နံနက္ခင္းမွာ စားျဖစ္ေအာင္စားပါ

    ဘယ္သူမဆို အလုပ္မ်ားေနၾကတဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္ရွိေနပါတယ္။ ႐ံုးကို အခ်ိန္မီ ေရာက္ေအာင္ လို႔ ျဖစ္ေစ၊ အိပ္ခ်ိန္ေလး အနည္းငယ္ ပိုထြက္လာဖုိ႔ ျဖစ္ေစ မနက္စာမစားၾကတဲ့ လူေတြမ်ားလာတဲ့ ေခတ္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ သင္ ကိုယ္တိုင္က မနက္စာ စားေလ့မရွိသူဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ သင့္ခႏၶာကုိယ္အတြက္ အဓိက ရန္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္စာမစားျခင္းက သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္နဲ႔ က်န္းမာေရးအေပၚ သက္ေရာက္မႈ မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေစၿပီး တစ္ေန႔တာ အတြက္ အာ႐ံုစူး စိုက္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ကိုလည္း က်ဆင္းေစႏိုင္ပါ တယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနနဲ႔ မနက္စာ ပံုမွန္စား ေသာက္ေပးျခင္းက ရရွိႏိုင္မယ့္ အက်ဳိးမ်ားစြာ လည္း  ရွိေနပါတယ္။ သင္ဘာေၾကာင့္ မနက္စာကို မျဖစ္မေန စားသင့္ပါသလဲ။ သင့္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို တုိးျမႇင့္ျဖစ္ပ်က္ေစပါတယ္

    သင္မနက္ခင္း အိပ္ရာမွႏိုးလာတဲ့ အခ်ိန္၊ အနည္းဆံုး (၈)နာရီၾကာ အစားမစားဘဲ ေနခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္စက္ေနရတဲ့ အခ်ိန္ အေတာအတြင္းမွာ သင့္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ေႏွးေကြးေနေလ့ရွိၿပီး အဆိုပါ ေႏွးေကြးသြားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အသက္ရွင္မႈဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေဆာင္ တာမ်ား ပံုမွန္အတိုင္းျပန္လည္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ မနက္ ခင္း အိပ္ရာႏိုးလာခ်ိန္မွာ ႏိႈးဆြေပးဖို႔ လိုအပ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ မနက္စာကို ခပ္မ်ားမ်ားစားသံုးၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဒီ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္အေပၚ သင္အျမတ္ထုတ္ အက်ဳိး ေက်းဇူးရယူႏိုင္ပါတယ္။ ဇီ၀ကမၼ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြ ပံုမွန္အတိုင္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္လည္ပတ္လာျခင္းက သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ အေလးခ်ိန္ကို ပံုမွန္အတိုင္း ထိန္း သိမ္းထားဖို႔ အလြန္အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပးႏိုင္ပါတယ္
    ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ ပံုမွန္အတိုင္း ရွိေန ၿပီ ဆိုကတည္းက သင္အ၀လြန္လာမွာကို စိုးရိမ္ပူ ပန္ေနစရာ မလိုအပ္ေတာ့တဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ မနက္စာကို ပံုမွန္စားေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မတက္လာဖို႔၊ ပံုမွန္အေနအထားမွာ ထိန္းသိမ္းထား ႏိုင္ဖို႔ အလြန္အသံုး၀င္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ခုျဖစ္ တယ္လို႔ေတာင္ ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ခံခ်က္ ေပးထားပါတယ္။ မနက္စာကို ျပည့္ျပည့္၀၀ စား သံုးထားမယ္ဆိုရင္ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္မွာ အလြန္ အမင္း ဗိုက္ဆာေနမွာ မဟုတ္တာေၾကာင့္ အစား မ်ားမ်ား စားမိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘဲ အခ်ဳိနဲ႔  သေရစာ ေတြ စားလိုစိတ္လည္း ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ မနက္စာစားထားသူ တစ္ေယာက္ဟာ ထိုေန႔တစ္ ေန႔အတြင္းမွာ အျခားသေရစာ စားလိုစိတ္နဲ႔ အာ သာမေျပတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေခ် နည္းတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ေလ့လာမႈေတြက တစ္ဆင့္ရရွိလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအေပၚ သံုးသပ္ၿပီး ေျပာဆိုထားပါတယ္။

