Percy Jackson: Sea of Monsters

Monday, January 6, 2014

ဒါက “ပါစီဂ်က္ဆင္”ဇာတ္လမ္းတြဲလို႔ ဆိုရမယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က “ေပါက္” ခဲ့တဲ့ Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief ရဲ႕ “အရွိန္ဆက္” ဇာတ္ကားေကာင္းမို႔လို႔ပါပဲ ။ေခါမ ဒ႑ာရီနတ္ဘုရားအႏြယ္ “လူတျဖစ္လဲ” Half-blood လူငယ္ေလး ေတြရဲ႕ စြန္႔စားခန္း ဇာတ္ကား။

 “အင္နာဘက္သ္”၊ “လ်ဳခ္”၊ “ဂ႐ိုဗာ”နဲ႔ “သာလီယာ”တို႔ရဲ႕ ငယ္စဥ္အခ်ိန္ေနာက္ခံနဲ႔ ဇာတ္လမ္းစတယ္။ သူတို႔က လူတျဖစ္လဲ “စခန္း”ဆီအေျပးသြားေနၾကတယ္။ သူတို႔ကို ဒ႑ာရီသတၱ၀ါဆိုးႀကီးေတြက ထပ္ခ်ပ္လိုက္ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္။ အျခားသူေတြ စခန္းထဲ ေရာက္ေစဖို႔ သာလီယာတစ္ေယာက္ အေသခံေပးလိုက္ရတယ္။ သူ႔အေဖနတ္ဘုရား “ဇီယူးစ္”က သူ႔ကိုထင္း႐ွဴးပင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပး လိုက္တယ္။ ေနာက္ထပ္လူတျဖစ္လဲေလးေတြသာ လီယာ့လို ၾကမၼာဆိုးမ်ဳိးမၾကံဳေစရေအာင္လို႔လည္း “သာလီယာထင္း႐ွဴးပင္” ရွင္သန္ေနသေရြ႕ စခန္းလံုျခံဳေစလို႔ တန္ခိုးနဲ႔အကာအရန္ လုပ္ထားေပး လိုက္တယ္။

ျမင္ကြင္းက စခန္းအတြင္းက ပါစီ့ထံေျပာင္းသြားတယ္။ သူကအျခားစခန္းသူတစ္ဦးျဖစ္သူ “ကလာရီေဆး-လာ-႐ူး”နဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု မွာ႐ႈံးလို႔ ခိုင္းသမွ်လုပ္ေပးရမယ့္ အေျခအေနဆိုက္ေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ “ဆိုင္ကေလာ့ပ္စ္” လို႔ေခၚတဲ့ မ်က္ေစ့တစ္လံုးထဲပါတဲ့ ဘီလူး တစ္ေကာင္စခန္းထဲကို ေဖာက္၀င္လာလို႔ စခန္းမွဴး “မစၥတာဒီ”နဲ႔ “ခ်ိဳင္ရြန္”တို႔က အေၾကာင္းရင္းသိရေအာင္ ေစ့ငွၾကရတယ္။ အဲဒီဆိုင္က ေလာ့ပ္စ္ကပါစီ့ညီမ၀မ္းကြဲ “တိုင္ဆန္” ျဖစ္ေနတာေတြ႔ၾကရတယ္။ စခန္းသားေတြက ပါစီတို႔ညီေနာင္ကို ဆြဲသြင္းၾကတုန္းမွာပဲ “ေကာလ္ခ်စ္ႏြားသိုး” လို႔ေခၚတဲ့သတၱ၀ါႀကီးက စခန္းကို၀င္ တိုက္တယ္။ ပါစီလည္း အန္နာဘက္သ္၊ တိုင္ဆန္၊ ကလာရီေဆးတို႔ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ အႏိုင္ျပန္တိုက္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လ်ဳခ္ေပၚလာၿပီး “ပိုဆိုက္ဒြန္”ရဲ႕ သားျဖစ္တဲ့တိုင္ဆန္႔ကို သူ႔ဆီလႊဲေပး ဖို႔အျပင္းအထန္ေတာင္းဆိုတယ္။ ပါစီကျငင္းလိုက္ေတာ့ လ်ဳခ္ျပန္ကြယ္ေပ်ာက္သြားတယ္။

