စားေပးသင့္တဲ့ ႐ံုးပတီသီး

    ျမန္မာလိုေတာ့ ႐ံုးပတီသီး။ လူ႔လက္ေခ်ာင္း ေလးေတြလိုပဲ သြယ္သြယ္ရွည္ရွည္ ပံုစံရွိတာေၾကာင့္ အဂၤလိပ္လိုေတာ့ Lady Finger (တစ္နည္း) အမ်ဳိးသမီးေလးရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ား။ အဆိုပါ ႐ံုးပတီသီးေတြမွာ အာဟာရတန္ဖိုးပါ၀င္မႈ ျမင့္မား တာေၾကာင့္ Super Food စာရင္း၀င္ သီးႏွံတစ္မ်ဳိး လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ံုးပတီသီးရဲ႕ ပါ၀င္အာဟာရ ေတြက သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ဘယ္လိုအက်ဳိးျပဳ ႏိုင္ပါသလဲ…။

က်န္းမာတဲ့ အစာေခ်စနစ္အတြက္
    အစာလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အစာေခ်စနစ္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ႐ံုးပတီသီးမွာ ႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ႐ံုးပတီသီးမွာပါ၀င္တဲ့ ေပ်ာ္၀င္အမွ်င္ဓာတ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိက သင့္ကို ၀မ္း မွန္ေစၿပီး ေရဓာတ္ကိုလည္း ထိန္းေပးႏိုင္ပါ တယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ပါ၀င္မႈ ျမင့္မားတာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ၀မ္းတြင္း အစာသစ္၊ အစာေဟာင္းမ်ားကို ပံုမွန္ေရြ႕ လ်ားေစဖို႔လည္း အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္။  အစာလမ္းေၾကာင္းရဲ႕ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ေန တယ္ဆိုတာက ခႏၶာကိုယ္တစ္ခု လံုးရဲ႕ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္။

လွပတဲ့အသားအေရအတြက္
    ႐ံုးပတီသီးမွာ အသားအေရအတြက္ အဓိက က်တဲ့ ျဖည့္စြက္ ဗီတာမင္ တစ္မ်ဳိးပါ၀င္ပါတယ္။ အဆိုပါ ဗီတာမင္က ဗီတာမင္ A အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး ႏူးညံ့တဲ့ အသားအေရအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဗီတာမင္ A  က ၀က္ျခံေပါက္ျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္သလို ေပါက္ ၿပီးသား၀က္ျခံေတြ ေရာင္ရမ္းတာမ်ဳိး၊ နီရဲလာတာ မ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႐ံုးပတီသီးမွာ အသားအေရ စိုေျပ၀င္းလက္ဖို႔ အလြန္အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္ C လည္း ပမာဏအေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္ တာေၾကာင့္ လွပႏုပ်ဳိတဲ့ အသြင္အျပင္ ပိုင္ဆိုင္လို တဲ့သူမ်ားအတြက္ အားထားစရာ သဘာ၀ဓာတ္စာလို အားကိုးလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။
    ဒါ့အျပင္ ႐ံုးပတီသီးရဲ႕ အာဟာရဓာတ္ေတြ က အသားအေရက်န္းမာလွပမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္ တဲ့ Collagen ထုတ္လုပ္မႈကို တိုးတက္ေစၿပီး ေသသြားတဲ့ ဆဲလ္ေတြအစား ဆဲလ္အသစ္ေတြ ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာေစဖို႔လည္း ကူညီေပးႏိုင္ပါ
တယ္။ အေရျပားမွာမွာ အမည္းစက္ အမည္းကြက္ ျဖစ္ေပၚျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္သလို အသက္အ ရြယ္ေၾကာင့္ အေရျပားေပၚမွာ အေရအေၾကာင္း ေတြ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကိုလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ ခုခံအားစနစ္ တိုးတက္ဖို႔အတြက္
    ႐ံုးပတီသီးမွာ အလွ်ံပယ္ပါ၀င္တဲ့ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြက ကိုယ္ခံစြမ္းအား ျမင့္မားလာ ေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ႐ံုးပတီသီးမွာ ပါ၀င္ တဲ့  မဂၢနိစ္၊ မဂၢနီဆီယမ္၊ သံဓာတ္၊ ကယ္လ္ဆီယမ္ စတဲ့ သတၱဳဓာတ္ေတြက ခႏၶာကိုယ္ကို ဒုကၡေပးမယ့္ ျပင္ပကအရာေတြကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္သလို ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ခုခံစြမ္းအား တိုးတက္လာေအာင္ လည္း  လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါတယ္။
    ႐ံုးပတီသီးနဲ႔ ဗီတာမင္ C ကို သင္ဆက္စပ္ၿပီး စဥ္းစားဖူးပါသလား။ ႐ံုးပတီသီး ၁၀၀ ဂရမ္ မွာ သင္ တစ္ေန႔တာအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ C ပမာဏ ရဲ႕ ၃၈% ပါ၀င္ပါတယ္။  ဗီတာမင္ C ဟာ သင့္ရဲ႕ ကုိယ္ခံစြမ္းအား ေကာင္း မြန္ဖို႔နဲ႔ ျပင္ပက ကူးစက္လာတဲ့ ေရာဂါပိုးမ်ားကို ျပန္လည္တိုက္ထုတ္မယ့္ ခုခံအားစနစ္ ေကာင္းမြန္ဖို႔ အဓိကလိုအပ္တဲ့ ဗီတာ မင္တစ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ံုးပတီသီး က သင့္ရဲ႕ထက္ျမက္တဲ့ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို တစ္
ဖက္တစ္လမ္းက ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ဆုိၾကပါစို႔။
 
ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ က်န္းမာေရးအတြက္
    ႐ံုးပတီသီးမွာ Folic Acid (သို႕) Folate ပါ၀င္မႈ မ်ားျပားတာေၾကာင့္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိခင္ေတြ အတြက္ စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အသီးအႏွံစာရင္းမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေနစဥ္ ႐ံုးပတီသီး စားေပးျခင္းက ကေလးငယ္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို တိုးတက္ေစႏိုင္သလို အာ႐ံုေၾကာစနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔လည္း အေထာက္အကူ ျပဳေပးႏိုင္ ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ပထမ သံုးလပတ္အတြင္းမွာ စားသံုးျခင္းမွ အသိသာအထင္ရွားဆံုး တိုးတက္ မႈကို ေတြ႕ျမင္ရတယ္လို႔ ေလ့လာ မႈေတြက တစ္ဆင့္ ေတြ႕ရွိရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ႐ံုးပတီသီးမွာ ပါ၀င္ တဲ့ သံဓာတ္က ကိုယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ ၾကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း ျပႆနာ ကိုလည္း ေျဖရွင္းၿပီးသားျဖစ္ေစပါတယ္။

ကင္ဆာေရာဂါ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ဖို႔အတြက္
    ႐ံုးပတီစားျခင္းက က်န္းမာေရးကို ဘယ္လို ေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ပါသလဲ။ Nutrition Journal မွာ ေဖာ္ျပလာတဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ခုအရေတာ့ ႐ံုး ပတီသီးမွာ ကင္ဆာကို ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ ပစၥည္းေတြက ဘယ္အသီးအႏွံထက္မွာမဆို ပိုမ်ား
ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ႐ံုးပတီ သီးမွာပါ၀င္တဲ့  ဓာတ္ပစၥည္းေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္ ထဲက ဆဲလ္ေတြျပင္ပက ၀င္ေရာက္လာတဲ့ Free Radical ေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးမသြား ေအာင္ ကာကြယ္မႈေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အထက္ မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသလိုပဲ ႐ံုးပတီသီးမွာ ေပ်ာ္၀င္အမွ်င္ ဓာတ္ ျမင့္မားစြာပါ၀င္တဲ့အတြက္ အစာေခ်လမ္း ေၾကာင္းကို က်န္းမာေစသလို အူမႀကီးကင္ဆာကဲ့ သို႔ေသာ ကင္ဆာေရာဂါမ်ားရဲ႕ အႏၲရာယ္ကို ကာ ကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္ေစပါတယ္။

