နံပါတ္(၁) အစိမ္းေရာင္အရြက္ ကိုက္လန္

    ေဆာင္းရာသီ နံနက္ခင္း သင္ေစ်းထဲသြားတဲ့ အခါ စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔ စားခ်င္စရာ ကိုက္လန္စည္း ေတြကို လိႈင္လိႈင္ေတြ႕ေနရၿပီ ဆိုပါစို႔။ ကိုက္လန္မွာ ပါ၀င္တဲ့  သဘာ၀ အဟာရတန္ဖိုးမ်ား နဲ႔ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္ခါ မစဥ္းစားဘဲ ၀ယ္လိုက္ဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ကိုက္လန္မွာ ဘယ္လိုအာဟာရေတြ ပါ၀င္ၿပီး သင့္က်န္းမာေရးကို ဘယ္လိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္ပါသလဲ။

သံဓာတ္
    ကိုက္လန္က ရရွိမယ့္ က်န္းမာေရးအက်ဳိး ေက်းဇူးေတြရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ သံဓာတ္ရွိေနပါတယ္။ ကိုက္လန္ရြက္ရဲ႕ သံဓာတ္ပါ၀င္ႏႈန္း ျမင့္မားမႈေၾကာင့္ New Beef လို႔ေတာင္ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။ ကိုက္လန္မွာပါ၀င္တဲ့ သံဓာတ္ပမာဏ
က အမဲသားထက္ပိုမ်ားတာေၾကာင့္  အမဲသားေရွာင္တဲ့ လူအခ်ဳိ႕အတြက္ သံဓာတ္ရရွိႏိုင္ဖို႔ ကိုက္လန္ကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ လူငယ္ေတြအတြက္ ခႏၶာကိုယ္ကလိုအပ္တဲ့ သံဓာတ္ပမာဏကို အျပည့္အ၀ရရွိဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးၿပီး သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေသြးအားနည္းျခင္း၊ အေမာမခံႏိုင္ျခင္း၊ စိတ္ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္ျခင္း စတဲ့ က်န္းမာေရးျပႆနာေတြ ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။  သံဓာတ္က အနီေရာင္အသား၊ အသည္းေတြမွာ ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္ၿပီး သင္ကအသားစားဖို႔ ၿငီးေငြ႕သူဆိုရင္ ကိုက္လန္ကို မျဖစ္မေနစားေပးဖို႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Omega-3 Fatty Acid
    အဟာရဓာတ္ေတြထဲမွာ Omega-3 Fatty Acids က အေရးပါေၾကာင္း သင္သိရွိၿပီး ျဖစ္မွာ ပါ။ Omega-3 Fatty Acids ထဲမွာ DHA နဲ႔ EPA ဆိုတဲ့ ျဒပ္ႏွစ္မ်ဳိးပါ၀င္ၿပီး ႏွလံုးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေရာဂါ၊ ကင္ဆာ စတဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိရွိပါတယ္။ DHA အစိတ္အပိုင္းမွာေတာ့ စိတ္က်ေ၀ဒနာ၊ ဒီမန္ရွား၊ စိတ္ကစဥ္႔ကလ်ားျဖစ္ျခင္း စတာေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ကိုက္လန္၊ ဟင္းႏုနယ္၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ဘ႐ိုကိုလီ၊ ပန္းမံုလာ စတဲ့ အသီးအရြက္ေတြမွာ Omega-3 Fatty Acids  ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္ပါတယ္။ ငါးမႀကိဳက္တဲ့သူမ်ားအတြက္ သတင္းေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကယ္လ္ဆီယမ္
    ကိုက္လန္ရဲ႕ ကယ္လ္ဆီယမ္ ပါ၀င္မႈပမာဏက ႏို႔မွာပါ၀င္တဲ့ ကယ္လ္ဆီယမ္ ပမာဏထက္မ်ား တယ္ဆိုရင္ သင္အံ့ၾသသြားႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ကိုက္လန္မွာပါ၀င္တဲ့ကယ္လ္ဆီယမ္က ႏို႔နဲ႔အျခားဘယ္သီးႏွံမ်ားထက္
မဆို ပိုမိုေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ႏို႔မွာ ပါ၀င္တဲ့ Lactose နဲ႔ မတည့္တဲ့သူမ်ားအတြက္ ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္ကို ကိုက္လန္စားသံုးျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္က အ႐ိုးေတြ က်န္းမာခိုင္ခံ့ဖို႔ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ၿပီး အမ်ဳိး သမီးေတြ အသက္ရလာတဲ့အခါ ၾကံဳေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ အ႐ိုးပြျခင္းျပႆကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္မယ့္ အေျဖလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ကိုလက္စထေရာ ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ျခင္း
    သုေတသီေတြ ကိုက္လန္အေၾကာင္း ေလ့လာၿပီးေနာက္ ကိုက္လန္အပါအ၀င္ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြက သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲက မလိုအပ္တဲ့ကိုလက္စထေရာ အပိုေတြကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္ဆိုတဲ့  စြဲမက္စရာ ေတြ႔ရွိခ်က္
တစ္ခုကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုက္လန္ကို စားၿပီးေနာက္ အစာေခ်ဖ်က္ဖို႔ သည္းေျခကအက္ဆစ္ရည္ေတြ ထုတ္ေပးရၿပီး သည္းေျခရည္ေတြ ထြက္လာတာနဲ႔ ကိုလက္စထေရာပမာဏလည္း က်ဆင္းသြားတာကို သုေတသီေတြ ေတြ႔ရွိခ့ဲပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစဖို႔
    ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစနိုင္မယ့္ လ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ကို သိပါသလား။ ကယ္လိုရီနည္းၿပီး အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားတဲ့ အစားအစာေတြကို မ်ားမ်ားစားသံုးေလေလ သင့္ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မ်ားမ်ား က်ဆင္းေလေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုက္လန္ အစိမ္း တစ္ပန္းကန္လံုးစာမွာ ၃၃ ကယ္လိုရီသာပါၿပီး ဗီတာမင္၊ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ ပ႐ိုတင္းေတြေတာ့ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူဆိုရင္ေတာ့ ဆန္၊ ဂ်ံဳ၊ အာလူးလိုမ်ဳိး ကယ္လိုရီ မ်ားတဲ့အစားအစာေတြကို ေလွ်ာ့စားၿပီး ကိုက္လန္ကို အရ သာရွိေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္လို႔ ဗိုက္ျပည့္သြားေအာင္ စားႏိုင္ပါတယ္။ Healthy Kale Recipes ေတြကို သင္အင္တာနက္မွာ အခ်ိန္ခဏေပးလို႔ ရွာေဖြလိုက္တာနဲ႔ တစ္သီတစ္ တန္းကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

