သင့္ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို စိန္ေခၚမယ့္ (၇)ရက္

    ရက္သတၱပတ္အတြင္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ငါးေပါင္က်ဆင္းေစႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းရွိပါတယ္။ အဆာခံစရာမလို၊ ထူးျခားဆန္းျပားတဲ့ ျဖည့္စြက္ေဆး၀ါးေတြမလိုဘဲ အစားအေသာက္တခ်ိဳ႕ကို ေရွာင္လိုက္ရံုနဲ႔ သင့္ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ ငါး ေပါင္ကို (၇)ရက္အတြင္းေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မယ့္ နည္းဗ်ဴဟာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းဗ်ဴဟာက အေသးအမႊား အနစ္နာခံရမယ့္အရာေတြ၊ တိက်မႈရွိတဲ့ နည္းပညာေတြကို ေပါင္းစပ္ထား႐ံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပေပးမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ခုႏွစ္
ရက္ (ရက္သတၱပတ္တိတိ) မပ်က္မကြက္ လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ၾကာၿပီးေနာက္ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေပါင္ခ်ိန္စက္ရဲ႕ကိန္းဂဏန္းေတြကို ျမင္ေတြ႔လာရမွာပါ။


ေရေသာက္ပါ
    စြမ္းအားျဖည့္အခ်ဳိရည္ (Energy Drink)ေတြ၊ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ဒါမွမဟုတ္ အေပ်ာ့စားဘီယာေတြစတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာေတြမွာ အနည္းဆံုးကယ္လိုရီ ၁၀၀ခန္႔ ပါ၀င္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကယ္လိုရီပမာဏ ၁၀၀ ပါ၀င္တဲ့ အစားအစာမ်ား စားသံုးလိုက္သလိုလဲ ဒီေဖ်ာ္ရည္ေတြက သင့္ကိုအာသာေျပေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖ်ာ္ရည္ေတြမွာ ဆိုဒီယမ္(ဆား) နဲ႔ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္ေတြ ပါ၀င္ေနႏိုင္ၿပီး ေရဓာတ္ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္သေယာင္ ထင္ရေပမယ့္ အမွန္တကယ္ သင့္ကို ပိုၿပီး ၀ၿဖိဳးလာေစပါတယ္။ ကယ္လိုရီနဲ႔ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္ သုည ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဆိုဒီယမ္ အနည္းငယ္ေတာင္ မပါ၀င္တဲ့ ေရက အေကာင္းဆံုးေသာက္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေရေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲရွိ ပိုေနတဲ့ ေရ (Excess water weight) ကို ဖယ္ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ကိုလည္း  ႏိႈးေဆာ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေရခ်ည္းသက္သက္ ေသာက္ဖို႔သင့္အတြက္ ခက္ခဲေနမယ္ဆိုရင္ သံပုရာသီးစိတ္ေတြ၊ Mint အရြက္ေလးေတြ စိမ္ၿပီး ေသာက္ႏိုင္ပါတယ္။

ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္ပါ၀င္တဲ့ အစားအစာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ
    ျဖဴဆြတ္ေအာင္ အေရာင္ခၽြတ္ထားတဲ့ ဆန္နဲ႔ ဂ်ံဳေတြစားသံုးျခင္းကို လံုး၀ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္တာနဲ႔ သိသိသာသာ ပိန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အျဖဴေရာင္ ဆန္၊ ဂ်ံဳ စတဲ့ ေကာက္ႏွံေတြမွာ ပါ၀င္တဲ့ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္က သင့္ကို ၀ၿဖိဳးေစၿပီး အဆိုးဆံုးကေတာ့ ဗိုက္ပူေစပါတယ္။ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္က သင့္ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္မႈရွိပါတယ္။ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္ေတြက အစာေခ်ဖ်က္တဲ့အခါ ေၾကပ်က္ဖို႔ အလြန္လြယ္ကူၿပီး အခ်ိန္ အနည္းငယ္အတြင္း ဗိုက္ျပန္ဆာလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခြံမခၽြတ္ထားတဲ့ ေကာက္ႏွံ (Whole Grain) ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအစာမ်ားနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကို ဒီကာလအတြင္း အစားထုိးစားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္
နဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို ေရာေႏွာစားေပးျခင္းက အစာေခ်ဖ်က္ျခင္းကို  ေႏွးေကြးေစႏိုင္တာ ေၾကာင့္ ခဏခဏ ဗိုက္ဆာတဲ့ ျပႆနာကေန ကင္းေ၀းေစပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ ေရဓာတ္ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ပိုေနတဲ့
ေရ (Excess water weight) ကို ဖယ္ထုတ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ မိနစ္(၃၀) ခန္႔ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ပါ
    ဘယ္လို ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိးမဆို ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကို ျမန္ဆန္ေစၿပီး ကယ္လိုရီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစပါတယ္။ ဆန္ဖရန္စစၥကိုက နည္းျပတစ္ဦးကေတာ့ စက္ဘီးစီး ျခင္း၊ ကစ္ေဘာက္ဆင္း၊ Boot-camp( စစ္တပ္
တြင္ အသံုးျပဳေသာ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား အသံုးျပဳ၍ေလ့က်င့္ျခင္း) စတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းသံုးမ်ဳိးကို အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ဒီေလ့က်င့္ခန္းေတြထဲက တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး မိနစ္ (၃၀) ခန္႔ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကယ္
လိုရီ ၂၀၀ မွ ၃၀၀ အတြင္း ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္ၿပီး ရက္အနည္းငယ္အတြင္း လက္ေမာင္း၊ ေပါင္ နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုုး က်စ္လစ္လာတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။

ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္မီ နာရီ၀က္ႀကိဳၿပီး ေကာ္ဖီ ေသာက္ပါ
    ဒီကာလအတြင္း ေရကလြဲၿပီး တားျမစ္ထား တဲ့ အရည္ေတြထဲမွာ ခၽြင္းခ်က္အျဖစ္ ထည့္သြင္း ႏိုင္တဲ့တစ္ခုတည္းေသာ ေသာက္စရာက ေကာ္ဖီ ျဖစ္ပါတယ္။ နံနက္ခင္းေကာ္ဖီ (Morning Coffee) က သင့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို ပိုၿပီး တက္တက္ႂကြႂကြရွိေစႏိုင္သလို ေလ့က်င္ခန္းမလုပ္ခင္ နာရီ၀က္အလိုမွာ ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းက ကိုယ္လက္လႈပ္ ရွားမႈမ်ားကို အင္အားအျပည့္နဲ႔ လႈပ္ရွားႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

ညတိုင္း မိနစ္(၃၀) ပိုအိပ္ပါ
    သင့္အိပ္ခ်ိန္ က ၅ နာရီ ဒါမွမဟုတ္ ၈ နာရီ အျပည့္ ရွိေနေစဦးေတာ့ အိပ္ေနက်အခ်ိန္ထက္ မိနစ္(၃၀) ပိုအိပ္ေပးပါ။ ဒီလိုအိပ္ေပးျခင္းက သင့္ကိုပိုမိုလန္းဆန္းၿပီး တက္တက္ႂကြႂကြ ရွိေစပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္အလံုအေလာက္ မရရွိတာ
ေၾကာင့္လိုအပ္တဲ့  စြမ္းအင္ရရန္ အစားနဲ႔ျဖည့္စြက္ဖို႔ မလိုအပ္ေတာ့သလို အိပ္ေရးမ၀လို႔ ႏံုးေခြပင္ပန္ၿပီး Gym မသြားႏိုင္တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးလည္း မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ျပည့္ျပည့္၀၀ အိပ္စက္အနားယူျခင္း (အိပ္ခ်ိန္ ၇ နာရီနဲ႔ ၈ နာရီၾကားရွိျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္) က သင့္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို ပိုမိုတိုးတက္ေကာင္း မြန္ေစၿပီး သင္အိပ္စက္ေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္က ႂကြက္သားေတြကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးေနပါတယ္။

ေန႔စဥ္စားေလ့ရွိတဲ့ အစားအစာတစ္မ်ဳိးကို ေရွာင္ လိုက္ပါ။
    သင္သိပ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အစားအစာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါ။ ေန႔လည္စာနဲ႔ တြဲစားေလ့ရွိတဲ့ အာလူးေၾကာ္လိုမ်ဳိး ဆီေၾကာ္ေတြ၊ ညစာစားၿပီး တည္းေလ့ရွိတဲ့ ေခ်ာကလက္လိုမ်ဳိး အခ်ဳိေတြကို ဘယ္ေလာက္ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မစားမိေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ဒီအစားအစာေတြကို ျဖတ္ေတာက္လိုက္႐ံုနဲ႔ ကယ္လိုရီ ရာေပါင္းမ်ားစြာကို သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲက ဖယ္ထုတ္ၿပီးသားျဖစ္သြား ပါလိမ့္မယ္။ခ်ပ္ရပ္တဲ့ ကိုယ္လံုးကို သင္သတိေတာင္ မထားမိဘဲ ရရွိလာမွာပါ။

ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရာမွာ “၀” မေနေစဖို႔ သတိျပဳပါ
    မ်က္ႏွာကို အနည္းငယ္ပင့္လုိ႔ လက္ေမာင္းေတြကို ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ေ၀းႏိုင္သမွ်ေ၀းတဲ့ ေနရာသို႔ ဆန္႔ထုတ္ထားပါ။ ကင္မရာေရွ႕မွာဘယ္ေတာ့မွ တည့္တည့္မရပ္မိပါေစနဲ႔။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ကို အျခားေျခေထာက္ေရွ႕တစ္ဖက္သို႔ အနည္းငယ္ ထုတ္ထားၿပီး ခပ္ေစာင္းေစာင္း အေနအထားက အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ သင္ရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ကင္မရာက မွတ္တမ္းမတင္မိေစဖို႔ အျမဲတမ္းသတိရပါ။

ဒါေတြကို သတိျပဳပါ
    ေက်ာ႐ိုးေတြကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ျဖစ္ေနေအာင္ အျမဲသတိထားဖို႔လိုပါတယ္။ မတ္တပ္ရပ္တဲ့ အခါမွာ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ရဲရဲ မရပ္ဘဲ မတ္မတ္ရပ္ပါ။ ၀မ္းဗိုက္ ႂကြက္သားေတြကို အားျပဳၿပီး ဗိုက္ကို ရွပ္ထားပါ။ ဒီအေနအထားက သင့္ကိုပိုၿပီး ပိန္ပါးေစပါတယ္။ Bodybuilding ကစားၾက တဲ့သူေတြ ၿပိဳင္ပြဲမ၀င္ခင္မွာ ထိုင္ထေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ထိုင္ထေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပးျခင္းက ၀မ္းဗိုက္၊ တင္ပါးနဲ႔ ေပါင္တံေတြမွာရွိတဲ့ ႂကြက္သားေတြကို ခနတာ ၾကံခိုင္သန္မာေစလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီးတိုင္းမွာ ထိုင္ထေလ့က်င့္ခန္းကို ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။

Ref; harpersbazaar