ေက်ာက္ကပ္ျပႆနာမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစဖို႔ အတြက္
    သုေတသနေတြ ျပဳလုပ္အၿပီးမွာ ဆီးခ်ဳိ ေရာဂါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလ့လာမႈေတြျပဳလုပ္အၿပီး အသည္းနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ႐ံုးပတီသီးက အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ေလ့လာမႈမွ တစ္ဆင့္ေတြ႕ရွိလာတဲ့ ရလဒ္မ်ားကို သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ရာမွာေတာ့ ေန႔စဥ္ ႐ံုးပတီသီးစားသံုးသူမ်ားဟာ  ေက်ာက္ကပ္ပ်က္စီး ႏိုင္ေခ် အညႊန္းကိန္းနည္းေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စြမ္းရည္မ်ား တိုးတက္ေစရန္ အတြက္
    Folate ဒါမွ မဟုတ္ဗီတာမင္ B9 ႐ံုးပတီသီး မွာပါ၀င္တဲ့ အဓိက အာဟာရဓာတ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ဗီတာမင္ဟာ သင့္ရဲ႕စိတ္အာ႐ံုဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ဖန္တီးႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ေတြကို အေထာက္အကူ ျပဳ ေပးႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ စြမ္းရည္ေတြ တိုးတက္ေစဖို႔ ႐ံုးပတီသီးကို မၾကာမၾကာ စားေပး သင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳပါရေစ။

ႏွလံုးက်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေစရန္ အတြက္
    ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းတဲ့ ျပႆနာရဲ႕ အရင္း အျမစ္က ေသြးထဲမွာ ကိုလက္စထေရာေတြ လိုအပ္ တာထက္ ပိုမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ကိုလက္စထေရာေတြ ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြ ထဲမွာ စုပံုပိတ္ဆို႔ လာျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးေသြးေၾကာ က်ဥ္းတဲ့ ျပႆနာျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။  ႐ံုးပတီ သီးမွာ polyphenol လို႔အမည္ရတဲ့ အာဟာရဓာတ္ တစ္မ်ဳိး ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္ပါတယ္။ အဆိုပါ poly-phenol ဟာ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ က်န္းမာေရးကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔  ဆုတ္ယုတ္လာေစတဲ့ ကင္ဆာနဲ႔ ႏွလံုးေသြး ေၾကာဆိုင္ရာ ေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တာ ကို ေလ့လာမႈေတြကတစ္ဆင့္ ေတြ႕ရွိထားၿပီး ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ polyphenol ဟာ ကိုလက္စထ ေရာေတြ ေသြးထဲမွာဓာတ္တိုးမႈ မျဖစ္ေအာင္ တား ဆီးေပးႏိုင္ၿပီး ေသြးေၾကာေတြထဲမွာ စုျပံဳၿပီး ပိတ္ ဆုိ႔သြားတာမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္လည္း ေခ်ဖ်က္ေပး ႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ ထဲက သင့္ရဲ႕ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး ကို အေထာက္အကူ ျပဳေပးႏိုင္မယ့္ ႐ံုးပတီသီးရဲ႕ ေနာက္ထပ္ေကာင္းက်ဳိးတစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကယ္လိုရီ နည္းတဲ့ ႐ံုးပတီသီး
    ဗိုက္ျပည့္သြားေအာင္ စားလည္း ကယ္လိုရီ မတက္ဘူးဆိုတဲ့ အစားအေသာက္ေတြက ဒီေန႔ ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရေတာ့ နတ္သုဒၶါပါပဲ။ ႐ံုးပတီသီးမွာ ကယ္လိုရီ ပါ၀င္မႈ နည္းပါးတာ ေၾကာင့္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိန္သြယ္တဲ့
ခႏၶာကိုယ္ကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အထက္ မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကို လည္း သင္ရရွိခံစားရဦးမွာပါ။ သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရး အတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္တဲ့ ႐ံုးပတီသီး ကို သင္ေန႔စဥ္စားေသာက္မယ့္ အစားအစာမ်ား စာရင္းမွာ ရံဖန္ရံခါ ဆိုသလို ထည့္သြင္းစားသံုး ေပးပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါရေစ။
Ref;Lifehack