သင့္ရဲ႕စြမ္းရည္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္
    ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသင္ခန္း စာက ကဗ်ာေလးမွာ မနက္စာစားတဲ့ အေၾကာင္းပါ တာကို သင္မွတ္မိဦးမွာပါ။ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေနတဲ့ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အာဟာရ ျပည့္၀တဲ့ မနက္စာကိုစားဖို႔ အလြန္ပဲအေရးပါပါ
တယ္။ မနက္စာကို၀၀လင္လင္ စားထားတဲ့ ကေလး တစ္ေယာက္က လန္းဆန္းတက္ႂကြၿပီး အာ႐ံုစူးစိုက္ မႈ အျပည့္အ၀ရွိၾကတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ ေျပာဆို ထားပါတယ္။ ကေလးေတြတင္မက လူႀကီးေတြမွာ ပါ အလားတူအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။
    အစားအစာကေနတစ္ဆင့္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ ခုလံုးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္ေတြကို ရရွိႏိုင္တာ ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိတာကို သံသယျဖစ္ဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး။ အစပိုင္းမွာ ေဖာ္ျပ ထားၿပီးသလိုပဲ အိပ္စက္ေနခ်ိန္က တစ္ရက္တာအ တြင္း သင္ဘာမွမစားဘဲေနတဲ့ အၾကာဆံုးအခ်ိန္ ကာလ အပိုင္းအျခားျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏိုးလာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ သင့္ရဲ႕ေသြးတြင္္းသၾကားဓာတ္ကို တည္ၿငိမ္ေစဖို႔ အစားအေသာက္စားေပးဖို႔ လိုကို လိုအပ္ပါတယ္။
    အကယ္၍ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မနက္စာ မစားမိဘူးဆိုရင္ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ ပမာဏ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္လာၿပီး ငိုက္မ်ဥ္း ထိုင္းမႈိင္း လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စားသံုးထားတဲ့ မနက္ စာထဲမွာပါတဲ့ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ ၊ Fatty Acid ေတြက သင့္ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္တာေၾကာင္ ့မနက္စာစားထားတဲ့ ေန႔မွာ သင့္ရဲ႕အာ႐ံုစူးစိုက္ႏိုင္မႈ သိသိသာသာ ေကာင္းမြန္ေနတာကို သင္သတိထားမိလာပါလိမ့္ မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ အာဟာရျပည့္၀ၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ မနက္စာကို မပ်က္မကြက္ စားေသာက္ေပးပါ။

သင့္ကို ရႊင္လန္းတက္ႂကြေစပါတယ္
    နာမည္ႀကီး ေခ်ာကလက္အမွတ္တံဆိပ္ Snickers ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္က “ဗိုက္ဆာေနတဲ့အခ်ိန္ သင္ဟာ သင္မဟုတ္ပါ” ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုက္ ဆာေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အရာရာဟာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဗိုက္ဆာေန တဲ့အခ်ိန္မွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာ ထားနဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ဟာ အႏႈတ္သေဘာေဆာင္ တဲ့ဖက္ကို ေရာက္ေနေလ့ရွိၿပီး လူအမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတဲ့  အေျခအေနတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ေယဘုယ်အား ျဖင့္ ဗိုက္ျပည့္ေနတဲ့လူေတြဟာ ဗိုက္ဆာေနတဲ့လူ ေတြထက္ ပိုၿပီးရႊင္ရႊင္ပ်ပ်နဲ႔ တက္တက္ႂကြႂကြ ရွိတတ္ပါတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ တစ္ေန႕တာကို ရႊင္လန္းတက္ႂကြ စြာ ျဖတ္သန္းလိုတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မနက္ခင္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကို ျပည့္၀ေအာင္ စားထားသင့္ပါတယ္။

ေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ မနက္စာ
    ဒါေပမဲ့ မနက္စာအျဖစ္စားေသာက္ေလ့ရွိ တဲ့ အစားအေသာက္တိုင္းက က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီ ညြတ္မႈရွိတယ္လို႔ တစ္ထစ္ခ်ဆိုလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မနက္စာကို မျဖစ္မေန စားေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးေနာက္ သင္စားမယ့္ မနက္စာ
မွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္မႈရွိၿပီး အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား ပါ၀င္ဖို႔လည္း လို အပ္ပါေသးတယ္။ ဂ်ဳံ၊ စပါး စတဲ့ ေကာက္ႏွံ တစ္ မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအစာ၊ ႏို႔တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး၊ ၾကက္ဥနဲ႔ အသီးအႏွံ စတာေတြ ကို ေန႔စဥ္စားမယ့္ အေျခခံအစားအစာမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုပါ အစားအေသာက္ေတြမွာ ခႏၶာကိုယ္က တစ္ေန႔တာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအတြက္ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္၊  ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါ
၀င္ပါတယ္။
Ref;Lifehack