ေႏြ ကို အံတုမယ့္ အစားအစာမ်ား

    ေဆာင္းအကုန္ေႏြအကူးကာလ၊ ေႏြဦးရာသီကို ေရာက္ရွိလာပါၿပီ။ ပိုမို ပူေႏြးလာတဲ့ ကမၻာ့ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေဆာင္းရာသီမွာလည္း ေဆာင္းပီပီ အေအးဓာတ္ကို မခံစားရေတာ့ဘဲ ျပင္းျပတဲ့ ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ပူအိုက္တဲ့ အခ်ိန္က ပိုမ်ားေနခဲ့ပါတယ္။ ေဆာင္းရာသီမွာ ေလထုက ေအးျမၿပီး ေျခာက္ေသြ႕တာေၾကာင့္ အသားအေရေတြ ေျခာက္၊ အေရျပားေတြ အက္ကြဲတာမ်ဳိးျဖစ္ေလ့ရွိၿပီး  ေႏြရာသီမွာ ဒီလိုျပႆနာမ်ဳိး မရွိေတာ့တာပဲ ကြာျခားမႈရွိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ပူျပင္းတဲ့ ေနေရာင္နဲ႔ ရာသီဥတုကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ ထိေတြ႔ျဖတ္သန္းရေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာ သင္ဘယ္လိုအစားအစာမ်ဳိးေတြကို ေရြးခ်ယ္စားေသာက္ သင့္ပါသလဲ။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပေပးမယ့္ အစားအစာတစ္မ်ဳိးစီတိုင္းမွာ ေႏြရာသီနဲ႔ သင့္ေတာ္နဲ႔ အာဟာရတန္ဖိုး မ်ားပါ၀င္ေနပါတယ္။

ေျပာင္းဖူး
    ေႏြဦးမွာ ၀င္း၀င္း၀ါ၀ါနဲ႔ ေပါေပါမ်ားမ်ားေတြ႕လာရတဲ့ ရာသီသီးႏွံတစ္မ်ဳိးကေတာ့ ေျပာင္းဖူး ျဖစ္ပါတယ္။ Summer Menu မွာ ေျပာင္းဖူးကိုထည့္သြင္းရမယ့္ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိေနပါတယ္။ ေျပာင္းဖူးမွာ ပါ၀င္တဲ့ Antioxidant ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ Lutein နဲ႔ Zeaxanthin မွာ သဘာ၀ေနကာမ်က္မွန္လို႔ေတာင္ တင္စားေခၚေ၀ၚႏိုင္မယ့္ ေနေရာင္ျခည္ကို အံတုေပးႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြရွိေနပါတယ္။ အဆိုပါ Antioxidant ေတြက ေန
ေရာင္ျခည္ထဲက  အေရျပားကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္ၿပီး အမည္းစက္ေတြျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တဲ့ ေရာင္ျခည္ေတြကို စစ္ထုတ္ၿပီး ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အသက္အရြယ္ရလာတဲ့အခါ မ်က္ႏွာအသားအေရ နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ အေရျပားေပၚမွာ အမည္းစက္၊ အကြက္အေျပာက္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကိုလည္း သက္သာေလ်ာ့ပါးေစႏိုင္ေၾကာင္း သုေတသီေတြ ေတြ႔ရွိထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းဖူးကို တစ္ေန႔တာ အစားအေသာက္စာရင္းမွာ ရံဖန္ရံခါထည့္သြင္းလို႔ ေႏြဦးရဲ႕ ပူေႏြးတဲ့ ေနေရာင္ျခည္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ႀကိဳဆိုၾကည့္ပါလို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

ခရမ္းခ်ဥ္သီး
    ေႏြရာသီရဲ႕ ေနေရာင္ျခည္ကို အံတုဖို႔ အဓိက အားထားစရာက Sun block ၊ Sunscreen ေတြဆိုတာ အားလံုးသိထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီး စားသံုးေပးျခင္းကလည္း Sun block ၊
Sunscreen ေတြလိုပဲ အာနိသင္ရွိတယ္ဆိုရင္ သင္အံ့ၾသသြားႏိုင္ပါတယ္။ Lycopene ၊ Carotenoid စတဲ့ ေရာင္ျခယ္ပစၥည္းမ်ားဟာ ခရမ္းခ်ဥ္သီးကို စြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ အနီေရာင္အသီးျဖစ္ေစ႐ံုသာမက Antioxidant အစြမ္းရွိတဲ့ Super Summer Fruit အျဖစ္သို႔ပါ ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ပါတယ္။ Lycopene ၊ Carotenoid ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ခရမ္းခ်ဥ္သီးက ေနေလာင္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ၾကာၾကာထိေတြ႕ရမယ့္ေန႔ေတြမွာ ေနေလာင္ျခင္းကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးသုပ္ စတာေတြ စားေသာက္ေပးပါလို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

