အစိမ္းေရာင္ ဟင္းႏုနယ္

    အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီဟင္းရြက္မ်ားကို အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားလြန္းလို႔ Super Food လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကေလ့ရွိတာကို သိထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ အစိမ္းေရာင္ အရြက္ေတြထဲမွာမွ ဟင္းႏုႏြယ္က  အျခား ဘယ္ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ အစားအစာမ်ားထက္မဆို အာဟာရတန္ဖိုး ပိုမိုႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။  သင္ငယ္ဘ၀ သင့္ရဲ႕ေမေမက ဟင္းႏုႏြယ္ကို ေၾကာ္ခ်က္ကာ ေသြးအားေကာင္းတယ္၊ မ်က္စိအားေကာင္းတယ္လို႔ေျပာၿပီး ေခ်ာ့ေမာ့ေကၽြးေမြးခဲ့
တာကို ၾကံဳခဲ့ဖူးမွာပါ။ အမွန္တကယ္ပါပဲ။ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္မွာ သင့္ေမေမေျပာခဲ့တာထက္ပိုတဲ့ အာဟာရနဲ႔ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေနရာေဒသမေရြး အခ်ိန္ကာလတိုင္း အလြယ္တကူ စိုက္ပ်ဳိးႏိုင္၊ တန္ဖိုးသင့္သင့္နဲ႔ ၀ယ္
ယူရရွိႏိုင္တဲ့ ဒီအစိမ္းေရာင္ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္မ်ားက သင့္ကို ဘယ္လိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္ပါသလဲ။

ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္မ်ား
    ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္မွာ ကယ္လိုရီပါ၀င္မႈ နည္းၿပီး  ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓာတ္ နဲ႔ အျခား Phytonutrients (အပင္မ်ားမွာ သဘာ၀အေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတဲ့ ဓာတုဓာတ္ေပါင္း) ေတြမ်ားျပားစြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဖို႔ Diet လုပ္ေနသူေတြ မ်ားမ်ားစားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က ေန႔စဥ္ပံုမွန္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြကိုလည္း ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္ၿပီး ကယ္လိုရီနည္းတာေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္စားစား ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္လာမွာ စိတ္ပူစရာ မလိုပါဘူး။ Multivitamins (ဗီတာမင္အစံု) ေဆးဘူးတစ္ဘူးရဲ႕အညႊန္းမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ အမ်ဳိးအစားမ်ားကို ေရတြက္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္မွာလည္း Multivitamins လိုပဲ vitamin K၊
vitamin A ၊ vitamin C ၊ vitamin B2 ၊  vitamin B6 ၊ vitamin E Potassium ၊ Magnesium ၊ folate ၊ Manganese ၊ Iron ၊ Calcium ၊ Protein၊ Phosphorus ၊ Zinc ၊ Copper ၊ Selenium၊ Niacin ၊
Omega-3 fatty acids စတဲ့ ခႏၶာကိုယ္က ေန႔စဥ္ပံုမွန္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါ၀င္ပါတယ္။

သံဓာတ္
    သံဓာတ္က ရာသီေသြးေပၚေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ၊ ကေလးငယ္ေတြနဲ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ေတြအတြက္ အလြန္အေရးပါတဲ့ သတၱဳဓာတ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဆဲလ္ေတြအားလံုး ဆီ ေအာက္ဆီဂ်င္ေရာက္ရွိေအာင္ ေသြးနီဥအတြင္းရွိ ဟီမိုဂလိုဗင္က ပို႔ေဆာင္ေပးပါတယ္။ သံဓာတ္ကအဆိုပါ ဟီမိုဂလိုဗင္ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေသြးအားေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္း
ဆိုတဲ့ အေျခအေနဟာ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းရွိ သံဓာတ္ပမာဏအေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။  အနီေရာင္အသားေတြမွာ သံဓာတ္ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္ၿပီး အသားနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ရႏိုင္ေလာက္တဲ့အထိ သံဓာတ္ပါ၀င္
တဲ့အရြက္ကို ျပပါဆိုရင္ေတာ့  ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို ညႊန္ျပႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟင္းႏုႏြယ္က အသားလိုကယ္လိုရီမမ်ားသလို အဆီနဲ႔ ကိုလက္စထေရာလည္း မပါ၀င္ပါဘူး။ သံဓာတ္လံုေလာက္စြာ ရရွိ
ႏိုင္ဖို႔ ဟင္းႏုႏြယ္ကို မၾကာမၾကာ စားေပးသင့္ပါတယ္။ သင့္ေမေမေျပာခဲ့သလိုပဲ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္က ေသြးအားေကာင္းေစတဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။

အျမင္အာ႐ံု
    ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္မွာ Lutein လို႔ေခၚတဲ့ Carotenoid ပါ၀င္ၿပီး အသက္ႀကီးလာခ်ိန္မွာ ျဖစ္တက္တဲ့ အတြင္းတိမ္၊ ေရတိမ္ ၊ မ်က္စိမႈန္ျခင္း စတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သင့္ေမေမေျပာခဲ့တဲ့ မ်က္စိအားေကာင္းေစႏိုင္တဲ့ ဟင္းႏုႏြယ္ရဲ႕ အာနိသင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္ရဲ႕ အာဟာရတန္ဖိုးေတြကို ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕လိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြက စုပ္ယူတဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုမိုအက်ဳိးရွိေအာင္ သံလြင္ဆီအနည္းငယ္န႔ဲေရာၿပီး စားသံုးေပးႏိုင္ပါတယ္။