သာလီယာထင္း႐ွဴးပင္ေတာ့ တစ္နည္းတစ္ဖံုအဆိပ္သင့္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔လည္းအကာအကြယ္မဲ့ေနၿပီဆိုတာ စခန္းသား ေတြ သေဘာေပါက္လာၾကတယ္။ ခ်ဳိင္ရြန္အပါအ၀င္ အၾကားအျမင္ ဆရာေတြဆီက တစ္ဆင့္အေျဖရွာၾကရတယ္။ သူတို႔က “အိုလင္း ပတ္စ္” နတ္ျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ေရးဟာ ပါစီနဲ႔တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ေနတယ္ဆိုတာ သိထားၾကတယ္။

ယီယာထင္း႐ွဴးပင္ကို “ေရႊသိုးေမႊး”နဲ႔သာ ျပန္ကုစားႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့အေျဖကို ရလိုက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရႊသိုးေမႊးက ဆိုင္က ေလာ့ပ္စ္စံနန္းမွာရွိေနၿပီး အဲဒီစံနန္းကလည္း “မိစၦာေကာင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ပင္ လယ္”ဆိုတဲ့ ေနရာမွာရွိေနတယ္။

ေရႊသိုးေမႊးကို သြားရွာၾကမယ္ဆိုေတာ့ မစၥတာဒီက “ကလာရီေဆး”ကို ဦးေဆာင္ခိုင္းတယ္။ ပါစီတို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာမရဘူး။ ပါစီလည္း ကလာရီေဆးကိုေဘးကကူရင္း လိုက္ၾကတာေပါ့လို႔ အန္နာ ဘက္သ္နဲ႔ ဂ႐ိုဗာကို စည္း႐ံုးတယ္။တိုင္ဆန္ကလည္း လိုက္မယ္ လုပ္တယ္။ အန္နာဘက္သ္က တိုင္ဆန္႔အေပၚသက္ေရာက္ေနတဲ့ က်ိန္စာကို ေျဖေပးလိုက္တယ္။ ပါစီကလည္း “မိစာၦေကာင္ ႀကီးမ်ားရဲ႕ ပင္လယ္” တည္ရာညြန္းရပ္ကို ရေအာင္ယူလိုက္တယ္။ ဒီအေတာအတြင္းမွာ ဂ႐ိုဗာအဖမ္းခံလိုက္ရၿပီးလ်ဳခ္ဆီေရာက္သြားတယ္။

