က်န္းမာေအာင္ ရယ္ပါ

    “ရယ္ေမာျခင္းက အေကာင္းဆံုးေဆး”ဆိုတဲ့ စကားကို သင္ၾကားဖူးမွာပါ။ ဒါက သာမန္ဆို႐ိုး စကားတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ ရယ္ေမာျခင္းမွာ ေဆး၀ါး တစ္မ်ဳိးလိုပဲ အစြမ္းထက္တဲ့ အာနိသင္ေတြရွိတာကို သိပၸံပညာက ေလ့လာၿပီး သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ပါပဲ။ ရယ္ေမာျခင္းက သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကိုေရာ လူမႈဆက္ဆံေရးအေပၚမွာပါ ေကာင္းက်ဳိးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ရယ္ေမာျခင္းက ေသြးေၾကာေတြကို က်န္းမာေစပါတယ္
    ရယ္ေမာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေသြးေၾကာေတြ အတြင္းပိုင္းက လိုင္နင္သေဘာျဖစ္ေနတဲ့ ႂကြက္သားေတြကို ျပန္႔ကားေစတာေၾကာင့္ ေသြးစီးဆင္းမႈကို ပိုမိုအားေကာင္းေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရယ္ေမာျခင္းက ေသြးေၾကာေတြရဲ႕ အတြင္းပိုင္း နံရံသဖြယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ႂကြက္သားေတြကို က်န္းမာေစၿပီး ႏွလံုးေသြးေၾကာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေရာဂါေတြျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္ဆိုတာက စိတ္ကူးယဥ္မႈ သက္သက္သာမဟုတ္ဘဲ တစ္ကယ္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ပါလက္ပါ ရယ္ေမာပါ။

စိတ္ခံစားမႈကုိ ေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္
    ရယ္ေမာျခင္း၊ ဟာသဉာဏ္ရွိျခင္းစတဲ့ အရည္အေသြးေတြဟာ ဦးေႏွာက္အတြက္ အလြန္အက်ိဳးျပဳတဲ့ ဆုလာဘ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ သင္ရယ္ေမာလိုက္တဲ့အခါတိုင္း ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈကို တုံ႔ျပန္တဲ့ျဖစ္စဥ္ကို ကူညီလံႈ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္မယ့္ Dopamine အမည္ရ Neurotransmitter ေတြကို ထုတ္လႊတ္ေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရယ္ေမာျခင္းက ေပ်ာ္ရႊင္မႈခံစားႏိုင္စြမ္းကို ျမႇင့္တက္ေစၿပီး စိတ္ခံစားမႈကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္တဲ့ Serotonin ေဟာ္မုန္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ နာက်င္မႈကို ထိန္းညႇိေပးၿပီး ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္တဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ Endorphins ေဟာ္မုန္းစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြ ထြက္ရွိႏႈန္းကိုလည္း တိုးျမႇင့္ေစပါတယ္။
    ျမဴးႂကြတဲ့ သီခ်င္းသံၾကားရင္ အလိုလို ကခ်င္ခုန္ခ်င္စိတ္ (အနည္းဆံုးေတာ့ ေခါင္းကေလး ေျခကေလး လႈပ္မိတာမ်ဳိး) အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာသလိုပဲ ရယ္ေမာၿပီးတာနဲ႔ စိတ္ထဲမွာအလိုလို ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ခံစားလာရေလ့ရွိတာကို သင္ကိုယ္တိုင္လည္း သိထားၿပီးျဖစ္မွာပါ။ ေတြ႕ရွိခ်က္အရေတာ့ ရယ္ေမာၿပီးေနာက္ ထြက္ရွိလာတဲ့ Endorphins ေဟာ္မုန္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္
    သင္ရယ္ေမာလိုက္တဲ့အခါတိုင္း ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာေတြအတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်မႈနဲ႔ ပူပန္မႈေတြ သက္သာေလ်ာ့ပါး သြားႏိုင္တာကို သိပါသလား။ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြအေပၚ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိၿပီး သင့္ရဲ႕စိတ္ကို ရႊင္လန္းတက္ႂကြလာေစႏိုင္ပါတယ္။ ၉၉ % ေသာ ေရာဂါဘယမ်ားရဲ႕အစက  စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ရယ္ေမာလိုက္တုိင္း စိတ္ဖိစီးမႈ
ျဖစ္ေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားတာေၾကာင့္ ရယ္ေမာျခင္းက  သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေပၚ အႀကီးအက်ယ္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ကိုယ္တိုင္ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပံဳးျပံဳး ရႊင္ရႊင္ေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္သလို ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က ကိုယ္ခ်စ္ခင္အေလးထားရတဲ့သူေတြ ရယ္ေမာႏိုင္ေအာင္လည္း လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္
    သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံအားက သင့္က်န္းမာေရး အတြက္ အဓိကအက်ဆံုး အရာျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပက ဘက္တီးရီးယားေတြ၊ ဗိုင္းရပ္စ္ေတြ၊ မိႈေတြ က သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိၿပီး သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံအားစနစ္က အဆိုပါ ေရာဂါျဖစ္ပြားေစမယ့္ ပိုးမႊားေတြကို အခ်ိန္တိုင္း တြန္းလွန္ တိုက္ထုတ္ေနရတာပါ။ အကယ္၍ သင့္ရဲ႕ကိုယ္ခံအားနည္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ေရာဂါ ကူးစက္ခံၿပီး နာမက်န္းျဖစ္ပါၿပီ။ ေန႔စဥ္ စိတ္ဖိစီးမႈ ခံစားရျခင္းက သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ခ်ိနဲ႔သြားေအာင္လုပ္ေဆာင္ပစ္မယ့္ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ေရရွည္စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ပူပင္ေသာကေတြ ခံစားရျခင္းက နာတာရွည္ေရာဂါမ်ား ျဖစ္လာေစၿပီး ႏွလံုးရဲ႕က်န္း
မာေရးကိုပါ ထိခိုက္ေစနိင္ပါတယ္။ ရယ္ေမာျခင္းက စိတ္ဖိစီးမႈကို  တားဆီးေပးၿပီး ကိုယ္ခံအားစနစ္ကို ေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရယ္ေမာျခင္းက သင့္ကို ေရာဂါဘယမ်ား ျဖစ္ပြားျခင္းက ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

