အဆီပိုေတြ ေလာင္ကၽြမ္းသြားဖို႔

    ပိန္ပိန္ပါးပါး ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစား အလြန္ေခတ္စားတဲ့ ယေန႔လို အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစမယ့္ အစားအစာမ်ားလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ သင္စိတ္၀င္စားသြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအစားအစာမ်ားကပဲ သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲက ပိုေနတဲ့အဆီမ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္တဲ့အျပင္ ဇီ၀ကမၼ ျဖစ္စဥ္ေတြကို တိုးတက္ေစႏိုင္ၿပီး ၊ အဆီေတြ ထပ္တက္မလာေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္သလို အဆိပ္အေတာက္ေတြကိုပါ ဖယ္ထုတ္သန္႔စင္ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းေတြရွိေနတဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ လက္ေဆာင္မ်ားလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ေတာ့ သင္အံ့ၾသသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ အသင့္စားအစားအစာ မ်ား၊ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကို ေမ့ထားၿပီးသဘာ၀ကေပးထားတဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ ဂုဏ္သတၱိေတြရွိေနတဲ့ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကို ေျပာင္းလဲစားသံုးၾကည့္ပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါရေစ။

ကိုက္လန္
    အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြရဲ႕ ဘုရင္လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚျခင္းခံထားရတဲ့ ကိုက္လန္ရြက္က အာဟာရတန္ဖိုးေတြ စုျပံဳပါ၀င္ေန႐ံုသာမက ခႏၶာကုိယ္ထဲက အဆိပ္အေတာက္ေတြကို သန္႔စင္ေပးႏိုင္စြမ္းလည္းရွိၿပီး ျပင္းျပင္းျပျပ အစားစားလိုစိတ္ကိုလည္း တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကိုက္လန္ အရြက္သုပ္တစ္ပြဲစာ ပမာဏေလာက္ စားသံုးေပးျခင္းက အမွ်င္ဓာတ္ ၁၀ ဂရမ္ေလာက္ရရွိႏိုင္သလို သင့္အသည္းရဲ႕ ၄၈ နာရီစာ အဆိပ္အေတာက္ သန္႔စင္ျခင္းလုပ္ငန္းအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ အာဟာရအေထာက္အပံ့ကိုလည္း ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ အဆိပ္အေတာက္ကင္းၿပီး
သန္႔စင္ေနရင္ အဆီတက္ေစတဲ့ အဓိက တရားခံ သၾကားနဲ႔ အသင့္စားအစားအစာေတြကို စားသံုးလိုစိတ္လည္း နည္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစၿပီးေနာက္ က်စ္လစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းထားလိုတယ္ဆုိရင္ ကိုက္လန္ကို အားကိုးႏိုင္ပါတယ္။

ၾကက္ဥ
    ၾကက္ဥရဲ႕ အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုုင္တဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္လက္နက္ဆိုရင္ေတာ့ ပ႐ိုတိန္းလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ အစားအစာေတြထဲမွာ  ပ႐ိုတိန္းေတြမ်ားမ်ား ပါ၀င္ေလေလ အဲဒီပ႐ိုတိန္းကို  ၿဖိဳခြဲပစ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္က စြမ္းအင္မ်ားမ်ား လိုအပ္ေလေလပါပဲ။ အဲဒီလိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္က တစ္နည္းေျပာရရင္ ကယ္လိုရီမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ႐ိုတိန္းဟာ ႂကြက္သားေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ၿပီး သန္မာတဲ့ ႂကြက္သားေတြက ကယ္လိုရီကို ၿဖိဳခြဲရာမွာအဆီက ၿဖိဳခြဲႏိုင္တဲ့ႏႈန္းထက္သာပါတယ္။ ဒ့ါအျပင္ ပ႐ုိတိန္းႂကြယ္၀တဲ့ အစားအစာေတြက ကာဘိုဟိုက္ၿဒိတ္ပါ၀င္တဲ့ အစားအစာေတြထက္ အဆာပိုခံႏိုင္တာေၾကာင့္ အစာစားတဲ့ပမာဏ နည္းသြားေစၿပီး ကုိယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းဖို႔လည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ႐ိုတိန္းႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တဲ့ ၾကက္ဥကအဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားစာရင္းမွာ ပါ၀င္လာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေထာပတ္သီး
    ေထာပတ္သီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ အဆီဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္ထဲက အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့ Fat burner လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ monounsaturated fat က အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစမယ့္ ေဟာ္မုန္းကိုလႈံ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္သလို  အဆီေတြကို သိုေလွာင္ထားဖို႔ လုပ္ေဆာင္မယ့္ ေဟာ္မုန္းကိုလည္း တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ေထာပတ္သီး စားေပးျခင္းက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီ၀ ကမၼ ျဖစ္စဥ္ေတြ လုပ္ေဆာင္ရာမွာ တိုးတက္မႈရွိေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဆဲလ္ေတြကို Free radical ေတြက တိုက္ခိုက္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