ပါစီ၊ အန္နာဘက္သ္နဲ႔ တိုင္ဆန္တို႔ နတ္ဘုရား “ဟာမီးစ္”ကိုသြားေတြ႕တယ္။ ဟာမီးစ္က  သူတို႔ကို မုန္တိုင္းဓါတ္ဗူးတစ္လံုး ေပးတယ္။ ဒါကိုသံုးရင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကေန ေလျပင္းေတြ ၀င္လာ မယ္။ ေလးဘက္လံုလို႔ေခၚတဲ့ ေမွာ္ေသတၱာတစ္လံုးလည္း ေပး လိုက္တယ္။ ဒါကေလးဘက္ေလးတန္ ရွိသမွ်အရာေတြ ကိုယ္ေရာင္ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္။ သံုးေယာက္သားလ်ဳခ္ရဲ႕ရြက္သေဘၤာႀကီးဆီ လိုက္သြားၾကတယ္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ အဖမ္းခံရတယ္။ ပါစီကေလးဘက္ လံုေမွာ္ေသတၱာအစြမ္းနဲ႔ ရေအာင္ျပန္ထြက္တယ္။ သံုးေယာက္ သားလ်ဳခ္ရဲ႕ တပည့္ေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ၾကရတယ္။ ေနာက္ဆံုး “မန္တီေကာ့စ္”လို႔ေခၚတဲ့ ပၪၥ႐ူပသတၱ၀ါႀကီးနဲ႔ပါ တိုက္ခိုက္ရတယ္။ မုန္တိုင္း ဓါတ္ဗူးအကူအညီနဲ႔ ထြက္ေျပးႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေပမဲ့ ကိုေရႊတိုင္ဆန္႔လက္ထဲကေန မုန္တိုင္းဓါတ္ဗူးေပ်ာက္သြားေတာ့ တစ္စုလံုးကို “ကာရီဘစၥ”လို႔ေခၚတဲ့ “စုတ္၀ဲ” မိစာၦႀကီး က မ်ဳိခ်ပစ္လိုက္တယ္။ မိစာၦႀကီးဗိုက္ထဲမွာ ကလာရီေဆးကို သြားေတြ႕ ၾကရတယ္။ ပါစီနဲ႔ ကလာရီေဆးတို႔ လြတ္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကၿပီး ဆိုင္ကေလာ့ပ္စ္စံနန္းဂူႀကီးထဲဆီ အေရာက္သြားၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ဂ႐ိုဗာအဖမ္းခံထားရတယ္။ ဆိုင္ကေလာ့ပ္စ္ႀကီးကို ေထာင္ေခ်ာက္ ဆင္ဖမ္း၊ ဂ႐ိုဗာကိုျပန္ကယ္၊ ေရႊသိုးေမႊးကုိအရယူၿပီး ငါးဦးသားျပန္ထြက္ေျပးဖို႔ လုပ္ၾကတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ လ်ဳခ္ေရာက္လာၿပီး ေရႊသိုးေမႊးကိုေတာင္းတယ္။ ပါစီကျငင္းတယ္။ လ်ဳခ္က ပါစီ့ကိုဒူးေလးနဲ႔ပစ္တယ္။ တိုင္ဆန္က သူ႔ရင္ ဘတ္နဲ႔၀င္ခံတယ္။ ေလးအရွိန္နဲ႔ တိုင္ဆန္ေရထဲ အထိလြင့္က် သြားတယ္။ ပါစီအရမ္း တုန္လႈပ္၀မ္း နည္းသြားတယ္။

ဒီအခိုက္အတန္႔ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး လ်ဳခ္က “ခ႐ိုႏို႔စ္”ဆိုတဲ့ မိစာၦႀကီးကို အသက္သြင္းတယ္။ ပါစီတို႔ အဖြဲ႔လြတ္ေျမာက္ ေရးအတြက္ အေသအေၾကတိုက္ခိုက္ၾကရတယ္။ လ်ဳခ္ကပါစီ့ဆီကေရႊ သိုးေမႊးကို အရလုတယ္။ ပါစီကျပန္ လုတယ္။ ဒါေပမဲ့ လ်ဳခ္ကို မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီတုန္းမွာ အပူျမားဒဏ္ရာက ေရေၾကာင့္သက္သာသြားတဲ့ တိုင္ဆန္ျပန္ေပၚလာတယ္။ သူကပိုဆိုင္ဒြန္ရဲ႕သားဆိုေတာ့ ဒီအစြမ္းမ်ဳိးရွိတယ္။ တိုင္ဆန္ကလ်ဳခ္ကို ကိုင္ေပါက္ပစ္လိုက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ခ႐ိုႏို႔စ္ႀကီး ေက်ာက္တလားထဲကေန က်ံဳး႐ံုးထလာတယ္။ အားလံုးေၾကာက္လန္႔မင္သက္မိေနတုန္းမွာပဲ မိစာၦ ႀကီးက လ်ဳခ္နဲ႔ဂ႐ိုဗာကို မ်ဳိခ်လိုက္ၿပီး ပါစီတို႔ကို တိုက္ခိုက္ေတာ့တယ္။ ပါစီကသူ႔ကို “က်ိန္စာဓား”နဲ႔ အေသသတ္ပစ္လိုက္တယ္။ လ်ဳခ္နဲ႔ ဂ႐ိုဗာ ျပန္အန္ထြက္လာတယ္။

