တတိယအရြယ္ကို အံတုႏိုင္မယ့္ အစြမ္းထက္လက္နက္ (၈)မ်ဳိး

တတိယအရြယ္ကို အံတုႏိုင္မယ့္ အစြမ္းထက္ လက္နက္(၈)မ်ဳိး

ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္နဲ႔ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါ လႈပ္ရွားႏိုင္ေသးတဲ့အရြယ္မွာ သင္လံုး၀  မစဥ္းစားမိမယ့္အရာက အိုမင္းျခင္းကို ရင္ဆိုင္ရမယ့္အခ်ိန္ပါ။ သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္ကို ေက်ာ္လြန္လာတာနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရၾကမ္းေမာင္းႏွင္ထားတဲ့ သင့္ရဲ႕ဇီ၀ အင္ဂ်င္ ဟာ စြမ္းရည္က်လာမွာ မလြဲပါဘူး။ သင့္ခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္ရွိသေလာက္ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့အရြယ္မွာ တတိယအရြယ္အတြက္စဥ္းစားၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါ။ သင္အနားယူေနရမယ့္ ဘ၀အခ်ိန္အပိုင္းအျခားကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးႏိုင္မယ့္ ေရာဂါဘယေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္မယ့္ အစားအစာ(၈)မ်ဳိးကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

အေစ့အဆန္နဲ႔ အခြံမာသီးမ်ား

အေစ့အဆန္မ်ားနဲ႔အခြံမာသီးမ်ားဟာ Unsaturated Fat ေၾကာင့္နာမည္ႀကီးပါတယ္။ သံလြင္ဆီကရရွိႏိုင္တဲ့ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြနဲ႔ အေစ့့အဆန္၊ အခြံမာသီး မ်ားက ရရွိႏိုင္တဲ့ က်န္းမာေရးအေထာက္အကူျပဳ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြက ခပ္ဆင္ဆင္ တူပါတယ္။ Antiaging Super Food အမ်ိဳးအစား၀င္ အေစ့အဆန္နဲ႔ အခြံမာသီးေတြမွာ ဗီတာမင္ နဲ႔သတၱဳဓာတ္ေတြပါ၀င္ၿပီး Phytochemical နဲ႔ Antioxidant ေတြၾကြယ္ၾကြယ္၀၀ကိုပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို အျပည့္အ၀အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္တာေၾကာင့္ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာင္ မျဖစ္မေနစားသံုးေပးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ေကာင္းမြန္တဲ့ က်န္းမာေရးက သင့္ရဲ႕ တတိယအရြယ္ကို ေရာဂါဘယကင္းေ၀းစြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အက်ိဳးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

သံလြင္ဆီ

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္အၾကာက ႏိုင္ငံခုနစ္ႏိုင္ငံက သုေတသီေတြဟာ သံလြင္ဆီရဲ႕ ျပည့္၀ဆီ (monounsaturated) က ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ကင္ဆာေရာဂါေတြအေပၚ သိသိသာသာ အက်ဳိးရွိေစခဲ့တာကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ သံလြင္ဆီမွာပါ၀င္တဲ့ Polyphenols အမည္ရ Antioxidant က အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္မႈနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ပြားတတ္တဲ့ သက္ႀကီးေရာဂါ မ်ားကို ကာကြယ္ရာမွာ အလြန္အစြမ္းထက္တယ္လို႔ သိထားၾကပါတယ္။

ဒိန္ခ်ဥ္

ဒိန္ခ်ဥ္။ Super Food အမ်ဳိးအစား၀င္ အစားအစာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ဆိုဗီယက္ေဂ်ာ္ဂ်ီယာက လူေတြဟာ အျခားႏိုင္ငံက လူမ်ားနဲ႔မတူ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ၾကာ အသက္ရွင္ႏိုင္ၾကတဲ့ ဖိုးသက္ရွည္၊ ဖြားသက္ရွည္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ သတင္း ႀကီးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတို႔ အသက္ရွည္ရွည္ေနရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ေန႔စဥ္အစားအစာမ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ေၾကာင့္လို႔ ပညာရွင္ေတြ သံုးသပ္ခဲ့ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈကို တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ age-defying အစြမ္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တိုက္႐ိုက္ ဆက္စပ္မႈကို သက္ေသမျပႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ဒိန္ခ်ဥ္မွာပါ၀င္တဲ့ ကယ္လ္ဆီယမ္က အသက္ႀကီးလာတဲ့အခါ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အ႐ိုးပြျခင္း ကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒိန္ခ်ဥ္မွာပါ၀င္တဲ့ အက်ိဳးျပဳဘက္တီးရီးယားေတြက ကိုယ္တြင္းကလီစာေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ၿပီး အသက္အရြယ္အရ ျဖစ္လာတတ္တဲ့ အူလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ငါး

အလက္စကာက လူေတြႏွလံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေရာဂါေတြထူးထူးျခားျခား မရွိသေလာက္နည္းရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကို လြန္ခဲ့ တဲ့ ႏွစ္သံုးဆယ္တုန္းက ပညာရွင္ေတြ ရွာေဖြခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို ငါးပမာဏ အေျမာက္အမ်ားစားသံုး ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။ ငါးက Omega-3 Fatty Acid ကို ႂကြယ္၀စြာရရွိႏိုင္တဲ့ ရင္းျမစ္ျဖစ္ၿပီး Omega-3 Fatty Acid က ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ႏွလံုး ရဲ႕က်န္းမာေရးကိုလည္း အထူးေကာင္းမြန္ ေစလို႔ အသက္အရြယ္ရလာခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕က်န္းမာေရးကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္မယ့္ အစား အစာ စာရင္းမွာ ငါး ပါ၀င္ပါတယ္လို႔ ဆိုပါရေစ။

