အဆစ္အျမစ္ေရာင္ ေရာဂါအတြက္

သင့္ရဲ႕ အဆစ္အျမစ္ေရာင္ေရာဂါေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ေ၀ဒနာကို သက္သာေစဖို႔ နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို သင္ႀကိဳးစားစမ္းသပ္ခဲ့ ၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ သင့္အဆစ္ေတြ၊ အ႐ိုးေတြ ေရာင္ရမ္းမႈမျဖစ္ ေအာင္ေနထိုင္ၿပီး ေဆး၀ါးေတြရဲ႕ အကူအညီကိုလည္း ယူေကာင္းယူ ရပါလိမ့္မယ္။ ေဆး၀ါနဲ႔အေနအထိုင္အျပင္ သင္စားေသာက္ပံုကလည္း သင့္ေရာဂါရဲ႕ အေျခအေနအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္စားသံုးမယ့္ အစားအေသာက္ကိုု ဂ႐ုတစိုက္ေရြးခ်ယ္ၿပီး သင့္ရဲ႕နာက်င္မႈကို သက္သာေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဆစ္ အျမစ္ေရာင္ေရာဂါအတြက္ သင္ဘယ္လို အစားအစာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္စားေသာက္ႏိုင္ပါသလဲ။

သလဲသီး

ပါရွန္းသစ္သီးလို႔ လူေတြတင္စား ေခၚေ၀ၚၾကတဲ့ သလဲသီးမွာ Anti-inflammatory နဲ႔  Antioxidant ဂုဏ္သတၱိေတြ ပါ၀င္ တာေၾကာင့္ အဆစ္အျမစ္ နာက်င္ေရာင္ရမ္းမႈကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕အ႐ိုးႏုေလးေတြ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ Case Western Reserve University က သုေတသီေတြက အ႐ိုးအဆစ္ေရာင္ ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့ အ႐ိုးႏုတစ္သွ်ဴး အစိတ္အပိုင္းေတြကို သလဲသီးအဆီအႏွစ္နဲ႔ စမ္း သပ္ကုသခဲ့ရာမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ေတြရရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ အ႐ိုးႏုေတြအသစ္ျဖစ္ေပၚဖို႔ အဓိကက်တဲ့ အင္ဇိုင္းတစ္မ်ဳိးရွိၿပီး ဒီအင္ဇိုင္းထုတ္လုပ္မႈ လိုအပ္တာထက္ မ်ားလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အ႐ိုးအဆစ္ ေရာင္ရမ္းနာျဖစ္ဖို႔ စတင္လာၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ စမ္းသပ္မႈရလဒ္အရ အ႐ိုးအဆစ္ေရာင္ေရာဂါ ျဖစ္ေနတဲ့ တစ္သွ်ဴးေတြရဲ႕ အင္ဇိုင္းထုတ္လုပ္မႈ ပမာဏကို သလဲသီးအဆီအႏွစ္က ေလွ်ာ့က်ေစ ႏိုင္စြမ္းရွိတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။

Omega -3 Fatty Acid  ပါ၀င္ေသာအစားအစာမ်ား

အဆစ္အျမစ္ေရာင္ရမ္းနာ ရွိတဲ့သူေတြ ခ်င္းအတူတူမွာ ငါးမ်ားမ်ားစားသံုးတဲ့ သူေတြက ငါးသိပ္မစားသံုးတဲ့ သူေတြနဲ႔ယွဥ္ လွ်င္ ေရာင္ရမ္းမႈ သိသိသာသာေလ်ာ့နည္းတာကို သုေတသီေတြ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ Resolvins လို႔ေခၚတဲ့ ေရာင္ရမ္းမႈကို တားဆီး ေပးႏိုင္တဲ့ အဆီထုတ္လုပ္မႈကို ငါးကေနရရွိႏိုင္တဲ့ Omega-3 Fatty Acid က ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း မၾကာေသးခင္က ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါကကိုက္ခဲနာက်င္မႈကို သက္သာေစႏိုင္တဲ့ ေဆး၀ါး Aspirin ကဲ့သို႔ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ျဖစ္ပါတယ္။ Omega-3 နဲ႔ Aspirin တို႔ဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲက Resolvins ထုတ္လုပ္မႈကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ေရာင္ရမ္းမႈျဖစ္ေစတဲ့ ဆဲလ္ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းေတြကို တားဆီးေပးပါတယ္။ အဆစ္အျမစ္ေရာင္ ေရာဂါေၾကာင့္ နာက်င္ကိုက္ခဲေနတဲ့ လူေတြအတြက္ သတင္း ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး Aspirin အစား ငါးအမ်ဳိးမ်ဳိးစားသံုးေပးျခင္းက ဒီေ၀ဒနာကုိ သက္သာေစႏိုင္တယ္ဆိုတာက ပိုလို႔၀မ္းသာစရာ ေကာင္းတဲ့ သတင္းျဖစ္ပါတယ္။