လ်ဳခ္လက္ကေန ငါးဦးသားထြက္ေျပးၾကရတယ္။ ဆိုင္ကေလာ့ပ္စ္ဂူကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ေပ်ာ္မယ္မွ မၾကံရေသးဘူး ပၪၥ႐ူပ ေကာင္ႀကီးက အန္နာဘက္သ္ကို ေနာက္ေက်ာကေန ဓားနဲ႔ထိုးသတ္ပစ္လိုက္တယ္။ သူ႔ကိုကလာရီေဆးနဲ႔ ဂ႐ိုဗာက ျပန္သတ္လိုက္တယ္။ အန္နာဘက္သ္တစ္ေယာက္ပါစီ့လက္ေပၚမွာတင္ အသက္ေပ်ာက္ သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရႊသိုးေမႊးအ စြမ္းေၾကာင့္ ျပန္ရွင္လာတယ္။

ပါစီက ေရႊသိုးေမႊးကို ကလာရီေဆးလက္ထဲထည့္ေပးၿပီး အားလံုးစခန္းကို ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္။ ကလာရီေဆးက ေရႊသိုးေမႊးကို သာလီယာထင္း႐ွဴးပင္မွာ သြားကပ္ေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔တစ္ေခါက္ျပန္လာၾကေတာ့ သာလီယာအသက္ျပန္ရွင္ေနတာ ေတြ႕လိုက္ရ တယ္။ ဒါနဲ႔သာလီယာ့ကို လူသားအသြင္နဲ႔ပဲ စခန္းဆီ ျပန္ေခၚလာခဲ့ၾကတယ္။

ပါစီလည္း သာလီယာဟာ ဇီးယူးစ္ရဲ႕ကေလးဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဇီးယူးစ္ရဲ႕ရင္ေသြးလည္းျဖစ္ၿပီး  အိုလင္းပတ္စ္နတ္နန္းေတာင္ႀကီးကို ဖ်က္ဆီးမွာလား၊ ကာကြယ္မွာ လားမသိဘူးဆိုတဲ့ ေဟာခ်က္ထဲက ေနာက္ကေလးတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ေစာေၾကာစရာျဖစ္လာရေတာ့တယ္။

ဒါက ဒီတစ္ကားရဲ႕ ဇာတ္သိမ္းခန္းျဖစ္သလို ေနာက္တစ္ကားအတြက္ အစပ်ဳိးခ်က္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကနဦးမွာဆိုခဲ့သလိုပါပဲ။ “ရစ္ခ္ ႐ိုင္ေယာ္ဒန္”ရဲ႕ ပါစီဂ်က္ဆင္၀တၳဳ ငါးအုပ္တြဲကို တစ္တြဲၿပီးတစ္တြဲ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းမယ့္ စီမံခ်က္အႀကီးစားပါ။ ေခါမဒ႑ာရီ လာနတ္ဘုရား ဇီး ယူးစ္နဲ႔ သူ႔ၿပိဳင္ဘက္ ပိုဆိုက္ဒြန္တို႔ရဲ႕အားၿပိဳင္ပြဲ၊ ဒီအားၿပိဳင္ပြဲ ေၾကာင့္ ကမာၻေတာင္ပ်က္စီးႏိုင္မယ့္ အေနအထားလို႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတယ္။ ဒီအၾကားမွာ ၾကမၼာဆက္ေၾကာင့္ ဗဟိုခ်က္ကေနပါ၀င္လာ ရတာက ပါစီဂ်က္ဆင္ (လိုဂန္လယ္မန္း)ဆိုတဲ့ နတ္၀င္စားလူတျဖစ္လဲေခတ္လူငယ္ေလး။ ဒီကားမွာေတာ့ သူ႔လယ္ဗယ္ေတြကိုအၿပိဳင္ အားတင္ေပးထားတယ္။ အထူးသျဖင့္ သူ႔လူတျဖစ္လဲ စခန္းေဖာ္ မမေလးက လာရီေဆး (လယ္ဗင္ရမ္ဘင္း)။ “ပါစီရဲ႕ ကနဦး ေအာင္ျမင္မႈ ဟာ အပ်ံသင္လက္စိမ္းေလးရဲ႕ ေႂကြတစ္လက္ၾကက္တစ္ခုန္ ကံေကာင္းပံုမွ်သာ ျဖစ္ခဲ့ပါသလား”လို႔ဆိုတဲ့ အေမးစကားကို တမင္ မေဖာ္ျပဘဲ ရင္ထဲအေရာက္ သြင္းျပထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေမွာ္အကာအကြယ္ႀကီး တစ္နည္းတစ္ဖုံနဲ႔ က်ဳိးေပါက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ အားလံုး အတြက္ ဦးေဆာင္တာ၀န္ယူေပးရပံုကို ျပ ထားတယ္။