ေခ်ာကလက္

ပနားမားကမ္းေျခအလြန္က San Blas အမည္ရကၽြန္းမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ Kuna (Guna) လူမ်ဳိးေတြဟာ ပနားမားကၽြန္းမႀကီးက လူေတြနဲ႔ယွဥ္လွ်င္ ႏွလံုးေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈႏႈန္း ကိုးဆနည္းပါးတာကို ကမၻာတစ္၀န္းကလူေတြ အံ့ၾသဘနန္း သိရွိထားၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ Kuna လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဓေလ့အရ သူတို႔ဟာ ေန႔စဥ္ ကိုကိုးနဲ႔ ျပဳလုပ္ေဖာ္စပ္ထားတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေသာက္သံုးေလ့ရွိတာေၾကာင့္လုိ႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ကိုကိုးမွာ Flavanols ပါ၀င္ၿပီး သူ႔မွာေသြးေၾကာေတြကို က်န္းမာသန္စြမ္းေစႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္ သတၱိရွိပါတယ္။ ေသြးေၾကာေတြ ႏုပ်ဳိက်န္းမာေနမယ္ဆိုရင္ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ Type 2 ဆီးခ်ဳိေရာဂါ၊ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါနဲ႔ Dementia (အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားေသာ မွတ္ဥာဏ္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေရာဂါ)စတဲ့ အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ်မ်ားတဲ့ ေရာဂါ ေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ သၾကားပါ၀င္မႈနည္းၿပီး ကိုကိုးပါ၀င္မႈမ်ားျပားတဲ့ ေခ်ာကလက္စစ္စစ္ေတြက အားထားစရာျဖစ္ လာႏိုင္ပါတယ္။

၀ိုင္နီ

အရက္ယမကာ အလြန္အကၽြံေသာက္သံုး ျခင္းက အရြယ္မတိုင္ခင္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကို ျဖစ္ပြားေစႏိုင္ပါတယ္။ တန္႐ံုသင့္႐ံု ပမာဏကေတာ့ သင့္ရဲ႕အိုမင္းျခင္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ျပႆနာ မ်ားကို အခ်ိန္အနည္းငယ္ေနာက္ဆုတ္ထားႏိုင္ ဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အရက္မဟုတ္ေသာ္လည္း ယမကာအမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့အနီေရာင္၀ိုင္ကို အနည္းငယ္ေသာက္သံုးေပးျခင္းက ႏွလံုးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိနဲ႔ အသက္ႀကီးခ်ိန္ မွတ္ဥာဏ္ဆံုး႐ႈံးမႈစတဲ့ ေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၀ိုင္နီမွာ ပါ၀င္တဲ့ Resveratrol Compound ဆီကေန အထက္ပါအက်ဳိးေက်းဇူးေတြကို ရရွိႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Resveratrol Compound ကို တိရိစၦာန္ေလးမ်ားနဲ႔ စမ္းသပ္ထားတဲ့ ရလဒ္ ေတြအရ ဆဲလ္ေတြ အိုမင္းျခင္းျဖစ္စဥ္အား ေႏွးေကြးေစႏိုင္တဲ့ မ်ဳိးဗီဇကို လံႈ႔ေဆာ္ႏိုင္စြမ္း ရွိတာကို ေတြ႔ရွိထားပါတယ္။

ဂရိတ္ဖ႐ုသီး

အသက္ႀကီးလာခ်ိန္ က်န္းမာေရးဆုတ္ယုတ္မႈကို သာမက ႐ုပ္ရည္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲပ်က္စီးမႈကိုလည္း ၾကံဳေတြ႔ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Lycopene နဲ႔ Caroteniod ဓာတ္ေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀အရ အသားအေရကို ေခ်ာေမြ႔ေစႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိရွိတာေၾကာင့္ အသက္အရြယ္ ရလာခ်ိန္ေရဓာတ္နဲ႔ Collagen နည္းပါးလာမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတဲ့ အသားအေရေျခာက္ေသြ႔ၾကမ္းတမ္းျခင္းကို သူတို႔က ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဂရိတ္ဖ႐ုသီးလို႔ အမ်ားသိၾကတဲ့ ဒီအသီးမွာ Lycopene နဲ႔ Carotenoid ေတြ ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္ တာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕သက္လတ္ပိုင္းလွပပ်ဳိျမစ္မႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ ဂရိတ္ဖ႐ုသီးေတြ လႈိင္လႈိင္ေပၚၿပီဆိုရင္ ေဖ်ာ္ရည္လုပ္လို႔ မ်ားမ်ား စားစား ေသာက္ေပးသင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

ပဲႏို႔

ပဲပိစပ္ရဲ႕ Isoflavones က ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္နဲ႔ ထိေတြ႕ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေရျပားေပၚက အေရးအေၾကာင္းေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တယ္လို႔ Journal of the American College of Nutrition က ပညာရွင္ေတြ ေျပာဆိုထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္အေရျပားကို ႏူးညံ့ၿပီးတင္းရင္းေစႏိုင္တဲ့ Collagen ေတြ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမႈကိုလည္း  Isoflavones က တားဆီးေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာ့တြဲၿပီး အေရး အေၾကာင္းေတြရွိတဲ့ အသားအေရေၾကာင့္ ကိုယ္ရဲ႕ တတိယအရြယ္ကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ ေတြးေၾကာက္မေနဘဲ ပဲႏို႔ကို မၾကာမၾကာေသာက္သံုးလို႔ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

Ref;      Eatingwell