Antioxidant ႂကြယ္၀ေသာ အစားအစာမ်ား

အဆစ္အျမစ္ ေရာင္ရမ္းနာက်င္ျခင္းရဲ႕ အျခားအေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုက Free Radical နဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေနႏိုင္မလား ဆိုတာ ကို သုေတသီေတြ သံသယရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ Free Radical ကဲ့သို႔ မတည္ၿငိမ္တဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေတြက က်န္းမာတဲ့ ဆဲလ္ေတြကို တိုက္ခိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ ထိခိုက္ပ်က္စီးၿပီး ေရာင္ရမ္းနာက်င္မႈ ျဖစ္ေပၚေစျခင္း ရွိမရွိေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈေတြအရ အ႐ိုးႏုေတြရဲ႕ ကိုယ္တိုင္ထိန္းသိမ္း၊ အသစ္ျပန္လည္ အစားထိုး ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္ကို Free Radical ေတြက ႀကီးႀကီးမားမား ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္တာကို ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အဆစ္ေတြ ပ်က္စီးမႈအႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ရၿပီး ေရာင္ရမ္းနာက်င္မႈကို ခံစားရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Free Radical ေတြကို တိုက္ခိုက္ဖ်က္စီးႏိုင္တာက Antioxidant လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္တိုး ဆန္႔က်င္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာ၀ကရရွိတဲ့ အစားအစာ အသီးအႏွံမ်ားမွ Antioxidant ကို ပံုစံအမ်ဳိးအစား စံုလင္စြာနဲ႔ ရရွိႏိုင္ ၿပီး ဗီတာမင္ စီ ၊ ဘီတာကယ္႐ိုတင္း စတဲ့ Antioxidant ေတြက အဆစ္အျမစ္ေရာင္ေရာဂါကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ C (လိေမၼာ္သီး၊ ကီ၀ီသီး)နဲ႔ အစိမ္းေရာင္ အသီးအရြက္မ်ား (ဟင္းႏုႏြယ္၊ မုန္လာ)မွ ရရွိႏိုင္တဲ့ Antioxidant  တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ဗီတာမင္ E နဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ အဆစ္အျမစ္ ေရာင္ရမ္းမႈကို သက္သာေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

နာနတ္သီး

အပူပိုင္းေဒသထြက္ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ နာနတ္သီးမွာ ေရာင္ရမ္းမႈကိုသက္သာေလ်ာ့ပါး ေစႏိုင္တဲ့ Bromelain အမည္ရ protein-digesting enzyme ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါကေရာင္ရမ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ နာက်င္မႈကို သက္သာေစႏိုင္တဲ့ ေဆး၀ါးမ်ားနဲ႔ အာနိသင္တူပါတယ္။ ေလ့လာမႈ ေတြအရ Bromelain ကို အ႐ိုးအဆစ္ေတြ ေရာင္ရမ္းျခင္းကို သက္သာေစႏိုင္မယ့္ ေဆးတစ္မ်ဳိးအ ျဖစ္ေတာင္ အသံုးျပဳႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။နာနတ္သီးကို စားသံုးရာမွာ အစားစားၿပီးမွ စားျခင္းက ထိေရာက္မႈ ပိုရွိေစပါတယ္။ အျခားအစားအစာမ်ားနဲ႔ အတူစားမယ္ဆိုရင္ နာနတ္သီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ အင္ဇိုင္းေတြက အစာေခ်ဖ်က္ရာမွာ ပါ၀င္သြားႏိုင္ပါတယ္။ လတ္ဆတ္တဲ့ နာနတ္သီး ဒါမွမဟုတ္ ေအးခဲထားတဲ့ နာနတ္သီးေတြကို စားသံုးႏိုင္ပါ တယ္။ စည္သြပ္ထားတဲ့ နာနတ္သီး(သို႔) နာနတ္သီးရည္ေတြက သိသာတဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိလို႔ မေရြးခ်ယ္ဖို႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ Green Tea နဲ႔ သံပုရာမ်ဳိးရင္း၀င္ အသီးမ်ား ၊ နႏြင္း၊ ခ်င္း၊ ေလးညႇင္းနဲ႔ သစ္ၾကံပိုးေခါက္စတဲ့ ဟင္းခတ္ အေမႊးအႀကိဳင္မ်ားမွာလည္း Anti-inflammatory အစြမ္းသတၱိေတြရွိလို႔ စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ားစာရင္းမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

Ref;Reader’sDigest