ဒါကမူရင္း၀တၳဳဆရာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ“မာ့ခ္ဂ်ာဂင္ဟိမ္း”နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ “ေသာ္ဖေရာင္ဒန္သားလ္”တို႔ရဲ႕ ဖန္တီးမႈအႏုပညာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ“ေသာ္”က ပထမကားရဲ႕ဖန္တီးရွင္ “ခရစၥကိုလံ ဘတ္စ္”ရဲ႕နည္းေတြကို အေတာ္မွီးထားတယ္။ ပထမကားကို ႀကိဳက္ခဲ့ၾကတဲ့ သက္ႀကီးပိုင္း ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးမႈကို ဆက္လက္ခံယူႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီကားဟာ ကေလးႀကိဳက္စြန္႔ စားခန္းသက္သက္ဆိုတာထက္ ပိုတယ္လို႔ဆိုႏိုင္တယ္။

အန္နာဘက္သ္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ “အလက္ဇန္းျဒာ ဒက္ဒါရီယို”က ဒုတိယတစ္ကားမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘက္ေတြ ျပန္ဆံုရ တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ “ႏွစ္အနည္းငယ္ ျခားခဲ့ၿပီဆိုေပမဲ့၊ ေႏြရာသီစခန္းခ် ခရီးထြက္ရသလိုပါပဲ” တဲ့။ “လူရင္းေတြ ျပန္ဆံုရတာ သိပ္ေကာင္း ပါတယ္။ ရင္းႏွီးမႈလည္းရွိထားေတာ့ သူတို႔ေတြၾကားမွာ အင္မတန္ကို သက္ေတာင့္သက္သာရွိပါတယ္။ ကိုယ္အားကိုးႏိုင္မယ္၊ ကိုယ္ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳတဲ့အခါမွာ အားထားႏိုင္မယ္လို႔သိထားတဲ့ သူေတြမဟုတ္လား။ ႀကီးက်ယ္တဲ့ကိစၥေတြ ၾကံဳတိုင္းလည္း မွ်ေ၀ခံစားႏိုင္ၾက ယ္ေပါ့။ ဒီစိတ္ဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း တကယ္ကိုအေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ ပိတ္ကားေပၚမွာအစိမ္းခံၿပီး ႐ိုက္တာကိုသိ ၿပီေလ။ ကၽြန္မတို႔က ဘ၀ျခင္း၊ အေျခအေနခ်င္းမတူသူေတြ လာစုၾကတယ္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားကို ႐ိုက္လိုက္ၾက တယ္။ တကယ္ေတာ့အဲဒါ ကမွ တကယ္စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းတဲ့စြန္႔စားခန္း”တဲ့။