ႏွလံုးက်န္းမာေရး
    ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို ႏွလံုးက်န္းမာေရး အတြက္လည္း အားကိုႏိုင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ C နဲ႔ A တို႔လို Antioxidant ေတြ ႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ Free Radical ေတြကို ခႏၶာကုိယ္အတြင္း ေလွ်ာ့ခ်ရာမွာ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ကိုလက္စထေရာေတြ ဓာတ္တိုးျခင္းျဖစ္စဥ္ကိုလည္း တားဆီးေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဟင္းႏုႏြယ္မွာပါ၀င္တဲ့ Folate က ႏွလံုးေသြးေၾကာမ်ား က်န္းမာေနေစဖို႔ အလြန္အေထာက္အကူျပဳၿပီး Magnesium ကဲ့သို႔ေသာ သတၱဳဓာတ္မ်ားက ေသြးဖိအား ျမင့္မတက္လာေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟင္းႏုႏြယ္ကို ႏွလံုးက်န္းမာေရးအတြက္ စားသံုးေပးသင့္တယ္လို႔ အာဟာရေဗဒပညာရွင္ေတြ အၾကံျပဳထားပါတယ္။

အစာအိမ္နဲ႔ အူလမ္းေၾကာင္း
    ဟင္းႏုႏြယ္ရဲ႕ Beta -carotene နဲ႔ ဗီတာမင္ C က အူလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္က ဆဲလ္ေတြကို အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ Free Radical ေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ DNA ပ်က္စီးျခင္းနဲ႔ ဆဲလ္ေတြ သေႏၶေျပာင္းလဲျခင္းကိုလည္း အစိမ္းေရာင္ ဟင္းႏုႏြယ္မွာ ပါရွိတဲ့ Folate က တားဆီးကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းရွိႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ အစာအိမ္နဲ႔ အူလမ္းေၾကာင္းက်န္းမာေစဖို႔ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို အားကိုးႏိုင္ပါတယ္။

Anti-inflammatory ဂုဏ္သတၱိ
    အ႐ိုးအဆစ္ေရာင္ရမ္းျခင္း၊ အ႐ိုးပြေရာဂါ၊ ေခါင္းတစ္ျခမ္း ကိုက္ျခင္း၊ ရင္ၾကပ္ပန္းနာစတဲ့ ေရာင္ရမ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါေတြကို ဟင္းႏုႏြယ္မွာ ပါရွိတဲ့ Anti-inflammatory ဂုဏ္သတၱိေဆာင္တဲ့ ဗီတာမင္န႔ဲ သတၱဳဓာတ္ေတြက သက္သာ
ေစႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။

ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္
    အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ စားသံုးျခင္းက အသက္အရြယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းရည္ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ေရာဂါမ်ားျဖစ္ေပၚျခင္းကို ေႏွးေကြးေစႏိုင္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ အခိုင္အမာ ေျပာဆိုထားပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္က အစိမ္းေရာင္အရြက္အမ်ိဳးအစားမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုၾကာရွည္ထိန္းသိမ္းထားလိုတဲ့ ဆႏၵရွိတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဟင္းႏုႏြယ္ကို ပံုမွန္စားသံုးေပးႏိုင္ပါတယ္။

သတိျပဳသင့္တဲ့ အခ်က္မ်ား
    ဒါေပမဲ့ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို စားသံုးတဲ့အခါ သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ရွိေနပါတယ္။ လူတစ္ခ်ဳိ႕မွာ ဟင္းႏုႏြယ္နဲ႔ ဓာတ္မတည့္တဲ့ ျပႆနာ ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ သင္ကိုယ္တိုင္   ဘယ္လိုအရာေတြနဲ႔ ဓာတ္တည့္မတည့္ သိထားဖို႔  လိုအပ္ပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ကို စားတဲ့အခါ သဘာ၀အတိုင္း စိုက္ပ်ဳိးထားတဲ့ အရြက္ေတြက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး အရမ္းက်က္သြားေအာင္ မခ်က္ျပဳတ္သင့္ပါဘူး။ ဟင္းႏုႏြယ္မွာ ပါ၀င္တဲ့ Oxalate အမည္ရ ဆားတစ္မ်ဳိးက  ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ကယ္လ္ဆီယမ္ စုပ္ယူႏိုင္စြမ္းကိုေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ၿပီး ပံုေဆာင္ခဲအသြင္ ေဆာင္တာေၾကာင့္ သည္းေခ်နဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါရွိသူေတြ သတိထားၿပီး စားသံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သိြဳင္းရိြက္ဂလင္းေရာဂါရွိသူေတြ ေဂါက္ေရာဂါရွိသူေတြ
လည္း  ဟင္းႏုႏြယ္ကို အမ်ားႀကီး မစားသံုးသင့္ဘူးလို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။

Ref; Naturally  Healthy Eating