ပိန္ေစမယ့္ အမူအက်င့္မ်ား

    အဆီပို မရွိ ၊ပိန္သြယ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ပိုင္ဆိုင္လုိတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ အစားေလွ်ာ့စားၿပီး ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္တဲ့ နည္းလမ္းက အထိေရာက္ဆံုးျဖစ္တာကို သင္သိထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို အစားေလွ်ာ့စားရင္း ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္လုပ္ရင္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သင့္ရဲ႕ေပါင္ခ်ိန္စက္ကျပေနတဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေလ်ာ့က်သြားေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မယ့္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းတစ္ခ်ဳိ႕ရွိေနပါတယ္။ ၀ိတ္က်ေစမယ့္ အမူအက်င့္မ်ားလို႔ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ ခဲရာခက္ဆစ္ တမင္တကာလုပ္ယူရမယ့္ ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ သင္ရဲ႕ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကို အနည္းငယ္ အာ႐ံုစိုက္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးေပး႐ံုနဲ႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္မွာျဖစ္တဲ့ အမူအက်င့္မ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ပါ
    ေရဆိုတာက အသက္ရွင္ဖို႔ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရာမွန္း လူတိုင္းသိထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဆိုပါ မရွိမျဖစ္တဲ့ ေရကိုကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က ပမာဏ ဘယ္ေလာက္အထိ လိုအပ္မွန္း တိတိက်က် သိထားတဲ့သူ အေရအတြက္ကေတာ့ နည္းေကာင္း နည္းေနႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္အၿပီးမွာ လူအမ်ားဟာ ေရဓာတ္အျပည့္အ၀ မရရွိျခင္း၊ ကာလၾကာရွည္ ေရဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း စတဲ့အေျခအေနနဲ႔  အသက္ရွင္ေနၾကၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ရလဒ္အေနနဲ႔ စြမ္းအင္ေလ်ာ့က်လာျခင္း၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တုိးလာျခင္း စတဲ့ ျပႆနာမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
    ေကာင္းမြန္တဲ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းဖို႔အတြက္ဆိုရင္ တစ္ရက္ကို အနည္းဆံုး ေရ ၂ လီတာ ေသာက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းလိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဓိကအားျဖင့္  အစားမစားခင္တိုင္းမွာ ေရဖန္ခြက္ ႏွစ္ခြက္ေလာက္ေသာက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ၿပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ သင့္ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္လိုအပ္လာၿပီလို႔ အခ်က္ျပလာတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း (ေရဆာလာတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း) မွာေရေသာက္ေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  
    ခႏၶာကိုယ္က လိုအပ္တဲ့ ေရဓာတ္ကို ေရတစ္မ်ဳိးတည္းက မဟုတ္ဘဲ ေရဓာတ္ပါတဲ့ အသီးအႏွံ၊ အစားအစာမ်ား၊ ေကာ္ဖီနဲ႔အခ်ဳိရည္ စတဲ့ အရာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ရရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာ မွန္ေပမယ့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေရခ်ည္း သက္သက္ ေသာက္သံုးမွသာ သိသာတဲ့ရလဒ္ကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရရဲ႕အရသာကို ၿငီးေငြ႕ၿပီးေရမ်ားမ်ားေသာက္ဖို႔ အခက္အခဲ ရွိသူေတြအေနနဲ႔ သံပရာသီး သို႔မဟုတ္ အျခားသီးႏွံေတြရဲ႕ အရသာ အနည္းငယ္ ျဖည့္စြက္ၿပီး ေသာက္ၾကည့္ပါလို႔ အားေပးခ်င္ပါတယ္။

အစားအစာမ်ားကို ေၾကညက္ေအာင္၀ါးပါ
    ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစဖို႔ ေနာက္ထပ္သင္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အမူအက်င့္တစ္ခုကေတာ့ အစားစားခ်ိန္မွာ ၾကာၾကာ၀ါးဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အစားအစာမ်ားကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ၀ါးၿပီး စားေသာက္ျခင္းက ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားထဲမွာ ေရပန္းအစားဆံုးနဲ႔ ထိေရာက္မႈအရွိဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
    သီအိုရီ အရလည္း မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ အစားစားေနစဥ္အတြင္းမွာ အစားအစာမ်ားကို ၿမိဳခ်ၿပီးတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သင့္ဦးေႏွာက္က ထုတ္လႊတ္ေနတဲ့ ဆာေလာင္မႈ အာ႐ံုကလည္း တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းလာပါတယ္။ အစားအစာမ်ားကို ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေၾကညက္ေအာင္၀ါးၿပီး အခ်ိန္ယူမယ္ဆိုရင္ အစားအစာပမာဏ နည္းနည္းစားသံုးၿပီး႐ံုနဲ႔ သင့္ဦးေႏွာက္က သင့္ကို ျပည့္၀တင္းတိမ္သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အခ်က္ျပလာပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့  အစားကိုျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေၾကညက္ေအာင္၀ါးၿပီး စားေပးျခင္းက သင္အမ်ားႀကီး မစားဘဲနဲ႔လည္း ဗိုက္ျပည့္သြားတယ္လို႔ ခံစားရေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
    ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ရွိသင့္တာထက္ မပိုလာေအာင္၊ ပိုေနတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေတြ ေလ်ာ့က်သြားေအာင္ အစားကို ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေက်ညက္ေအာင္၀ါးၿပီးမွ စားတဲ့ အက်င့္ကို ဂ႐ုတစိုက္ ျပဳလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

အစားစားၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ပါ
    အစားစားၿပီးၿပီးခ်င္း လမ္းေလွ်ာက္သင့္၊ မသင့္က  အျငင္းပြားဖြယ္ ကိစၥတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစားစားၿပီးၿပီးခ်င္း လမ္းေလွ်ာက္တာက  ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္ေၾကာင္း  သက္ေသျပခ်က္ တစ္စံုတရာကိုလည္း  ေတြ႕ရွိထားျခင္း  မရွိေသးပါဘူး။ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစဖို႔ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း မဟုတ္သလို အျခားျပင္းထန္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့ ေက်နပ္ေလာက္စရာ ရလဒ္မရႏိုင္တာလည္း အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ Gym သြားၿပီး ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရမွာထက္ ဟိုနားဒီနား လမ္းေလွ်ာက္လိုက္တာက သင့္အတြက္ ပိုၿပီးလြယ္ကူေကာင္း လြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ အစားစားၿပီးၿပီးခ်င္း လမ္းေလွ်ာက္သင့္မသင့္ အျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥေတြ ရွိေနတာမွန္ေသာ္လည္း သင့္မွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုတဲ့ ဆႏၵရွိမယ္ဆိုရင္ အစားစားၿပီးေနာက္ လမ္းေလွ်ာက္ေပးပါ။ အစားစားၿပီးေနာက္ ခႏၶာကုိယ္ကိုအျပင္းအထန္မဟုတ္ဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လႈပ္ရွားေပးတာက GLUT-4 လက္ခံတဲ့ ေနရာကို လႈံ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ သင္စားေသာက္လိုက္တဲ့ အစားအစာမ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဂလူးကို႔စ္ အားလံုးကို စုပ္ယူႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစားစားၿပီးတိုင္း ဆယ္မိနစ္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ အမူအက်င့္ကို စတင္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။

ေအးေအာင္ေနပါ
    ပိန္နည္းအားလံုးထဲမွာ ဒီနည္းလမ္းက သင့္အတြက္ အထူးဆန္းဆံုး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တုိးလာတယ္ဆိုတာက ခႏၶာကုိယ္က လိုအပ္တဲ့ ပမာဏထက္ အဆီေတြပိုၿပီး ပိုေနတဲ့အဆီေတြ စုပံုလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုလိုက္လို႔ အဆီတိုင္း ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းဘူးလို႔ တထစ္ခ်သတ္မွတ္လိုက္လို႔လည္းမရျပန္ပါဘူး။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္ကို အဆီတစ္သွ်ဴးမ်ား
က တစ္ဆင့္ရရွိၿပီး အဆိုပါ အဆီအမ်ဳိးအစားကို White Fat လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီ White Fat အမ်ဳိးအစား အဆီတစ္သွ်ဴးေတြ ပိုလွ်ံလာတဲ့အခ်ိန္က သင့္ရဲ႕ “၀ၿပီး အဆီေတြ တက္လာၿပီ”ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။
    Brown Fat လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနာက္ထပ္အဆီတစ္မ်ဳိးလည္း ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္မႈထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ အဲဒီ အဆီဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ပမာဏ အနည္းငယ္သာ ရွိေပမဲ့ေကာင္းက်ဳိးျပဳတဲ့ အဆီတစ္မ်ဳိးလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ Brown Fat ေတြ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ အပူဓာတ္ကို ထုတ္ေပးၿပီး အေအးဓာတ္နဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာ Brown Fat က ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ပါတယ္။
    ဒါေၾကာင့္ အေအးဓာတ္နဲ႔ ထိေတြ႕ၿပီး သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းသြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ နည္းလမ္းေတြကေတာ့Air-con နဲ႔ ေနေလ့ရွိတယ္ဆိုရင္ ပံုမွန္ထက္ နည္းနည္း ပိုေအးေအာင္ ထားတာမ်ဳိး၊ ေအးတဲ့ရာသီဥတုမွာ အက်ႌခပ္ပါးပါး ၀တ္ဆင္တာမ်ဳိး ျပဳလုပ္ႏိုင္သလို အပူခ်ိန္ မျပင္းထန္တဲ့ မနက္ပိုင္းနဲ႔ညေနပိုင္းမွာ ေရခဲေရ ေသာက္တာမ်ဳိးလည္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ Brown Fat ေတြကို တိုက္႐ိုက္ လႈံ႔ေဆာ္မႈေပးလိုတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ လည္ပင္း၊ ရင္ဘတ္နဲ႔ေက်ာကုန္းေတြမွာ Brown Fat ေတြ စုေ၀းတည္ရွိေလ့ရွိတာေၾကာင့္ အဲဒီေနရာေတြကို ေရခဲကပ္ေပးတာမ်ဳိး၊ ေရေအးနဲ႔ ေရခ်ဳိးတာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါ တယ္။ Harvard Medical School က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသနမွတ္တမ္းေတြအရ ေရေအးနဲ႔ေရခ်ဳိးေပးျခင္းက Brown Fat Activity ပိုမိုအသက္၀င္ေစၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုးေပါင္နဲ႔ အထက္က်ဆင္းေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခပ္ေအးေအး ေနတာကလည္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစႏိုင္မယ့္ အမူအက်င့္တစ္ခုလို႔ ဆိုၾကပါစို႔။
    ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ တကူးတကန္႔ အခ်ိန္ပိုေပး၊ အလုပ္ပို႐ႈပ္ေစတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးမပါ၀င္တာေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူမ်ား အထက္ေဖာ္ျပပါ အမူအက်င့္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ၾကည့္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
Ref;Lifehack