Sea of Monsters  ဆိုသလိုပဲ၊ ႐ွဴတင္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ပင္လယ္ျပင္မွာ လုပ္ၾကရတယ္။ အဲဒါကအေတာ္ ဆိုးရြားတဲ့အလုပ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါ႐ိုက္တာေသာ္က ပိတ္ကားအစိမ္းေနာက္ခံနဲ႔ ျပန္ထပ္ စနစ္ကိုမ်ားမ်ားသံုးတယ္။ “ဒါကတကယ့္ကို ဗူးေလးရာဖ႐ံုဆင့္ဗ်”လို႔ သူက ဆိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရယ္ေလးနဲ႔ ဆက္ေျပာျပတယ္။ “ေလွေတြ ေပၚမွာ႐ိုက္ရတဲ့ ႐ိုက္ကြင္းေတြမ်ားတယ္ဗ်၊ ေျပာရရင္ အသက္ကယ္ေလွေတြေပၚမွာအမ်ားႀကီး ႐ိုက္ခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကျဖစ္ႏိုင္သမွ် ပိတ္ကားစိမ္းမသံုးခ်င္ဘူး၊ သ႐ုပ္မွန္ပဲလုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဖာင္ႀကီး တစ္စင္းေပၚမွာ ကိုယ္နဲ႔အဖြဲ႕သား နည္းနည္းနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြတင္ၿပီး “ပြန္႔ခ်ာထရိန္း”ကန္ထဲမွာ တစ္ေနကုန္ သြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္လုပ္ရ ေတာ့တာေပါ့။ ျမင္ကြင္းေတြကို အျမဲရွင္သန္ေနေအာင္၊ အျမဲသဘာ၀လႈပ္ရွား မႈေတြ ျဖစ္ေနရေအာင္ လုပ္ရတာအင္မတန္႔ကို ခက္တယ္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေဘးမွာပင္လယ္ဆိုလည္း ပင္လယ္ျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ခံလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေခတ္မီကိရိယာမ်ဳိးစံုရွိေနလ်က္သားနဲ႔ (တကယ့္ေရျပင္ကိုမွ ႐ိုက္ခ်င္တာ)ကိုး။ တကယ္လုပ္ေတာ့ ဘာအတြန္႔အဆုတ္မွမရွိဘဲ လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အေရြးမွန္ တာလည္း ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ ရွင္သန္ေနေအာင္ ဆုိတာသူတို႔၀ိုင္းလုပ္ေပးခဲ့ ၾကတာေလ။ ေကာင္းပါတယ္”တဲ့။

“လႈိင္းမူးတဲ့ဒဏ္ကို ခံႏိုင္သလား မခံႏိုင္ဘူးလားဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသိသြားမယ္”လို႔ ဒက္ဒါရီယိုက ၀င္ေျပာတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေရစိုစရာမလိုဘူးဗ်၊ အဲဒါေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္၊ ေအးေဆးပဲ”လို႔ ပါစီမင္းသား လယ္မန္းကေျပာပါတယ္။ “ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေလွ အေတာ္သးေသးေလး ထဲမွာ ႐ိုက္ခဲ့ရတယ္၊ တယ္ပူတာပဲဗ်ာ၊ ေရနဲ႔႐ိုက္ေနရတယ္ ကိုမထင္ဘူး။ ေရွ႕သြားေနာက္ျပန္ေတာင္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ႐ႈတင္နဲ႔ အျခားကိစၥေတြအတြက္ အခ်ိန္ေတြ အပိုေဆာင္းေပးခဲ့ရတယ္။ ေလွထဲမွာ ဒီလိုအၾကာ ႀကီးေနေပးခဲ့ရတာ။ ေနရာက နယူးေအာ္လင္းဗ်၊ ေႏြရာသီလည္းျဖစ္ေနတယ္။ ပူေတာ့တာေပါ့။ အလုပ္လုပ္ရတာခက္ကုန္ ေရာ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ လွပခဲ့တဲ့ကိစၥပါ၊ တကယ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါ တယ္”တဲ့။

သူကဆက္ေျပာျပတယ္။ “ဒီကားမ်ဳိးေတြရယ္၊ ဒီလိုတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားမ်ဳိးေတြရယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ တကယ္တူညီတာရွိတယ္။ လူႀကဳိက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေပါ့ဗ်ာ၊ လူႀကီးျဖစ္လာတယ္၊ ေနာက္ဆံုးလူငယ္ေလး ပဲျဖစ္ပါေစဦး၊ သဘာ၀လြန္အေျခအေနတစ္ရပ္မွာ လူသားေရးရာေတြ၊ လူသားျပႆနာေတြ၊ ဒါေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ အိုးနင္း ခြက္နင္းဇာတ္ ႐ုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဇာတ္႐ုပ္ေတြေရာ ဘယ္တစ္ေယာက္မွကို ၿပီးျပည့္စံုတယ္လို႔ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ သဘာ၀လြန္ အေျခအေနဆိုတာႀကီးကို လူႀကိဳက္ တာလို႔ ထင္ပါတယ္။ ခ်ာတိတ္ေတြကလည္း ကမာၻႀကီးကို ကယ္တင္လို႔ရတယ္၊ ႐ူး ေလာက္တယ္၊ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္”တဲ့။