မ်က္စိက်န္းမာေရး
    သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္ကစတင္ၿပီး  မ်က္စိမွာ တိမ္စြဲတဲ့ျပႆနာကို လူအမ်ားစု  ၾကံဳေတြ႔ရႏိုင္ ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္း အတိအက်ကို မသိရွိရေသးေပမဲ့ မွန္ကန္စြာစားေသာက္ ေနထိုင္ေပး မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လံုး၀မဟုတ္ေတာင္ ရာခိုင္ႏႈန္း
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကာကြယ္မႈေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကိုက္လန္မွာ Lutein နဲ႔ Zeaxanthin လို႔ေခၚတဲ့ မ်က္စိအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အဟာရဓာတ္ေတြပါ၀င္ၿပီး အတြင္းတိမ္၊ မ်က္စိမႈန္ျခင္းစတဲ့ ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ University of Maryland Medical Center ပညာရွင္ေတြ ေျပာဆိုထားပါတယ္။

Detox ဂုဏ္သတၱိ
    ကိုက္လန္မွာ Glucosinolates အမည္ရဆာလ္ဖာ ႂကြယ္၀တဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိး ပါ၀င္ၿပီး အဆိပ္အေတာက္ေတြကို သန္႔စင္ေပးတဲ့ အင္ဇိုင္းထုတ္လုပ္မႈကို လံႈ႕ေဆာ္ေပးၿပီး အသည္းရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ပိုမိုတိုးတက္ေစ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သင့္ရဲ႕ Detox Foods စာရင္းထဲထည့္သြင္းထားသင့္ပါတယ္။ ကိုက္လန္က Glucosino-lates ပါ၀င္မႈ အျမင့္ဆံုး အစိမ္းေရာင္အရြက္ျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္(၁) အစိမ္းေရာင္ အရြက္
    အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ လွီးျဖတ္ထားတဲ့ ကိုက္လန္ပန္းကန္လံုးတစ္လံုးစာမွာ ကယ္လိုရီ ပမာဏ ၃၃ သာရွိၿပီး အမွ်င္ဓာတ္ ၅ ဂရမ္၊ ပ႐ိုတင္း ၃ ဂရမ္၊ အျခား ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ အျပည့္ပါ၀င္ကာ အဆီပါ၀င္မႈကေတာ့ သုည ဂရမ္
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုက္လန္မွာ Anti-imflammatory နဲ႔ Antioxidant ဂုဏ္သတၱိႏွစ္မ်ဳိးလံုးရွိတဲ့ Flavonoid လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နံပါတ္(၁)အဆင့္ရွိ အစိမ္းေရာင္ အရြက္လုိ႔သတ္မွတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
Ref;Lifehack