို အက်ဳိးရွိတဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကက္ဥရဲ႕ အႏွစ္ကေတာ့ သင္အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အျမင္အာ႐ံုဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈမ်ားကို ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ကာ ကြယ္ေပးထားႏိုင္စြမ္း ေတြရွိေနလို႔ သင့္ရဲ႕ အျမင္အာ႐ံုကို ေကာင္းမြန္ေစဖို႔ စားေသာက္ရမယ့္ စာရင္းထဲမွာ ၾကက္ဥကို ထည့္သြင္းထားႏိုင္ပါတယ္။

ၾကက္သြန္ျဖဴ

ၾကက္ဥလိုပါပဲ။ ၾကက္သြန္ျဖဴကလည္း သင့္မ်က္လံုးအတြင္းက မွန္ဘီလူးကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သက္ႀကီး ပိုင္းေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတဲ့ မ်က္စိတိမ္စြဲေရာဂါနဲ႔ အျခားေသာ အျမင္အာ႐ံုဆိုင္ရာ  ခ်ဳိတဲ့မႈမ်ားမျဖစ္ပြားေအာင္ ၾကက္သြန္ ျဖဴရဲ႕ သဘာ၀ ဂုဏ္သတၱိေတြက ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၾကက္သြန္ျဖဴက တကယ့္ကို Superfood အမ်ဳိးအစား ၀င္ဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ မ်က္စိက်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳေပးႏိုင္႐ံုသာမက ကိုလက္စထေရာကို က်ဆင္းေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ခုခံအားစနစ္ကိုလည္း သန္စြမ္းလာေစႏိုင္ပါတယ္။ Sulfur (ကန္႔ ) ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ၾကက္သြန္ျဖဴလို သဘာ၀အစားေတြက သင့္မ်က္လံုးအတြင္းထဲရွိ မွန္ဘီလူးကို တိမ္စြဲျခင္းမွႀကိဳတင္ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

မုန္လာဥနီ

မ်က္စိအားေကာင္းဖို႔ စားသင့္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကေလးဘ၀က သင့္ေမေမေကၽြးခဲ့တဲ့ မုန္လာဥနီမ်ားကို သင္ခ်က္ခ်င္း သတိရသြားမွာပါ။ မွန္ပါတယ္။ မုန္လာဥနီေတြမွာအဓိက ပါ၀င္တဲ့ Beta Carotene က သင့္မ်က္လံုးမွာရွိတဲ့ Retina (မ်က္လံုးေနာက္ဖက္ရွိ အလင္းလက္ခံေသာ အလႊာ) အတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ Organic Copound အမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ေနေရာင္နဲ႔ ထိေတြ႔မႈမ်ားၿပီး အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ မ်က္လံုးထဲက ဆဲလ္ေတြဟာပ်က္စီးၿပီး အျမင္အာ႐ံုကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ကို Sun Damage လို႔ေခၚၿပီး Antioxidant ဂုဏ္သတိၱရွိတဲ့ Beta Carotene က ေနေရာင္နဲ႔ထိေတြ႔မႈမ်ားၿပီး မ်က္လံုးအတြင္း အမည္းေရာင္ အစက္အေပ်ာက္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ အျမင္အာ႐ံုကို အခ်ိန္ၾကာၾကာပိုင္ဆိုင္ ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္စရာက မုန္လာဥနီေလးမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လိေမၼာ္သီး

လိေမၼာ္သီးရဲ႕ စြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ အနံ႔အရသာအျပင္ သင္ႏွစ္သက္ႏိုင္မယ့္ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ ဗီတာမင္ C က မ်က္လံုးတစ္သွ်ဴးေတြကို က်န္းမာေစႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ National Eye Institute က  Age-Related Eye Diseases Study ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔  ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ဗီတာမင္ C က မ်က္လံုးထဲမွာ ဗီတာမင္ E ကဲ့သို႔ေသာ Antioxidant ေတြရဲ႕ အစြမ္းကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ တာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ ပါတယ္။ သင့္မ်က္လံုးအတြက္ အေရးပါတဲ့ အားျဖည့္အစားအစာေတြကို ဂ႐ုတစိုက္စားေပးေနစဥ္မွာ ဒီအားျဖည့္အစား အစာေတြထံမွ အက်ဳိးေက်းဇူး အျပည့္အ၀ရႏိုင္ေအာင္ လိေမၼာ္သီးကို တြဲဖက္စားသံုးေပးသင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳပါရေစ။

အစားအေသာက္ေတြအျပင္ သင့္ေန႔စဥ္ေနထိုင္မႈပံုစံကလည္း မ်က္လံုးကို အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အိပ္စက္ျခင္းက သင့္မ်က္လံုးမ်ားကို အျပည့္အ၀အနားရေစၿပီး  ဆဲလ္အသစ္ေတြ ျပန္လည္အစားထိုး ျဖစ္ေပၚေစကာ ျပန္လည္က်န္းမာေစတဲ့ ျဖစ္စဥ္ (R&R-Repair&Recovery)ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ရက္ကို အိပ္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီျပည့္ေအာင္ အိပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ သူေတြကေတာ့ မ်က္လံုးကို မိနစ္ ၅၀  အသံုးျပဳ ၿပီးတိုင္း(၁၀)မိနစ္အနားေပးရပါတယ္။ မ်က္စိနဲ႔ မ်က္ေၾကာေတြ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ေညာင္းညာလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေခတၱ လဲေလ်ာင္းၿပီး မ်က္လံုးေပၚကို ေရေအး၀တ္ေလး ကပ္ေပးထားႏိုင္ပါတယ္။

Ref;Reader’sDigest,Eat this,see better.