 ဒါ႐ိုက္တာ ေသာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေရြးခ်ယ္ခ်က္က တကယ္အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဓိက သံုးေယာက္က တစ္ ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ကူညီတယ္ဆိုတာထက္ ၿပိဳင္ခ်င္ သေယာင္ေယာင္ေတာင္ ရွိခဲ့တယ္။ ပါစီ့ပံုကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္သိပ္မခ် တဲ့ပံုမ်ဳိးေပၚလြင္တယ္။ သူကတစ္ခ်ိန္လံုး အိုလင္းပတ္စ္ ေတာင္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ သူ႔အေဖနတ္ဘုရားကိုပဲ တမ္းတေနခဲ့တယ္။ ဒီကားထဲမွာ အဲဒီသူ႔အေဖကိုတစ္စက္မွေတာင္မျမင္ခဲ့ရဘူး။

ဒါေပမဲ့ နတ္ဘုရား ဟာမီးစ္ကေတာ့ သူတို႔ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကူညီေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီဟာမီးစ္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သူ “နာသန္ဖီလီယံ”ဟာ ဇာတ္လမ္းအရေကာအျပင္မွာပါ “စန္း”တကယ္ေကာင္း တဲ့သူပါ။ သူ႔ပရိသတ္အားကို ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ဇာတ္ကားထဲမွာ သေဘာေကာင္းတဲ့ နတ္ဘုရားတစ္ပါးအေနနဲ႔ ခပ္တိုတိုေလးပဲ ပါ၀င္ခဲ့ရတာေတာင္ လူႀကိဳက္အေတာ္မ်ားခဲ့တယ္။

“ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႔ပရိသတ္အႀကီးစားဗ်”လို႔ ဒါ႐ိုက္တာေသာ္ကေျပာျပတယ္။ “အခုအလုပ္တြဲလုပ္ၾကည့္ေတာ့ ပိုေတာင္မွႀကိဳက္သြားေသးတယ္”တဲ့။ “ဇ၀နဥာဏ္တကယ္ေကာင္းတဲ့လူဗ်၊ စကားႂကြယ္တယ္၊ အေရးအသားလည္း ေကာင္းတယ္။ ကိုင္း -ခင္ဗ်ား ဒီေနရာကေန ဟိုေနရာကို ျဖတ္သြားဗ်ာ၊ ဒီၾကားထဲမွာျဖည့္စရာစကားေတာ့ သိပ္မရွိဘူးလို႔ေျပာၾကည့္လိုက္။ ရပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ နည္းနည္းပါးပါးရွိပါတယ္လို႔ ျပန္ေျပာလိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ သူ႔ဟာသူျဖည့္ေျပာသြားတာ ႐ိုက္ကြင္းေပၚမွာ အင္မတန္ကို ဟာသရ သေျမာက္တဲ့ စကားလံုးေတြ ျဖစ္ေန တာ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္”တဲ့။

ဒီကားမွာက တစ္ခါတစ္ရံမွာ ပရိသတ္ကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးခံစားခ်က္ကေလးမ်ဳိး ျပန္ေပးရတတ္တာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအေျခ အေနမ်ဳိးအတြက္ဆိုရင္ ဖီလီယံဟာ အလြန္ကိုက္ညီတဲ့သ႐ုပ္ေဆာင္ပါ။ “သူသ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့အပိုင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ သူ႔ေလသံဟာ ကြက္တိပဲ။ တအားႀကီးလည္း အေလးအနက္ႀကီးျဖစ္မေနဘူး၊ တစ္နည္းတစ္ဖံုအားျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနဟန္လည္း ေပၚလြင္တယ္” လို႔ ဒါ႐ိုက္တာ ေသာ္ကရွင္းျပပါတယ္။

ဒါေတာင္ဇာတ္ပို႔ေနာ္။ ပင္မဇာတ္ေဆာင္ေတြကိုဆိုရင္ ဒါ႐ိုက္တာေသာ္တို႔ ဘယ္လိုသံုးသပ္အသံုးခ်ခဲ့မယ္ဆိုတာ ၾကည့္႐ႈခံစား လိုက္ၾကရေအာင္လား။

Monday, January 6, 2014
Monday, January 6, 2014
Monday, January 6, 2014