Black Coffee
    ေကာ္ဖီႏွစ္သက္သူမ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္ အနည္းဆံုးေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ပံုမွန္ေသာက္ဖို႔ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ရရွိျပန္ၿပီမို႔ ၀မ္းသာစရာပါ။ ေကာ္ဖီမွာပါ၀င္တဲ့ အာနိသင္က ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ သိုေလွာင္ထားတဲ့အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းသြားေစဖုိ႔ လႈံ႕ေဆာ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေကာ္ဖီကိုျဖစ္ႏုိင္ရင္ ႏို႕၊ သၾကားမေရာဘဲ ေသာက္သံုးျခင္းက အဆီေတြကို ပိုမိုေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္မယ့္ အဓိက
ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။  တစ္ေန႔ကို ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔ အထက္ေသာက္ေပးျခင္းက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အင္ဆူလင္လည္ပတ္မႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။ အင္ဆူလင္က ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဆီေတြကို
သိုေလွာင္ထားဖို႔ လုပ္ေဆာင္တဲ့  fat storage hormone ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာ္ဖီေသာက္ေပးျခင္းက ခႏၶာကိုယ္တြင္းက အဆီေတြ ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္႐ံုမက အဆီပိုေတြတက္မလာေအာင္
တားဆီးေပးႏိုင္တယ္လို႔ လည္း ဆိုရမွာပါ။ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း မျပဳလုပ္ခင္ မိနစ္ (၂၀) ခန္႔အလိုမွာ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ႀကိဳတင္ေသာက္သံုးထားမယ္ဆိုရင္ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္တဲ့အခါ ပိုၿပီး
ခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႔ အကူအညီ ျဖစ္ေစတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။

သစ္ၾကံပိုးေခါက္
    ဟင္းခတ္ အေမႊးအႀကိဳင္ေတြရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိတစ္မ်ဳိးကေတာ့ ဂလူးကို႔စ္ေတြ ဆဲလ္ေတြထဲျမန္ျမန္ ေရာက္ရွိႏိုင္ေစျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂလူးကို႔စ္ေတြ ျမန္ျမန္ေရာက္ရွိသြားေလ အဆီကို သိုေလွာင္မယ့္ ေဟာ္မုန္းေတြ ဆဲလ္ေတြထဲေရာက္ရွိႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းပါးသြားေလ ျဖစ္ပါတယ္။  ဟင္းခတ္ အေမႊးအႀကိဳင္မ်ားထဲမွာမွ နာမည္တပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆုိရင္ သစ္ၾကံပိုးေခါက္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ေန႔စဥ္ သစ္ၾကံပိုးေခါက္ မႈန္႔လက္ဖက္ရည္ ဇြန္းတစ္၀က္စာ ပမာဏေလာက္ကို အစားအစာထဲ ထည့္သြင္းခ်က္ျပဳတ္ၿပီး ျဖစ္ေစ၊ ပ်ားရည္နဲ႔ ေရာေႏွာၿပီးပဲ ျဖစ္ေစ စားသံုးေပးျခင္းက သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲက ပိုေနတဲ့အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းသြားေစဖို႔ အလြန္
အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ပန္းသီး၊ သစ္ေတာ္သီး
    Flavonoids ပါ၀င္တဲ့ အစားအစာ၊ အသီးအႏွံမ်ားဟာ သဘာ၀အရအဆီကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Flavonoids ပါ၀င္တဲ့ ပန္းသီး၊ သစ္ေတာ္သီးလိုမ်ဳိး အသီးေတြစားသံုးေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕ပိုေနတဲ့ အဆီေတြကိုေလာင္ကၽြမ္းသြားေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ ပန္းသီး၊ သစ္ေတာ္သီးလိုမ်ိဳး Super Fruit စာရင္း၀င္ အသီးေတြက ေရဓာတ္၊ ဗီတာမင္ C ေတြ ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တာေၾကာင့္  ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးနဲ႔ အလွအပအတြက္ အလြန္ကိုအက်ဳိးျပဳႏိုင္တဲ့ အသီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာ၀ သၾကားဓာတ္လည္း ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ပန္းသီးျဖစ္ေစ သစ္ေတာ္သီးျဖစ္ေစ တစ္ေန႔ကို တစ္လံုးေလာက္
စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ အျခားအဆီတက္ေစမယ့္ သေရစာမ်ား  မစားခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ သင့္ကို ျပည့္၀တင္းတိမ္ေနေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပန္းသီး၊ သစ္ေတာ္သီးစားေပးျခင္းက အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏိုင္႐ံုမက ကိုယ္အေလးခ်ိန္နဲ႔ အဆီပိုေတြပါ ထပ္တက္မလာေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

Ref;elle,Reader’s Digest