အဆုတ္ကို အားေကာင္းေစႏိုင္ပါတယ္
    ရယ္လိုက္ရတာ ဖတ္ဖတ္ကို ေမာေနတာပဲ ဆိုတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးၾကံဳဖူးမွာပါ။ အားရပါးရ ရယ္ျခင္းက အျမန္ဆံုးနဲ႔ အလြယ္ကူဆံုး အသက္႐ႈေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။  လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ရယ္ေမာျခင္းက ႏွလံုးခုန္ႏႈန္း၊ အသက္႐ႈႏႈန္းကို ျမန္ဆန္ေစတာေၾကာင့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ အသံုးျပဳမႈလည္း တိုးလာေစပါတယ္။ ဒါအျပင္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ရယ္လိုက္တဲ့အခါ အဆုတ္ထဲမွာ ခိုေအာင္းေနတဲ့ ေလအေဟာင္းေတြကို ထြက္သြားေစၿပီး လတ္ဆတ္ ၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္အျပည့္ပါတဲ့ ေလအသစ္ေတြကို ၀င္ေရာက္လာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရယ္ေမာျခင္းက သင့္ရဲ႕ အဆုတ္ကို က်န္းမာအားေကာင္းေစႏိုင္ပါတယ္။

လူမႈဆက္ဆံေရး ရဲ႕ အဓိက ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္
    လူသားေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဆက္သြယ္ရာမွာ စကားေျပာျခင္းနည္းလမ္းကို အသံုးမျပဳခင္ အျပံဳးကို ေရွးဦးစြာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကပံုရတယ္လို႔ ယူဆထားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသားေတြ အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရးမွာ အျပံဳးက စကားေျပာခ်င္းထက္ပိုၿပီး အေရးပါခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျပံဳးျပ၊ ရယ္ျပျခင္းက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးမႈကို ပိုခိုင္မာေစၿပီး လူမႈဆက္ဆံေရး တိုးတက္ေစဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အလြယ္ကူဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
    ျပံဳးျပ ရယ္ေမာျခင္းက လူသားေတြရဲ႕ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေရး က႑မွာ အေရးႀကီးတဲ့ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက ပါ၀င္ပတ္သက္ေနၿပီး ဟာသဉာဏ္ရႊင္ျခင္းကေတာ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီက သီးသန္႔ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အရည္အေသြးလုိ႔ေတာင္ေျပာလို႔ ရတဲ့အရာတစ္ခုပါ။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုအေပၚ အလြယ္တကူ အေကာင္းျမင္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာႏိုင္တဲ့ စိတ္ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့သူကို  က်န္းမာေရး ဟာသအျမင္ ရွိသူလို႔ေတာင္ သတ္မွတ္ထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ရယ္ေမာျခင္းက လူသားေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးအေပၚေကာင္းက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ ယူဆခ်က္ တစ္ခုုျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနႏိုင္ေပမဲ့ ရယ္ေမာျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္လို႔ အခ်ဳိ႕ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္ယူဆထားၾကပါတယ္။

ပိုၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေစပါတယ္
    အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ခပ္ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ဟာဒယဉာဏ္ရႊင္တဲ့ အမ်ိဳးသားေတြက ပိုၿပီးဆြဲေဆာင္မႈ ရွိတက္ၾကတယ္လို႔ စစ္တမ္းေတြ အရသိရပါတယ္။ အမ်ဳိးသားမွ မဟုတ္ဘဲ ကေလး၊ လူႀကီး၊ က်ား ၊ မ မေရြးအတြက္ ရယ္ေမာလိုက္ျခင္းက လူကုိ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားေစၿပီး သင့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ျပင္ပ လူေတြနဲ႔ဆက္ဆံေရးကို  အလြယ္တကူ က်ယ္ျပန္႔ေစၿပီး ျပံဳးေနတဲ့ သင့္ကိုလူတိုင္းက အလြယ္တကူ သတိထားမိၿပီး ႏွစ္လိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အျငင္းပြားဖြယ္ ယူဆခ်က္တစ္ခုပါ။ ဟာသအျမင္ ထက္ျမက္စူးရွၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနတတ္ပံုရတဲ့ လူေတြဟာ အလုပ္အင္တာဗ်ဴး ေအာင္ႏိုင္ေခ် ပိုမ်ား
ပါတယ္တဲ့။
    ရယ္ေမာျခင္းက ရရွိမယ့္ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး ေကာင္းက်ိဳးေတြကို သင္သိၿပီးေနာက္ အေကာင္းျမင္စိတ္ကို ေမြးျမဴၿပီး သင့္ရဲ႕ ခ်စ္ခင္တန္ဖိုးထားရတဲ့ သူမ်ားနဲ႔အတူ စိတ္ပါလက္ပါ ရယ္ေမာပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ ပါတယ္။

Ref;Lifehack