စေတာ္ဘယ္ရီ
    မတ္လလိုမ်ဳိး ေဆာင္းအကုန္ ေႏြ အကူးကာလမွာ စေတာ္ဘယ္ရီးသီးကို ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရရွိႏိုင္ပါေသးတယ္။ မၾကာခင္ ပူအိုက္လာမယ့္ ရာသီဥတုနဲ႔အတူ ေႏြရာသီမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ကူးစက္
ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ သင့္ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ႀကိဳတင္ျမႇင့္တင္ထားရေတာ့မွာပါ။ စေတာ္ဘယ္ရီသီးက အမွ်င္ဓာတ္ ႂကြယ္၀ၿပီး ဗီတာမင္ C ႂကြယ္၀တာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို
ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စေတာ္ဘယ္ရီသီးမွာပါ၀င္တဲ့ Antioxidant ေတြက သင့္အသားအေရကို လွပေစၿပီး အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကိုလည္း တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

Iced Tea
    လက္ဖက္ရည္။ ႏို႔နဲ႔ ေဖ်ာ္ထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ျဖစ္ေစ၊ Green Tea လိုမ်ဳိး အက်ရည္ သက္သက္ကိုျဖစ္ေစ ပံုမွန္ တစ္ရက္တစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္သံုးေပးျခင္းက သင့္ကို လန္းဆန္း တက္ၾကြေစႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြမွာေတာ့ လက္ဖက္ရည္ ပံုမွန္ေသာက္သံုးသူေတြမွာ Alzheimer နဲ႔ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်နည္းေၾကာင္း ေတြ႕ရွိထားပါတယ္။ သြားဖံုးေတြကို က်န္းမာေစၿပီး ႏို႔နဲ႔ ေဖ်ာ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုရင္ေတာ့ ပါ၀င္တဲ့ ကယ္လဆီယမ္ေၾကာင့္ သြားနဲ႔ အ႐ိုးေတြကိုပါ ၾကံ့ခိုင္ေစပါလိမ့္မယ္။ လက္ဖက္မွာ Flavonoid အမည္ရအစြမ္းထက္ Antioxidant ႂကြယ္ႂကြယ္၀၀ကို
ပါ၀င္ပါတယ္။ ေႏြရာသီမွာမွ မဟုတ္ဘဲ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီလံုးေသာက္ႏိုင္ၿပီး ပူျပင္းတဲ့ ရာသီဥတုမွာဆိုရင္ေတာ့ ေရခဲအနည္းငယ္ထည့္ထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ေအးကို သင္ပိုႏွစ္ၿခိဳက္ပါလိမ့္မယ္။

Iced Coffee
    သင္ဟာ ေကာ္ဖီခ်စ္သူတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ေတာ့ ေႏြရာသီရဲ႕ မနက္ခင္းေတြကို အရင္လို ေကာ္ဖီပူပူတစ္ခြက္နဲ႔ ႏိုးထမယ့္အစား ေရခဲအနည္းငယ္ ထည့္ထားတဲ့ ေကာ္ဖီေအးေလးတစ္ခြက္
နဲ႔ စတင္ၾကည့္ပါ။ တစ္ရက္ကို ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ႏႈန္း ေသာက္ေပးျခင္းက အေရျပားကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ေခ် ကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈတစ္ခုေတြ႔ရွိ ထားပါတယ္။ အဲဒီေလ့လာမႈကို အမ်ဳိးသမီး ၉၃,၀၀၀ ဦးနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး တစ္ရက္ကို ေကာ္ဖီ အနည္းဆံုးတစ္ခြက္ေသာက္သံုးေလ့ရွိတဲ့သူေတြကို အျခားသူမ်ားနဲ႔ အေရျပားကင္ဆာ ျဖစ္လာႏိုင္ေခ် ၁၀ % ပိုမိုနည္းပါးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီရဲ႕ မနက္ခင္းေတြကို Antioxidant ႂကြယ္၀တဲ့ ေကာ္ဖီေအးတစ္ခြက္နဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ၾကည့္ပါလို႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

Ref ;    EatingWell